۰ نفر
۲۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۰

رهبر معظم انقلاب روز سه شنبه در حالی وارد شهر قم شدند که سیل مشتاقان ایشان ساعت‌ها قبل از ورود ایشان به صورت خودجوش در مسیر ورود رهبر انقلاب حاضر شده بودند.

 به گزارش خبرآنلاین، خودرو حامل رهبرانقلاب ساعت 9:20 دقیقه وارد مسیر استقبال شد و تا ساعت 10 ونیم صبح خودروی حامل مقام معظم رهبری بعد از طی مسیر استقبال به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) حرکت کرد؛ ایشان در ادامه با ورود به حرم، حضرت فاطمه معصومه (س) را زیارت کردند و در جوار آن بارگاه ملکوتی به اقامه نماز پرداخت.

 پس از نماز و زیارت، جمعی از حضرات آیات، علما، اساتید و فضلای حوزه علمیه قم ورود حضرت آیت الله خامنه ای به شهر علم و فضیلت را خیر مقدم گفتند.

در این مراسم آیت الله امینی به نمایندگی از اساتید و علمای قم از سفر رهبر انقلاب اسلامی به شهر قم تشکر و ابراز امیدواری کرد این سفر نیز همانند سفر 10 سال قبل، منشأ برکات فراوان برای حوزه و مردم این شهر شود.

بعد از آن، انتظار چندین ساعته مردم در میدان آستانه که از ساعات ابتدایی صبح خود را به آنجا رسانده بودند، در ساعت 11:15 پایان یافت و رهبر انقلاب با صدای نقاره زنان حرم حضرت معصومه (س) وارد جایگاه سخنرانی در میدان آستانه شدند."ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها ماند" ، "صل علی محمد بوی خمینی آمد" و "خامنه ای کوثر است ، دشمن او ابتر است" شعار های بود که با ورود رهبر معظم انقلاب جمعیت حاضر شروع به سر دادن آن کردند.

در ادامه محورهای سخنان مقام معظم رهبری را بخوانید:

 

محور

بیانات

جایگاه شهر قم

  • قم همچنانکه در طول تاریخ خود، پایگاه عظیم معارف اهل بیت علیهم السلام بوده است، در دوران معاصر هم، به عنوان سرچشمه برترین معارف اسلامی و الهی، شرق و غرب دنیای اسلامی را از برکات «مجاهدت و بصیرت» علمای بزرگ خود بهره مند کرده است.
  • قمی ها در مقطع تاریخ معاصر ایران عاشورای سال 42 و قیام 15 خرداد،با حمایت امام خمینی، نهضت روحانیت را در جامعه جاری کردند همچنانکه در سال 56 نیز با بصیرت و هوشیاری، عمق توطئه پیچیده رژیم ستمشاهی را در اهانت به امام بزرگوار درک کردند و با نثار خون جوانان خود، پیشتاز گسترش نهضت اسلامی شدند و این شهر را به خاستگاه انقلاب بزرگ اسلامی تبدیل کردند.
  • مردم قم مردمی با اخلاص، صادق، پرصفا و برخوردار از بصیرتی مثال زدنی هستندذ. اگر بیداری مردم قم نبود، طرح‌های خطرناک دشمنان برای این شهر مهم، ناکام نمی‌ماند.
  • شهر مقدس قم در پرتو بیداری مردم و وجود حوزه پربرکت علمیه این شهر، پایگاه بصیرت و جهاد است. مردم قم قدر حوزه و روحانیت را می دانند و در تمامی 32 سال اخیر، حضور پربرکت خود را در میدانهای دفاع از اسلام و انقلاب نشان داده‌اند.
  • امروز بحمدالله مراجع بزرگ و فضلای برجسته‌ای در حوزه علمیه قم وجود دارند که این حوزه را مایه برکت و مظهر مجاهدت ساخته‌اند.
  • شکل گیری انقلاب اسلامی از مذهبی ترین شهر کشور یعنی قم و نیز رهبری امام خمینی (ره) به عنوان یک فقیه و عالم عظیم الشأن را اثبات دینی بودن ماهیت و ذات انقلاب ملت ایران است. دشمنان انقلاب نیز با درک تأثیر دینی بودن انقلاب ایران، همه تلاش خود را برای ضربه زدن به این ماهیت سعادت بخش به کار گرفته‌اند.
  • وجود بزرگترین و پرعظمت ترین حوزه علمیه جهان اسلام و قطب‌های زیارتی و معنوی از جمله ظرفیت‌های ملی و بین المللی قم است.
  • پس از انقلاب از جمله در سال‌های اخیر کارهای فراوانی برای حل این مشکلات انجام شده است، اما مشکلاتی نظیر آب شرب مردم قم هنوز به طور کامل حل نشده ضمن اینکه در زمینه های کشاورزی و صنایع دستی نیز مردم قم مشکلاتی دارند که باید با جدیت و کار مضاعف روند حل آنها شتاب محسوسی بگیرد.

دو هدف اصلی زورگویان جهانی

  • ضربه زدن به «دین» و «وفاداری مردم» دو هدف اصلی زورگویان جهانی است.اگر عنصر دین نبود، ممکن بود مسئولان انقلاب با گرفتن برخی امتیازات، در مقابل دشمن کوتاه بیایند، اما دین اسلام اجازه تسلیم در برابر ظالم را نمی دهد و عدالت و آزادی و معنویت و پیشرفت را به همراه می آورد، به همین علت، مسئولان نظام تاکنون در مقابل استکبار کوتاه نیامده اند و از این به بعد نیز، به برکت دین، به مقابله با دشمنان اسلام و انقلاب ادامه خواهند داد.
  • متزلزل کردن وفاداری مردم به نظام اسلامی دومین هدف توطئه های دشمنان است. علاوه بر عنصر دین، حضور و حمایت مستحکم مردم، پشتوانه ایستادگی مسئولان نظام اسلام است و دشمن نیز به همین علت، وفاداری مردم را نشانه رفته است.

توطئه های گوناگون جبهه استبداد بین الملل برای تضعیف و انکار حقایق دینی

  • از سالهاى دهه‌ى 60، از دوران حیات بابرکت امام، چه دشمنان بیرونى و چه مزدوران یا نوکران بى‌مزد و منت آنها از داخل، مقدسات دینى را، حقایق دینى را، بیّنات اسلامى را مورد تردید و انکار قرار دادند، این یک چیز تصادفى نبوده است؛ روى این تکیه داشته‌اند. این مسئله از ماجراى سلمان رشدى آغاز شد تا فیلمهاى ضد اسلام هالیوودى، تا کاریکاتورها، تا قرآن‌سوزى، تا حوادث گوناگونى که علیه اسلام در این گوشه و آن گوشه اتفاق افتاد، براى اینکه ایمان مردم را به اسلام و مقدسات اسلامى کم کنند. در داخل کشور، از طرق مختلف، پایه‌هاى ایمان مردم، بخصوص نسل جوان را متزلزل کنند؛ از اشاعه‌ى بى‌بندوبارى و اباحیگرى، تا ترویج عرفانهاى کاذب - جنس بدلى عرفان حقیقى - تا ترویج بهائیت، تا ترویج شبکه‌ى کلیساهاى خانگى؛ اینها کارهائى است که امروز با مطالعه و تدبیر و پیش‌بینى دشمنان اسلام دارد انجام میگیرد؛ هدفش هم این است که دین را در جامعه ضعیف کند.

آموزه های بزرگ امام برای ملت ایران

  • اتکاء و تقویت نیروهای خود،‌افزایش روزافزون بصیرت و اطمینان به وعده های الهی «درس بزرگ امام راحل عظیم الشأن برای ملت ایران» بود. امام به ما آموخت که اگر مؤمنانه ایستادگی و تدبیر کنید نصرت الهی، حتماً نصیب شما خواهد بود.

روشهای مخالفان نظام اسلامی برای ضربه زدن به اعتماد مردم

  • شایعه پراکنی برای مأیوس کردن مردم، ایجاد بدبینی نسبت به مسئولان به ویژه رؤسای قوا، بزرگنمایی ضعفهای کشور، و نادیده گرفتن پیشرفتها و اقدامات انجام شده را از جمله روشهای مخالفان نظام اسلامی برای ضربه زدن به اعتماد و وفاداری مردم است.
  • همچنانکه در 32 سال اخیر همه سرمایه گذاریها، طرحها و توطئه های دشمنان برای ضربه به دین و متزلزل کردن وفاداری مردم به شکست قطعی منجر شده است، از این پس نیز، این گونه برنامه ریزی‌ها و اقدامات،‌هیچ نتیجه ای برای دشمنان ملت و نظام، به دنبال نخواهد آورد.
  • عکس العمل سرشار از بصیرت و سریع مردم در مقابل فتنه عاشورای سال گذشته نمونه ای از ناکامی‌های مستمر توطئه گران بود. این واقعیات نشان می دهد که احساسات دینی مردم و معرفت و وفاداری آنان روز به روز عمیق تر شده است.

انتخابات سال گذشته

  • حضور 40 میلیونی ملت در انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری رفراندومی ملی در ابراز وفاداری و اعتماد به نظام اسلامی بود.
  • دشمن عصبانی، سعی کرد با فتنه گری، آثار آن حضور ملی را خنثی کند، اما مردم در مقابل فتنه نیز ایستادند و دشمن بار دیگر ناکام شد.
  • پایداری و هوشیاری مردم در مقابل فتنه 88 موجب واکسینه شدن کشور و مردم در مقابل میکروبهای سیاسی و اجتماعی شد.
  • فتنه پس از انتخابات، برخلاف انتظار دشمن، بصیرت ملت ایران را بیشتر کرده است.

تاکتیک‌های جبهه استکبار

  • تاکتیک‌های جبهه استکبار «اسلام منهای روحانیت» است. آنها تأثیر شگرف روحانیت را در حرکات مردم و بیداری ملت درک کرده‌اند به همین علت به دنبال ترویج اسلام منهای روحانیت هستند که باید هوشیارانه با این جهتگیری دشمنان مقابله کرد.
  • ترویج جدایی دین از سیاست و «اسلام منهای سیاست» از دیگر تاکتیکهای استکبار است.
  • نقشه راه و طرح کلی دشمن برای مقابله با نظام اسلامی، می تواند برای ما نیز یک نقشه راه ترسیم کند به گونه ای که هر مسئله ای که آماج حملات آنهاست باید مورد تأکید و تکیه ما قرار گیرد.

میزان تاثیر تحریم های بر ایران

  • ملت و کشور ایران از اولین سالهای انقلاب مورد تحریم بوده اند و راه مقابله با آن را بلدند به همین علت، تحریم‌های اخیر نیز که با هدف تشدید فشار برروی مردم و جدا کردن آنها از نظام اسلامی طراحی شده بود،‌ همچنانکه مسئولان و مردم می گفتند و عملاً نیز ثابت شد، نتوانست اثر قابل توجهی بر زندگی مردم بر جای بگذارد.
  • ملتی که دهه 60 را با آن دشواریها و کمبودها تحمل کرده است، امروز در پرتو پیشرفتهای عظیم، به آینده خود امید و اعتماد بیشتری دارد و به همین علت در مقابله با توطئه گران می ایستد.

ضروریات رفتار مردم و مسئولان

  • خواص و عوام باید وحدت ملی را کاملاً جدی بگیرند، البته صرف حرف زدن از وحدت کافی نیست چرا که وحدت ملی شاخص هایی دارد که باید به آن پایبند بود.
  • همبستگی روزافزون «مردم و خواص» با قوای سه گانه به ویژه قوه مجریه دومین نکته در این زمینه است.
  • روحانیت و حوزه های علمیه تقویت ایمان دینی - تأمین نیازهای فکری جوانان و پاسخ‌های به روز به شبهات و سؤالات آنان، را مورد تاکید قرار دهند.
  • تلاش روحانیان، روشنفکران و افراد آگاه برای معرفی «درست و شایسته روحانیت»، تلاش جوانان برای افزایش بصیرت و دشمن شناسی، ضرورت شتاب بیشتر حرکت خوب علمی کشور و اهتمام به رفع عوامل نارضایتی و حل مشکلات مردم از دیگر نکاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

حل مشکلات مردم

  • دستگاه‌هایی مانند شهرداری‌ها و نیروی انتظامی که ارتباط مستقیمی با مردم دارند، می‌توانند با اقدامات خود مشکلات مردم را حل و یا برعکس نارضایتی ایجاد کنند، بنابراین باید کاملاً به عملکرد خود، دقت و توجه داشته باشند.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 101766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =