به روزشده : ۲۶ دقیقه قبل
زمان انتشار: ۱۲:۳۰ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۹ | نسخه چاپی

تغییرات کوچکی در زندگی خود ایجاد کنید تا بیش‌تر عمر کنید

سلامت - اگر تغییرات بسیار کوچکی در عادات غذا خوردن انسان‌ها به وجود بیاید، می‌توان سالانه زندگی نزدیک به 20 هزار نفر را در بریتانیا نجات داد.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد اگر تغییرات بسیار کوچکی در عادات غذا خوردن انسان‌ها به وجود بیاید ، می‌توان سالانه زندگی نزدیک به 20 هزار نفر را در بریتانیا نجات داد.
کارشناسان تخمین می‌زنند در صورتی که مصرف کنندگان هر روز فقط یک گرم کم‌تر نمک در رژیم غذایی خود داشته باشند ، فقط مقدار بیش‌تری میوه و سبزی بخورند و فقط یک درصد بیش‌تر از چربی‌های غیر اشباع شده به جای چربی‌های اشباع شده و ترنس استفاده کنند تعداد بیماران مرگ و میر بر اثر بیماری‌های قلبی به طور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.
در نتیجه این اقدامات میزان کلسترول و فشار خون انسان‌ها پایین می‌آید و سالانه 19 هزار و 445 نفر کم‌تر در بریتانیا می‌میرند.
آخرین تحقیقات در این زمینه توسط دانشگاه‌های آکسفورد و لیورپول انجام شده است.در این تحقیقات الگوهای غذایی بریتانیایی‌ها و میزان مرگ و میر در اثر بیماری‌های قلبی در افراد بین 25 تا 84 سال بررسی شده است.
محققان بعد از این بررسی‌ها به این نتیجه رسیدند که بعد از این اقدامات تعداد مرگ و میر بر اثر بیماری‌های قلبی عروقی 8 هزار و 335 مورد در بین مردان و 6 هزار و 480 مورد در بین زنان کاهش پیدا خواهد کرد.هم‌چنین تعداد مرگ ومیر بر اثر سکته در بین مردان 2 هزار 535 مورد و در بین زنان 4 هزار و 10 مورد کم‌تر رخ خواهد داد.
این تحقیقات که نتایج آن در کنفرانس بیماری‌های قلبی در کنفرانس سان فرانسیسکو ارائه شده است اضافه کرده که بیش از نیمی از کاهشی که در تعداد مرگ و میرها رخ خواهد داد در نتیجه مصرف کم‌تر چربی‌های ترنس خواهد بود.
سالانه بیش از 270 هزار نفر در بریتانیا دچار حمله قلبی می‌شوند و بیماری‌های قلبی بزرگ‌ترین قاتل مردم این کشور است.
تحقیقی که در سال گذشته انجام شده بود نشان داد بریتانیا بیش‌ترین آمار مرگ و میر بر اثر حملات قلبی در جهان را داراست.
تلگراف ، 10 مارس

کلیدواژه ها:
ارسال نظر
ارسال خبر به دیگران
نام
پست الکترونیک
نمایش داده شود
آدرس وبسایت یا وبلاگ
نظرشمــا     0/700
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای اشخاص درباره نظر من، به ایمیل من ارسال شود.
.خبرآنلاین نظراتی را كه حاوی توهین است، منتشر نمی كند * .لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
: لطفا حاصل عبارت را در باکس مقابل وارد نمایید
= 3 + 5
ارسال نظر
48750
نام شما
ايميل شما
ايميل گيرنده
توضيحات
: لطفا حاصل عبارت را در باکس مقابل وارد نمایید
= 3 + 5
ارسال خبر
آخرین خبرها
بیشتر...