وزیر اتحاد کره‌جنوبی طی مصاحبه‌ای که دوشنبه‌ـامروزـ چاپ شد گفت که رویکردهای اخیر صلح‌جویانه پیونگ‌یانگ در قبال سئول صادقانه نیست و کره‌شمالی باید پیش از برگزاری هرگونه نشستی تمایل واقعی خود برای صلح را نشان دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، هیون این تائک گفت که کره‌شمالی اقدام‌های سریعی را برای پیشبرد روند جانشینی رهبر این کشور انجام داده است ولی امکان دارد این روند ثبات سیاسی را به دنبال نداشته باشد. هیون همچنین با اشاره به برخی رویکردهای اخیر کره‌شمالی از جمله موافقت با دور جدیدی از دیدارهای خانواده‌های جدا شده، گفت که پیونگ‌یانگ نمی‌تواند با استفاده از رویکردهای غیرصادقانه موفقیتی به دست آورد. وی افزود که گفت‌وگو می‌تواند وسیله‌ای مهم برای تضمین صلح و ثبات باشد.
بنا بر این گزارش، منابع خبری پیش از این گزارش داده بودند که دو کره سال گذشته میلادی مخفیانه درباره نشست جدیدی گفت‌وگو کرده بودند ولی این مذاکرات شکست خورده بود. هیون در ادامه گفت: پرسش بزرگ ما این است که این نشست چه زمانی می‌تواند برگزار شود و چه مسائلی در آن مطرح می‌شود. پرسش دیگر این است که آیا کره‌شمالی با صداقت در حال نزدیک شدن به این هدف است یا خیر.» وی افزود: با این وجود هنوز چنین صداقتی را احساس نکرده‌ایم.
وزیر اتحاد کره‌جنوبی گفت که نمونه این بی‌صداقتی پیونگ‌یانگ مرتبط کردن دیدار خانواده‌های جدا شده با از سرگیری برنامه سفرهای توریستی به کره‌شمالی است. روابط دو کره که بعد از غرق شدن رزم‌ناو «چئونان» در ماه مارس گذشته پرتنش‌ شده بود، بعد از آغاز رزمایش مشترک آمریکا و کره‌جنوبی تیره‌تر شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 101342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =