گفت وگوی خبرآنلاین با "حجت الاسلام جعفر شجونی" دبیر جامعه وعاظ تهران درباره آسیب شناسی مسائل مربوط به سی دی " ظهور بسیار نزدیک است"

 محمدرضا اسدزاده - یکی از چهره های که گفته می شد گروه سازنده سی دی" ظهور بسیار نزدیک است" درباره محتوای این سی دی با او مشورت کرده اند "حجت الاسلام جعفر شجونی" دبیر جامعه وعاظ تهران بود. او در این گفت وگو این مساله را تکذیب کرد. شجونی در نخستین جلسه محرمانه ای که با حضور پناهیان، طائب، قائم مقامی و نادر طالب زاده برگزار شد، اگرچه با مصادیق و تطبیق های سی دی مخالف بود اما با اصل کار مخالفتی نداشت و تحلیلش این بود که موجب ترویج مساله مهدویت و ظهور در جامعه خواهد شد.

بحث ما با او اگرچه سیاسی نبود اما با طرح این مساله که رفتارهای دولت دهم و رویکردهایشان به موضوعات مربوط به مهدویت، منجر به شبهه آفرینی و مخدوش کردن معرفت دینی جامعه شده است به مباحثی از جمله موضوع هاله نور، ارتباط با امام زمان و چاه جمکران و... کشید.

گفت وگوی گروه اندیشه خبرانلاین را با "حجت الاسلام جعفر شجونی" دبیر جامعه وعاظ تهران می خوانید:

******************

اجازه بدهید با این سوال آغاز کنیم که آیا این گونه برخوردکردن با مساله مهدویت مانند تولید این سی دی ظهور و امثال اینها درست است؟ آیا این نوع برخوردها موجب شبهه آفرینی بیشتر نمی شود؟

تعقیب کردن مساله مهدویت بسیار امر مهمی است. من معتقدم عمر ایسم ها و مکتب ها تمام شده و ایسم ها فرو ریخته اند. دو مکتب در جهان باقی مانده است. یکی دموکراسی و دیگری مهدویت. دموکراسی را که آمریکا و اروپا آبرویی برایش باقی نگذاشته اند. تنها چیزی که به نظر من در این جهان باقی مانده مهدویت است.

تعقیب کردن این کار با ارزش است، ادیان دنیا همه مهدی دارند. منتها مهدی آنها فرق می کند با مال ما. اسم ها فرق دارند. مثلا یهودیان می گویند شمعون. زرتشتی ها می گویند کیکاووس  یاکی قباد. هر گروهی دنبال مهدی هستند. اما مهدی ما حجت خداست و اوست که کامل است. البته این کاری که با تولید این سی دی کرده اند و موجب بحث جدی درباره مهدویت شده، کار با ارزشی است. اشکالاتی به آن وارد است که باید مشورت می کردند که نکردند.

گفته می شود که این گروه درباره محتوای این سی دی با شما مشورت کردند؟

خیر با من مشورتی نشده. من هم بعدا مطلع شدم و اخیرا این کار را دیدم .

شما خودتان این تطبیق سازی هایی که در این سی دی مطرح شده را قبول دارید؟

باید مشورت می کردند. اینگونه تطبیق ها درست نیست و ممکن است آسیب بزند.

نفرمودید که آیا شماخودتان اینگونه تطبیق کردن افراد را به عنوان یاران امام مهدی (عج) قبول دارید؟

نخیر. مساله همین تطبیق کردن هاست که من هم قبول ندارم. حرفم این است که اگر این تطبیق ها در عالم واقع محقق نشد مشکل به وجود می آورد و برخی موضوع را دست می اندازند. مثلا یادم هست یک بار مرحوم آقای بهلول به من گفتند که من سفیانی را دیدم و سفیانی هم مرده ولی تو نگو چون شبهه به وجود می آورد.

ما در احادیث داریم که تعیین مصادیق و توقیت نهی شده است. درست است؟

بله دقیقا . در احادیث این کار نهی شده است. اصلا تطبیق کردن غلط است. اصل مهدویت باید ترویج شود. با این مصادیق چه کار دارید.

به یاد دارید که از جمله مروجین این تطبیق کردن ها ، بهایی ها بودند. فکر نمی کنید که این تفکر تطبیقی، انتهایش به کار بهایی ها خواهد رسید؟ آنها هم ابتدا از همین شیوه ها استفاده کردند.

قبول دارم . البته اینکه ما تولید کنندگان این سی دی را متهم کنیم ، قبول ندارم . ما بررسی کردیم. اینها آدم های خوبی هستند. خواسته اند کار خیر بکنند. پس کسی نباید به انها تهمت بزند . اما باید مراقب تفکرات بهایی هم بود. این بهایی ها را اینتلیجنت سرویس انگلستان حمایت کرد و بعدها تبدیل شدند به این تفکر انحرافی.

ولی آقای شجونی کار این آقایان تاثیر منفی در افکار عمومی گذاشته است. امروز دینداران متهم به خرافه گرایی می شوند. شما چه نظری دارید؟

ممکن است روی بخشی از افکار عمومی تاثیر منفی بگذارد . من هم مخالفم با ترویج این تطبیق ها. بله. این تطبیق ها اگر تحقق پیدا نکرد تاثیر منفی می گذارد. چون عده ای هم دنبال همین مچ گیری ها و گیر دادن ها هستند. می خواهند آقای احمدی نژاد را خراب کنند. از هر وسیله ای استفاده می کنند.

 فکر نمی کنید دو پهلو برخورد کردن باموضوعات منتسب به مهدویت و مهدویت گرایی، موجب شبهه آفرینی های بیشتر شده است؟

شما می دانید که می خواهند رئیس جمهور را خراب کنند. ایشان دنبال حکومت عدالت است. می خواهد عدالت اسلامی برقرار شود. ایشان می گوید الهم عجل لولیک الفرج. آقای احمدی نژاد دنبال نابودی اسرائیل است. ان شا الله. آقای احمدی نژاد دنبال افکار امام است. این است که خیلی ها ایشان را قبول ندارند . کینه هم گرفته اند . یکی همین اسرائیل غاصب است که کینه دارد و هر روز علیه ایشان دسیسه می کند . آقای احمدی نژآد می خواهد اسرائیل را از بین ببرد. چون این اسرائیل موجودی نیست که کسی بتواند با آن زندگی کند . یک عده ای هم در داخل با احمدی نژاد کینه دارند .اینها با احمدی نژاد لج هستند.

بحث ما بحث سیاسی نبود. سوال این بود که وقتی با شایعه ها وشبهه هایی که درباره رئیس جمهور مطرح شده، دو پهلو برخورد می شود، سوء تفاهم ایجاد می شود. مثلا شایع شد که ایشان گفته اند دور سرم هاله نور است، حالا از هاله نور و چاه جمکران و ارتباط با امام زمان به شعیب ابن صالح بودن ایشان می رسیم. به نظر شما اگر از ابتدا محکم برخورد می شد، مساله مهدویت گرایی به اینجا می کشید؟

ببینید من به نظرم ایشان آدم سالمی است.

بحث ما سالم بودن یا نبودن نیست. برخورد با شبهه آفرینی است؟ عرض این است که این حرف ها به اندیشه و معرفت دینی جامعه آسیب زده است. در این سال ها اینقدر خرافه گرایی رواج یافته است و یک دولت اسلامی موظف است جلوی این حرف ها را بگیرد؟

اجازه بدهید. عرضم این است که شما نمی توانید هاله نور دور سر رئیس جمهور را زیر سوال ببرید. من با این تطبیق هایی که شده مخالفم اما نباید موجب شود که فکر کنیم رئیس جمهور آدم مشکل داری است. من یقین دارم که ایشان نماز شبش ترک نمی شود. یک شعری دارد فکر کنم از حافظ است که می گوید: " فیض روح القدس ار باز مدد فرماید/ دیگران هم بکنند آنچه مسیحا می کرد" ممکن است برای ایشان هاله نور هم وجود داشته باشد. این اشکالی ندارد. ان شاء الله ایشان هم هاله نور داشته باشند.

من هم عرض کردم که با تطبیق دادن مخالفم اما شما می توانید بگویید هاله دور سر رئیس جمهور نیست؟ این همه علمای ما همچون آیت الله بهجت، آقای بها الدینی و بسیاری از عرفای ما این همه از ایشان ارتباط های معنوی ذکر شده است. اینها در جامعه تاثیر بدی داشته ؟

آنها معلمان اخلاق و عرفان بودند. بحث دولت است و اجتماع. مستحضر هستید که حتی معلمان اخلاق و عرفان هم اجازه نمی دادند در دوران حیاتشان این مسائل مطرح شود.

شما از کجا می دانید. شاید احمدی نژاد هم درس عرفان خوانده. من یقین دارم ایشان هر شب نماز شب می خواند. من می گویم نمی توانید اصل مساله را خدایی و اباالفضلی منکر بشوید. نمی شود تکذیب کرد. آدم باید خدایی حرف بزند.

شما که می گویید هاله نور را نمی شود تکذیب کرد، پس چگونه می گوید ایشان شعیب ابن صالح نیستند؟ پس شاید باشند؟

من با این تطبیق ها مخالفم . چون قابل اثبات نیست و فکر می کنم اگر نشد برخی دست می اندازند. این ممکن است موجب زیر سوال رفتن نظام جمهوری اسلامی بشود. البته من راجع به مشائی نظر خوبی ندارم. رئیس جمهور فرق دارد.

بعضی رویکردها آسیب زده و مساله را پیچیده کرده است. ما کسانی چون شهید مطهری داشتیم که با این رویکردها مبارزه کردند و ما امروز بعد از سی سال دوباره دچار  خرافات شده ایم که شما هم انگار همین رویه را تایید می کنید؟

خیر من خرافه گرایی را تایید نکردم. من رئیس جمهور را تایید کردم. من گفتم ممکن است هاله نور هم وجود داشته باشد.

فکر نمی کنید با همین ممکن است و ان شاء الله ها، دین داری اصیل و معرفت دینی به خطر افتاده است.؟

خیر. من فکر می کنم آنچه امروز به خطر افتاده است مکتب دموکراسی است نه مهدویت . آنچه به خطر افتاده و آبرویش رفته دموکراسی است. آمریکاست. اسرائیل است. پرچم مهدویت امروز سربلند است و به پیش می رود.

/62

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 142565

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 80
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سپهر IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    0 0
    توهم...
  • بدون نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    0 0
    انقدر سوالارو پیچ دادین که آدم دلش نمیاد وقتشو صرف تموم کردن گزارش کنه خبرآنلاین ممنون. طرفداراشم دیدیم
  • بدون نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    2 0
    خوشحالم که این هایی که ادعاهای اینگونه دارند کم کم دستشان برای مردم رو می شود. ممنونیم از خبر آنلاین. درود می فرستیم به روان پاک شهید عزیز مطهری و لعنت می فرستیم بر دشمنان اهل بیت الی الابد... هر کس می خواهدباشد...
  • بدون نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    0 0
    چرا روحانیان ایرانی وقتی اسم ایران و مکتب ایرانی و آداب و رسوم ایرانی و نوروز و ... میآد ناراحت میشوند و این موضوعات را رد میکنند؟ مگر قبل از اسلام تمدن ایران وجود نداشته؟ انکارش چه فایده ای دارند؟
  • SS IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    1 1
    ایا اقای شجونی همان نیست که میگفت من ازامام خمینی هم انقلابی ترهستم
  • بدون نام IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    1 1
    مرغ آقای شجونی یک پا داره!! شما خودت رو خسته نکن. فقط فکرش رو بکن که با این گروه یاران، حضرت بقیه الله چه کسی می تواند باشد!!!!وای بر ما!!!
  • بدون نام IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    0 0
    جالب بيد.خيلي خيلي جالب بود. از خبر آنلاين خواندن و از شجوني شنيدن جالب بود
  • سعیدی IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    0 1
    واقعا همین حرف هاست که موجب بد بینی مردم شده است. کجاست شهید مطهری که فریاد بکشد؟
  • فرید IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    0 0
    عالی بود. از خبرآنلاین ممنونیم
  • بدون نام IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    0 1
    از اينكه سايت شما تا اين اندازه روشنگر است كه منطق اين آقايون رو زير سوال مي برید خوشحالم. موفق باشيد
  • بی نام IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    1 3
    آخر ما که نفهمیدیم این شجونی چه م یگوید؟ موافق است یا مخالف؟
  • فرشاد IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    0 2
    وای بر ملتی که به خرافه علاقه مند تر از عقل است. از ماست که بر ماست
  • بدون نام IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    0 0
    "اینها با احمدی نژاد لج هستند" کیا؟! چرا مد شده میگن مشایی بده؟!
  • تقی IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    2 0
    درود بر مرد صالح خدا احمدی نژاد
  • حسین IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    0 1
    خرافه گرایی که دیگر قاعده شده است. عقل تعطیل است
  • شعیب ابن صالح IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    0 0
    آقای شجونی من اسمم شعیب است و پدرم هم اسمش صالح است. اهوازی هستم. سوالم این است که ایا ممکن است من پسر عمو یا برادر آقای احمدی نژآد باشم؟ لطفا این موضوع را بررسی کنید
  • بدون نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    0 0
    مگه کسی هاله دور سر دیده؟این تازه است؟یعنی قدیس هستند.چه جالبه.ما واقعا نورانی بودیم و نمیدونستیم.
  • بی نام IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    1 1
    الحمد الله مهمترین مساله کشور اثبات هاله نور دور سر رئیس جمهور بود که آقای شجونی آن را حل کرد. دیگر جوانان و مردم مشکلی ندارند و شکر خدا همه چی آرومه
  • روزبهاني IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    1 1
    آقاي شجوني چقدر بايد به افكار شما بخنديم ؟
  • بی نام IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    1 1
    واقعا که این ها فکر می کنند مردم چی هستند؟ آقای شجونی شما بفرمایید ایشان امام زمان هستند ما هم قبول داریم. مشکلی پیش نمی آید. همه مسائل حل است. مردم هم که تایید می کنند. مردم پشتیبان اند.
  • علی گ.پ IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    1 1
    یکی عزرائیل و خبر کنه، دیگه وقتشه بخدا داره ... میگه
  • بدون نام IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    0 1
    حماقت تا كجا
  • رهگذر IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    0 0
    اولاً منجي موعود در بين زرتشتيان اسمش سوشيانت است نه كيكاووس يا كي قباد.
  • سمیرا IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    1 1
    هاله دور سر رئیس جمهور؟؟؟؟؟؟ ایشان ممکن است غیر از شعیب بودن مسیح ابن مریم هم باشند!
  • بدون نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    1 0
    هر چه بیشتر حرف بزنند مردم بیشتر به ....پی خواهند برد و عالیست.
  • بدون نام IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    0 1
    شاید دیدن هاله نور هم بصیرت می خواهد که ما نداریم؟! در ضمن با این هدفمندی یارانه ها، بهتر نیست از این نوع هاله ها بیشتر استفاده شود؟ هاله نور به این غلیظی را نه تایید و نه تکذیب کردید و با گوینده اش کاری نداشتید ولی اگر یک شخص دیگر چیزی نه به این غلظت را به خود نسبت می داد که به دار آویخته می شد. عدالت غوغا می کند.
  • محسن IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    0 1
    آقاي شجوني؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    0 0
    آقای شجونی از زمانی که در اوایل انقلاب تمام مایماک کاخ شمس را به مستضعفین دادند دارای بصیرت شدند
  • امید IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    1 1
    این بابا که با خودش هم درگیره!!!!! چی مییییییییگه؟!!!!!!!!!
  • امید IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    1 1
    لعنت بر جاهلین مقدس مآب
  • بدون نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    0 1
    البته آقای احمدی نژاد خودشون در مناظرات انتخابات موضوع هاله رو رد کردن . یعنی ایشون دروغگو هستند!!؟
  • رضا IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    0 2
    معلوم شد درخت این فتنه تطبیق، از کدام چشمه آب میخورد و به مدد نحس کوته بینی و جهالت چه عناصری چنین بارور شده! بسیار بسیار سپاسگزارم از خبرآنلاین و بالاخص مصاحبه گر محترم که با سوالاتشان بسیاری از چیزها را برای خواننده جوابها معلوم و روشن کردند.
  • حزب باد IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    1 1
    خدا لعنت کند گمراهان دین را و کسانی را که سعی دارند مردم عام را فریب دهند خدا کند امام زمان ظهور کند تا حقیقت بیان شود و اولین سری که زده بشود سر کارگردان این مستند باشد.آمین
  • حزب باد IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    1 1
    به خدا اگر امام زمان هم ظهور کنه شماها نمی گذارید به قدرت برسه و باید انتخابات 4 سال اینده دوباره یک غیبت صغری انجام بده .
  • بدون نام IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    0 0
    این نوشته از شهرام شکیبا است ؟
  • مسلمان IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    1 1
    برای امثال آقای شجونی خیلی متاسفم .خیلی.
  • بدون نام IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    1 1
    مگه حدیث نمیگه کسی رو میخوای بشناسی از رفیقش بشناس . چطور احمدی نژاد که تمام قد و بی مهابا از مشایی حمایت میکنه و میگه حرف من با مشایی یکیه نباید هم مسلک مشایی دونست . چرا بعضی ها خودشون رو به خواب میزنن یا خیال میکنن مردم خوابن
  • بدون نام IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    0 1
    من نميدونم احمدي نژاد در مناظره انتخاباتي با آقاي كروبي مسئله هاله نور را از اساس كذب دانستند (با وجود اينكه من خودم فيلم آن صحبتها را ديدم)ولي اين آقا تاييد ميكنه . يكي ميتونه بگه واقعا چه خبره؟
  • بدون نام CA ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    0 0
    :D
  • بدون نام IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    1 0
    تشكر ميكنم از خبرآنلاين كه علاوه بر آقاي شهرام شكيبا يه قسمت طنز ديگه هم اضافه كرده
  • بدون نام IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    1 1
    دم مصاحبه کننده گرم خوب ضربه فنیش کردی
  • بدون نام IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    1 0
    ضمن اينكه احترام زيادي براي آقاي شهرام شكيبا غائلم بايد به خدمتتون عرض كنم اين آقا بسيار طنزهاشون قويتر از آقاي شكيباست-لطفا در صورت امكان اين قسمت رو زيادتر كنيد
  • بدون نام IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    1 1
    از مواضع بسيار روشن و خنده دار آقاي شجوني بي نهايت سپاسگذارم-
  • بدون نام IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    1 1
    لامپ حاله نور از نوع كم مصرفه ماها نميتونيم ببينيم !!!
  • اکبر A1 ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    1 1
    اقای شجونی اوایل انقلاب نماینده کرج بودمردم کرج وساوجبلاغ به خرافه بودن ایشان خوب واقف اند.ای کاش از عقل استفاده کند.
  • بدون نام IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    1 1
    امان از دسته این خرافه پرستانه خشک مغز
  • مخاطب خبرآنلاین IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    1 0
    واقعاکه. البته پیشنهاد می دهم آقای شجونی برای شهرام شکیبا یک کلاس بگذارد
  • یک طلبه از قم IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    0 0
    آقای شجونی من باور دارم شما روحانی با سوادی بودید. چون با منبر های شما آشنا هستم. چرا خودتان را آلوده سیاست کرده اید؟ شما واعظ محترمی بوده و هستید. حیف است برای اینها حرام شوید
  • یک طلبه از قم IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    1 1
    درود بر احمدی نزآد. من از حرف های شجونی دفاع می کنم و آماده مناظره هستم.
  • بدون نام IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    1 0
    و این است درد ملت. و این است درد دین. آری این چنین است برادر. آری این چنین بود برادر.
  • بدون نام IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    1 1
    یکی منو بگیره ازخنده مردم وااای.من تو این کشورکاره ای بودم می دادم مجوزتون رالغو کنن آخه چراخبرآنلاین پاکرده توکفش مرحوم گل آقا؟؟؟؟ گل آقاراحت بخواب که این آقای مسئول املاک مستضعفین بیداره
  • بدون نام MY ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    0 2
    کاش این متن را داده بودید خود شجعونی خوانده بود. آخه حاج آقا یعنی که چی هر ثانیه از مصاحبه گفتی ان شا ا... که هاله هست ان شا ا.. که راه امام ادامه دارد. ضمنابه این برادرطلبه مون نصیحت میکنم تکلیف خودت رو روشن کن و دیگه پای منبر این آقا هم نرو
  • بدون نام IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    1 1
    خداوندا حكومت دارو دسته احمدي نژاد را محكمتر كن!انشالله..راستي آن 25مليون راي كه به ايشان دادند چه مي شود..آنها كه به امام زمان تبريك گفتندچه مي گويند..آبروي اسلام و شيعه را برديد..
  • ARAS IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    0 0
    واقعا که خبرآنلاین ازت توقع نداشتم که نظرم رو تایید نکنی. همون که گفتم : آقای رییس جمهور بیان به صراحت بگم نیستم.
  • بدون نام MY ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    0 1
    طلبه از قم: شما که افکار بزرگترتون این است خدا به داد خودتون برسه. تو رو به هرکسی که میپرستی این لباس رو از تنت بیار بیرون تا مردم بیچاره رو از دین زده تر نکردید
  • نیوحافظ IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    0 1
    من حافظ شیرازی هستم به خودم تفال زدم این غزل آمد چون ایشان دبیرجامعه وعاظ هستند: واعظان که جلوه دراینتر و چت می کنند/چون که CD می سازندآن کاردیگرمی کنند
  • نیوحافظ IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    0 0
    این عکسا متعلق به کیه که زده تواتاقش؟ازخودشه یاازدیگران؟لطفاراهنمایی کنید چون بنده سابقه مبارزاتی ایشان رااززبان خودشون طوردیگری شنیدم
  • علی IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    0 1
    ببخشید آقای شجونی! این هاله ی نور,شب ها مزاهم خواب دکتر نمی شود؟ یعنی امکان خاموش کردن آن در شب وجود دارد؟
  • جنوب IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    0 0
    جالبه چه راحت جناح خودشان را باتمام سیاست بازی بلانقص و عیب جلوه میدهند....بااعتقادات مردم و مذهب شیعه چه راحت بازی می شود....لعنت براین سیاست بازیها
  • آرش IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    0 0
    دیگه زمان خرافه تمام شده درضمن دستگاه مرده شوی اتوماتیک افتتاح شده
  • بدون نام IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    0 0
    کاش نماز شب نمیخواند ولی ........
  • بدون نام US ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    0 0
    واقعا من نمیدونم بااین متولیان دین اسلام به دشمن نیازی دارد؟
  • حسین IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    0 1
    تبریک میگم به سایتتون بخاطر این مصاحبه کم نظیر. برای این حاج آقا که اسمش رو یادم رفت واقعا متأسفم. ایشان شاید عالم دین باشند ولی متأسفانه. حیف چنین علمایی. کاشکی خودشو خراب نمیکرد. واقعا سبک و خنده دار بود اظهاراتش. متأسفم براش. همین
  • رضا US ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    2 0
    من نمی دونم این جبهه گیری ها واسه چیه چون نه اقای شجونی چیزی رو تایید کرده ونه تکذیب پس خیلی منطقی صحبت کرده اینکه احمدی نژاد فرد سالمی هست شکی نیست ایا ایران رییس جمهوری دلسوزتر از او در تاریخش دیده پس منصف باشیم.
  • حسن IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    0 1
    همه می دانند که این سی دی کار کی بوده است..... اقای شجونی شما از کجا یقین دارید که نماز شب بعضی ها ترک نمیشود؟؟؟ چرا خودتان را برای دنیای این و ان خراب می کنید؟؟؟؟ خسر الدنیا والاخره
  • بدون نام GB ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    0 0
    حواهش می کنم اینگونه مصاحبه ها را لا اقای شجونی وامثال ایشان بیشتر داشته باشید واینجوری هم ما حال میکنیم وهم شکیبا جان میتونه مسافرتی استراحتی چیزی دلاشته باشند
  • بدون نام A1 ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    0 0
    بخدا روز به روز داره بیشتر باورم میشه که اسراییل و آمریکا خودشون مستقیما دارن دین و مذهب رو نابود میکنن مثه اینکه تازگی ها روحانیون رو هم هیپنوتیزم کردن
  • غلامعلی TR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    0 0
    دلم می سوزه برای مصاحبه کننده که هر چی تلاش قای شجونی علیه بچه های مبشران ظهور موضع گیری کنه موفّق نشد. و مکرو و مکرالله ان الله خیر الماکرین
  • بدون نام IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    0 0
    خبر انلاین تازه داره ازت خوشم میاد
  • بدون نام CA ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۳
    0 0
    Be Agha reza ke farmodan aya iran rayis jomhori delsoztar az aghaye ahmadi nejad be khod dide. javab: are azizam dide khodeto narahat nakon. Khatami va Ayatolah Khamenei bodan fek konam. to khodeto narahat nakon.
  • احمدی نژاد IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۳
    0 0
    ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • یه بابایی US ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۵
    0 0
    خنده دار است روزی امام زمان بیاید و هاله نوری ها آن را تکذیب کنند ما نفهمیدیم که امام زمان ، زمان رو گرفته یا زمان امام زمان را اما این را می دانم که شما روی دجال ها را هم کم می کنید
  • ح-م IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۵
    1 0
    حالا شايد درست از آب در اومد اونوقت آبروي اونا كه تكذيب كردن ميره
  • بدون نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
    0 0
    ((یک بار مرحوم آقای بهلول به من گفتند که من سفیانی را دیدم و سفیانی هم مرده ولی تو نگو چون شبهه به وجود می آورد)) پس چرا گفتيد ؟!
  • بدون نام A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۲
    0 0
    واقعا که عالیه کاراتون
  • خیام حافظ IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۶
    0 0
    قومی متفکرند اندر ره دین جمعی به گمان فتاده در راه یقین می ترسم از آن که بانگ آید روزی کی بی خبران راه نه آن است و نه این
  • حامد IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۹
    0 0
    تبریک به خبرآنلاین به خاطر گذاشتن نظرات مختلف بر روی صفحه اگر همین طور عمل کنید کسی سراغ بی بی سی و غیره نمی ره خیلی خوب بود
  • مریم IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۰
    0 1
    مردم از خنده دمتون گرم :))) بازم با این حاج آقاهه مصاحبه بکنید یکم شاد بشیم D:
  • بدون نام A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۳
    0 0
    اقا حالت خوبه؟هاله نور که دیگه قدیمی شده طرف خودشم زیرش زد حالا تو اومدی .... برو بابا
  • محمد IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۵
    1 0
    احمدی نژاد در رابطه با هاله نور در فیلم نزد آقای آملی گفت : وقتی رفتم تو مجمع سازمان برای قرائت پیام جمهوری اسلامی یکی به من گفت دیدم وارد هاله ای از نور شدی و خودم احساس کردم وارد دژی مستحکم شدم . خوب این معناش اینه که احمدی نژاد گفته دور سرم هاله ای از نوره ؟