به روزشده : ۷ دقیقه قبل
زمان انتشار: ۱۸:۳۰ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۹ | نسخه چاپی

مصرف نوشیدنی‌های شیرین باعث ابتلا به یکی از کشنده‌ترین سرطان‌های جهان می‌شود

سلامت - تحقیقات نشان می‌دهد مصرف دوبار یا بیش‌تر نوشیدنی‌های شیرین در هفته خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده را افزایش می‌دهد.

دانشمندان با انجام تحقیقاتی متوجه وجود رابطه بین مصرف نوشیدنی‌های شیرین و این نوع سرطان که بیش از 7 هزار نفر را در انگلستان در هر سال به خود مبتلا می‌کند شدند.
آن‌ها معتقدند مقادیر بالای شکر که در این نوشیدنی‌ها وجود دارد میزان انسولین تولیدی توسط لوزالمعده را افزایش می‌دهد که همین موضوع می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را بیش تر کند.
دکتر مارک پریرا از دانشگاه مینوستا تائید کرد که افرادی که به طور مرتب نوشیدنی‌های شیرین مصرف می‌کنند در مجموع رژیم غذایی ضعیف‌تری دارند.
میزان بالای شکر در نوشیدنی‌های شیرین ممکن است میزان انسولین تولیدی بدن را افزایش دهد که این عامل در نهایت منجر به افزایش سلول‌های سرطانی در لوزالمعده می‌شود.
اگرچه این سرطان نادر است اما جزو پنج نوع کشنده سرطان در جهان محسوب شده و فقط 5 درصد از افرادی که به این سرطان دچار می‌شوند تا 5 سال بعد از ابتلا زنده می‌مانند.
برای بررسی این نوع سرطان محققان مطالعه ای را به مدت 14 سال روی بیش از 60 هزار و 524 مرد و زن انجام دادند.

در طول این مدت 140 نفر به این نوع سرطان دچار شدند.دانشمندان با بررسی بیش‌تر متوجه شدند افرادی که دو بار یا بیش‌تر در طول هفته نوشیدنی‌های شیرین مصرف می‌کنند خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده را تا 87 درصد افزایش می‌دهند.
البته دانشمندان متوجه شدند هیچ ارتباطی بین مصرف آب میوه و سرطان لوزالمعده وجود ندارد.
تلگراف ، 8 فوریه

کلیدواژه ها:
ارسال نظر
ارسال خبر به دیگران
نام
پست الکترونیک
نمایش داده شود
آدرس وبسایت یا وبلاگ
نظرشمــا     0/700
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای اشخاص درباره نظر من، به ایمیل من ارسال شود.
.خبرآنلاین نظراتی را كه حاوی توهین است، منتشر نمی كند * .لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
: لطفا حاصل عبارت را در باکس مقابل وارد نمایید
= 9 + 2
ارسال نظر
42814
نام شما
ايميل شما
ايميل گيرنده
توضيحات
: لطفا حاصل عبارت را در باکس مقابل وارد نمایید
= 9 + 2
ارسال خبر
آخرین خبرها
بیشتر...