بهنوش خرمروز: معمولا اتومبیلهای کروک، در تئوری بهتر از عمل هستند. حتی وقتی که هوا خیلی هم عالی باشد، افرادی که صندلی عقب مینشینند اغلب دچار سوختگی پوست بر اثر وزش باد میشوند. اما مدل کلاس ای کابریولت، چهارمین و آخرین مدل از باز طراحی خط تولید ای مرسدس، با این وعده معرفی شده است که بتواند تمام مسائل معمول در چنین اتومبیلهایی را بر طرف کند.
شرکت تولید کننده ادعا کرده که این اتومبیل جدید برای چهار فصل و چهار سرنشین کاملا عالی است. البته ادعای خیلی زیادی است. شاید بهتر باشد بگوییم به نظر میرسد این اتومبیل قادر است کاری کند که فصل تابستان قدری به نظر سرنشینان طولانیتر بیاید. با هم نگاهی به ویژگیهای این محصول جدید میاندازیم که در پاپساینس منتشر شده است.
گرم کننده سر و گردن
در صندلیهای جلویی خودرو، سیستم پخش کننده هوای گرمی وجود دارد که از یک واحد گرمایی که قدری پایینتر در پشتی صندلی قرار گرفته منشا میگیرد. این سیستم که به دلخواه سرنشین کار میکند، با یک دریچه قابل تنظیم در پشتی صندلی، به گردن و سر سرنشین هوای گرم میدمد.
در سرعتهای بالای 100 مایل در ساعت (در حدود 160 کیلومتر در ساعت)، میتوانید دکمهای را در وسط کنسول اتومبیل فشار دهید. در این صورت، یک صفحه انحراف مسیر باد به ارتفاع 5/2 اینچ (35/6 سانتیمتر) در بالای شیشه اتومبیل ظاهر میشود. این صفحه که تنظیم هم میشود، با فشار، جریان هوا را با ارتفاعی مناسب بالای سر اتومبیل میفرستد به طوری که سرنشینان عقب هم کاملا راحت بنشینند و از باد در امان باشند.
سقف نرم و عایق صوتی
سقف خودرو که یک اینچ (54/2 سانتیمتر) ضخامت دارد، از سه لایه با بافت پلیستر تشکیل شده که باعث میشود هم عایق صوتی و هم عایق حرارتی باشد. در سرعتهای بالاتر از 25 مایل بر ساعت (حدود 40 کیلومتر بر ساعت) میتوانید یک دکمه مخفی روی دسته صندلی را فشار دهید و بدین ترتیب سقف خودرو در عرض کمتر از 20 ثانیه باز یا بسته خواهد شد.
سیستم انتقال نیرو
خودروی E350 کابریولت دارای 268 اسب بخار V6 نیرو بود که با انتقال اتوماتیک هفت دنده برابری میکند. در حالی که کابریولت E550 گران قیمتتر، 382 اسب بخار V8 قدرت دارد. هر دو مدل به سرعت 130 مایل در ساعت (حدود 209 کیلومتر در ساعت) میرسند، با این تفاوت که E550 سریعتر شتاب میگیرد و در عرض 1/5 ثانیه از 0 به 60 مایل در ساعت (حدود 100 کیلومتر در ساعت) میرسد.
نظر شما