تئاتر یک ضرورت اجتماعی، فرهنگی و انسانی است

یاقوت‌پور، گفت: تئاتر یک ضرورت اجتماعی، فرهنگی و انسانی است و تجربه تجلی همزمان زیبایی و تفکر بر صحنه متعالی تئاتر همواره الهام بخش بوده و نمی‌توان منکر آن شد.

محمد یاقوت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین در اندیمشک، با گرامیداشت روز جهانی تئاتر اظهار کرد: تئاتر یک ضرورت اجتماعی، فرهنگی و انسانی است و تجربه تجلی همزمان زیبایی و تفکر بر صحنه متعالی تئاتر همواره الهام بخش بوده و نمی‌توان منکر آن شد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان با بیان اینکه تئاتر ضرورتی است که همگان بر تأثیر شگرف آن بر آگاهی‌بخشی جوامع در ادوار مختلف اذعان دارند افزود: تئاتر نوعی هنر الهام‌بخش است که می‌تواند میان فرهنگ‌ها و مردم مختلفی که در سراسر جهان زندگی می‌کنند، پل ارتباطی برقرار کند و فرصت‌هایی برای آموزش و اطلاع‌رسانی در بستر زبان جهانی مشترک فراهم آورد و این از ویژگی های منحصر به فرد هنر تئاتر نسبت به سایر هنرها است.

وی تصریح کرد: روز جهانی تئاتر فرصتی است برای تجلیل از هنرمندان فرهیخته و پرتلاش این عرصه و بزرگداشت این هنر متعالی و گونه‌ های بی‌شمار آن که باید از سوی مسئولان و متولیان ارشد کشور و استان مورد حمایت و توجه ویژه قرار گیرد و با ایجاد تشکیلات سازمان تئاتر کشور که خواسته به حق سالیان اخیر تئاتر کشور بوده، امید داریم تا به این مهم دست یابیم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1888130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =