۰ نفر
۲۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۳

کروک جدید مرسدس که برای سال 2011 طراحی شده،‌ مدعی است که در تمامی فصول می‌تواند با سقف باز،‌ هوای گرم و مطبوعی را در خودرو برای چهار سرنشین فراهم آورد.

بهنوش خرم‌روز: معمولا اتومبیل‌های کروک، در تئوری بهتر از عمل هستند. حتی وقتی که هوا خیلی هم عالی باشد، افرادی که صندلی عقب می‌نشینند اغلب دچار سوختگی پوست بر اثر وزش باد می‌شوند. اما مدل کلاس ای کابریولت، چهارمین و آخرین مدل از باز طراحی خط تولید ای مرسدس،‌ با این وعده معرفی شده است که بتواند تمام مسائل معمول در چنین اتومبیل‌هایی را بر طرف کند.

E550

شرکت تولید کننده ادعا کرده که این اتومبیل جدید برای چهار فصل و چهار سرنشین کاملا عالی است. البته ادعای خیلی زیادی است. شاید بهتر باشد بگوییم به نظر می‌رسد این اتومبیل قادر است کاری کند که فصل تابستان قدری به نظر سرنشینان طولانی‌تر بیاید. با هم نگاهی به ویژگی‌های این محصول جدید می‌اندازیم که در پاپ‌ساینس منتشر شده است.

گرم کننده سر و گردن


گرم‌ کننده سر و گردن
در صندلی‌های جلویی خودرو، سیستم پخش کننده هوای گرمی وجود دارد که‌ از یک واحد گرمایی که قدری پایین‌تر در پشتی صندلی قرار گرفته منشا می‌گیرد. این سیستم که به دلخواه سرنشین کار می‌کند،‌ با یک دریچه قابل تنظیم در پشتی صندلی،‌ به گردن و سر سرنشین هوای گرم می‌دمد.

 

صفحه منحرف کننده مسیر باد
در سرعت‌های بالای 100 مایل در ساعت (‌در حدود 160 کیلومتر در ساعت)، می‌توانید دکمه‌ای را در وسط کنسول اتومبیل فشار دهید. در این صورت،‌ یک صفحه انحراف مسیر باد به ارتفاع 5/2 اینچ (35/6 سانتیمتر) در بالای شیشه اتومبیل ظاهر می‌شود. این صفحه که تنظیم هم می‌شود،‌ با فشار،‌ جریان هوا را با ارتفاعی مناسب بالای سر اتومبیل می‌فرستد به طوری که سرنشینان عقب هم کاملا راحت بنشینند و از باد در امان باشند.

سقف نرم و عایق صوتی

سقف نرم و عایق صوتی
سقف خودرو که یک اینچ (54/2 سانتیمتر) ضخامت دارد،‌ از سه لایه با بافت پلیستر تشکیل شده که باعث می‌شود هم عایق صوتی و هم عایق حرارتی باشد. در سرعت‌های بالاتر از 25 مایل بر ساعت (‌حدود 40 کیلومتر بر ساعت)‌ می‌توانید یک دکمه مخفی روی دسته صندلی را فشار دهید و بدین ترتیب سقف خودرو در عرض کم‌تر از 20 ثانیه باز یا بسته خواهد شد.

سیستم انتقال نیرو

سیستم انتقال نیرو
خودروی E350 کابریولت دارای 268 اسب بخار V6 نیرو بود که با انتقال اتوماتیک هفت دنده برابری می‌کند. در حالی که کابریولت E550 گران قیمت‌تر، 382 اسب بخار V8 قدرت دارد. هر دو مدل به سرعت 130 مایل در ساعت (‌حدود 209 کیلومتر در ساعت)‌ می‌رسند،‌ با این تفاوت که E550 سریع‌تر شتاب می‌گیرد و در عرض 1/5 ثانیه از 0 به 60 مایل در ساعت (حدود 100 کیلومتر در ساعت)‌ می‌رسد.

کد خبر 50133

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۸۸/۱۲/۲۶
    0 0
    به پایای پراید که نمیرسه که n ساله تولید میشه؟
  • بدون نام IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۸۸/۱۲/۲۶
    0 0
    کی بود گفت ما 10 سال دیگه خودرو ساز اول جهان میشیم ؟؟؟
  • بدون نام IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۸۸/۱۲/۲۶
    0 0
    یه چیزی تو مایه های پراید خودمونه
  • بدون نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۸۸/۱۲/۲۷
    0 0
    این سیستم که چند ساله روی مدلهای CLK و SL500 هست چیز جدیدی نیست که
  • بدون نام IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۸۸/۱۲/۲۷
    0 0
    khosham miad ina ro mibinim bad mirim Samand ke hich Pride mikharim ounam ba oun ABS maskharash!
  • بدون نام IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۸۸/۱۲/۲۹
    0 0
    mashin faghat peykan ke shetabe sefr ta sadesh nim saat tool mikeshe
  • amir IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۱/۰۲
    0 0
    be nazare man karkhaneye mercedes benz ham mesle iran khodro shoru karde be bazsazi tarhe gozashte ye e class tolid karde ta be hal be 10 ta fourm tabdil karde
  • بدون نام IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۱/۰۵
    0 0
    من فقط یه چیز میگم میره!!!
  • بدون نام IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۱/۱۹
    0 0
    فکر کنم از روش مهندسی معکوس پراید توانستند بسازند.

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین