۰ نفر
۲۸ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۷

هرچند در ابتدا هووخودرو نام آشنایی نبود، ولی هم اکنون کسانی نیز که اخبار صنعت خودرو را نیز پیگیری نمی‌کنند، با نام این کامیون چینی آشنایی ویژه‌ای دارند..

مشتریان هوو فراخوان برای این کشنده را جدی ‌بگیرند

هرچند در ابتدا خودرو نام آشنایی نبود، ولی هم اکنون کسانی نیز که اخبار صنعت خودرو را نیز پیگیری نمی‌کنند، با نام این کامیون چینی آشنایی ویژه‌ای دارند.

آنچه که مسلم است برند هوو را کیفیت این خودرو معروف نکرد، بلکه اغلب حاشیه‌های این خودرو ارزان قیمت بود که برایش دردسرساز شد.

کشنده‌ای که حدود 61 میلیون تومان به فروش رفت و نزدیک‌ترین رقیب آن حدود 110 میلیون تومان فروخته می‌شود!

مسلما این حاشیه قیمت برای بسیاری جذابیت فراوانی دارد، فاصله‌ای که بسیاری را ترغیب به خرید چنین خودرویی خواهد کرد . بنابراین بی دلیل نیست که 13 درصد ناوگان کشنده های کشور را هوو تشکیل داده است.

قیمت ناچیز و شزایط ویژه ایران خودرو دیزل برای فروش این خودرو موجب شد که هجمه عجیبی برای خریداری این کشنده به وجود آید. چنین شرایطی به خصوص برای آن دسته از خریدارانی که بضاعت مالی چندانی نداشتند بسیار خوب بود؛ چرا که با پیش پرداخت  چهار میلیون تومان فرد صاحب یک کشنده می‌شد.

اما موضوعی که بیش از همه هوو را وارد حاشیه کرد، دنباله‌هایی بود که برای این خودرو مورد استفاده قرار می‌گرفت، این تریلی‌ها در حالت استاندارد در حداقل قیمت 17 میلیون تومان به فروش می‌رود و مسلم است کمتر کسی که هوویی با پیش پرداخت چهار میلیون تومان خریداری کرده 17 تا 28 میلیون تومان برای دنباله آن هزینه کند.

نتیجه چنین امری نیز به وجود آمدن بازار زیرپله‌ای برای تریلی و تولید این دنیاله‌ها در کارگاه‌ها با قینت ناچیز و البته غیر استاندارد می‌شود، به عبارتی خودروساز اسیر جریانی می‌شود که خود نقشی در آن نداشته ولی ضرر مستقیم متوجه برند وی می‌شود.

جدای از این موضوع هوو در رسانه‌ها همواره مورد هجوم بوده و جالب اینجاست که پس از هر تصادفی که در خصوص این خودرو(مقصر یا غیر مقصر) ذکر شده موضوع نقص در سیستم ترمز‌گیری از سوی پلیس برای آن مطرح شده است، سوال اینجاست که چرا به فاصله کوتاهی چنین اظهارنظرهای کارشناسی در خصوص این کشنده بیان می‌شود، نتیجه چنین جریانی سوالات دیگری  را نیز به ذهن مخاطب تداعی می‌کند که چرا زمانی که پلیس این خودرو را شماره‌گذاری می‌کرد، بحثی از بی‌کیفیت بودن این خودرو نبود؟ چرا در آمار تصادفاتی که از این خودرو ارائه می‌شود یک سری نتایج کلی ارائه و از ارائه جزئیات حرفی به میان نمی‌آید؟ چرا آماری به تفکیک و مجزا از این که چند درصد تصادفات به دلیل نقص فنی سیستم ترمز و چند درصد به دلیل استفاده از تریلی غیراستاندارد و دستکاری راننده در سیستم خودرو بوده است، ارائه نمی‌شود؟

به هر حال هوویی که 15 هزار و 751 دستگاه در ایران فروش داشته، در زمان دو مدیر قبلی ایران خودرو دیزل و با حضور پلیس تست شده و پلیس مهر تایید بر کیفیت و نتایج عملکردی این خودرو زده است.

شاید در مقابل کامیونهای بنز و ولوو هوو حرفی برای گفتن نداشته باشد، ولی از نظر سازمان استاندارد حداقل‌های لازم برای تردد را داشته است.

در جریان تصادف اخیر همدان نیز که حدود 15 نفر کشته و زخمی به جای گذاشت بیشتر از این که راننده‌ای که 177 مورد تخلف داشته و به جای سعی در توقف خودرو به خارج از خودرو پریده، در متن تصادف قرار گرفتن هوو مورد توجه قرار گرفت.

یک کارشناس خودروهای سنگین در این خصوص به خبرآنلاین گفت: با سرعتی که کشنده داشته، اگر بنز هم به جای هوو بود امکان کنترل خودرو وجود نداشت، آن هم با باری سنگینی که بر روی این کشنده گذاشته شده بود.

جدای از همه حواشی به حق با ناحقی که در خصوص این خودرو وجود دارد، هم اکنون فراخوان برای ارتقای سیستم ایمنی این خودرو از سوی ایران خودرو دیزل در حال اجراست، بالغ بر چهار هزار دارنده این کشنده تاکنون مراجعه کرده و بیش از سه هزار نفر برچسب مخصوص ایمنی دریافت کرده‌اند.

در این فراخوان که کمی دیر هم برای آن اقدام شد، یک تانک باد ترمز بر روی این خودرو نصب می‌شود و سیستم‌های ایمنی خودرو از فرمان خودرو گرفته تا سیستم ترمز مورد بازبینی قرار می‌گیرد که در مجموع عملیاتی که بر روی این کشنده به انجام می‌رسد برای مشتری به صورت رایگان است.

با توجه به این که منع تردد برای کشنده‌هایی که دارای برچسب مخصوص هستند، رفع شده بهتر است کسانی که در هنوز مراجعه‌ای نداشته‌اند، برای این کار اقدام کنند.

کد خبر 93695

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۹
    0 0
    اگر خودروو از ابتدا هیچ نقض فنی نداشته است ایران خودرو دیزل چرا پمپ باد روی ان نصب می کند؟
  • بدون نام IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۱
    0 0
    وقتی پای پول وسط باشه هیچ نقص فنی به چشم نمی آید
  • diba IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۱
    0 0
    hala gozashte az nagse fanni hala ke gerooon foroshi howo sabet shode to ro khoda begid pole ma ro key midan ya hadde agal che jori midan
  • مسعود IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۲
    0 0
    واقعا درست میگیت ترمز هووو اینقدم که میگن بد نیست ما یه دونه داریم که توی این 4سال ترمزش هیچ مشکلی نداشته والانم پابه پای یه fhکار میکنه فقط خیلی گرون تموم میشه

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین