۱۸ هزار ۷۹۶ مورد طرح پیش‌بسته‌بندی در کردستان انجام شد

مدیرکل استاندارد استان کردستان گفت: در راستای بررسی کم فروشی و الزامات برچسب‌گذاری فرآورده‌های تولیدی، طرح پایش کمیت نامی اظهار شده در پیش بسته بندی فرآورده‌ها در استان کردستان، در سال گذشته۱۸ هزار ۷۹۶ مورد طرح پیش‌بسته‌بندی در کردستان انجام شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، محرم وزیری مدیرکل استاندارد استان کردستان عنوان کرد: در اجرای طرح پیش‌بسته‌بندی در سال ۱۴۰۲، سه هزار و ۳۴۵ مورد مربوط به خرید از سطح بازار و پانزده هزار و ۴۵۱ مورد مربوط به خرید از واحدهای تولیدی سطح استان می‌باشد.

وزیری با اشاره به اینکه در این بازه زمانی ۲۳۱ مورد بازرسی در راستای اجرای طرح خالص فروشی در سطح استان انجام شده است، اظهار داشت : در سال گذشته هفت هزار و ۵۹۶ مورد بازرسی در راستای اجرای طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) از مراکز توزیع و عرضه کالا درسطح بازار استان انجام شد.

وی افزود: در راستای اجرای طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) در سال۱۴۰۲، هفت هزار و ۵۹۶ مورد بازرسی از مراکز عرضه و توزیع کالا انجام شد.

مدیرکل استاندارد استان کردستان ادامه داد: افزون بر بازرسی‌های انجام شده در این طرح، ۳۸۸ مورد آزمون نمونه‌برداری طرح طاها و ۱۲۵۶ مورد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی خدماتی در سال گذشته انجام شد.

وزیری یادآور شد: ۴۴۳ مورد آزمون اوزان سنگین و سه هزار و ۵۰۶ مورد آزمون اوزان سبک، ۱۲۲ مورد جایگاه‌های سی ان جی و ۹۰۲ مورد آزمون نازل‌های سوخت مایع هم در این مدت انجام شد.

وی تاکید کرد: در سال گذشته در راستای اجرای ماده ۴۱ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد با موضوع رسیدگی به تخلف واحدهای تولیدی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد که اقدام به تولید پایین‌تر از کیفیت استاندارد کرده‌اند، شش مورد جلسه کمیسیون ماده ۴۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد برگزار و راساس ماده ۴۱ همان قانون ۳۶ پرونده بررسی شد.

لازم به ذکر است؛ ۴۳۳ واحد تولیدی فعال در استان زیرپوشش استاندارد است که فرآورده‌های آنها براساس شاخص‌های استاندارد مشخص شده تولید می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1892712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =