محسن کوهکن با تاکید بر این‌که خواص باید با دقت در تحلیل‌ها و نقطه نظرات‌شان، به وحدت ملی آسیب نزنند، اظهار کرد: در صورت دنبال نکردن راه اتحاد و وحدت، در شرایط آسیب‌پذیری قرار می‌گیریم.

عضو هیات رییسه مجلس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مردم قم، به ایسنا گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب در مقاطع و فواصلی بر موضوع وحدت ملی و انسجام تاکید داشتند، فرمایش اخیرشان نیز بیانگر این موضوع است که خواص اعم از افراد مسوول در ابعاد اجرایی و یا خواص سیاسی و افراد مرجع در جامعه، باید در تحلیل‌ها و بیان نقطه نظرا‌ت‌شان توجه بیشتری داشته باشند تا به وحدت ملی آسیب نزنند.

گزیده سخنان وی را در ادامه بخوانید:

*خواص باید طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، توجه بیشتری به موضوع وحدت داشته باشند.به نظر می‌رسد بخش عمده‌ای از این فرمایش رهبر معظم انقلاب، خطاب به مسوولان در قوای سه‌گانه است که شاید به دلیل کم‌توجهی به این موضوع، ایشان تذکر مجددی را در این رابطه مطرح کردند؛ بر این اساس همه باید توجه بیشتر به این امر داشته باشند چرا که در صورت دنبال نکردن راه اتحاد و وحدت، در شرایط آسیب‌پذیر شدن قرار می‌گیریم.

*افرادی که با پایبندی به موازین و چارچوب‌ها تحلیل درستی نسبت به نقش مرجعیت و جلودار بودن روحانیت در قضیه انقلاب و امور اجتماعی مردم را دارند، بایستی به تذکر رهبر معظم انقلاب در مورد تلاش دشمنان اسلام برای طرح موضوع اسلام منهای سیاست و اسلام منهای روحانیت توجه کنند.

* همگان باید پس از تاکیدات رهبر معظم انقلاب به عنوان ولایت مطلقه فقیه در مورد تلاش دشمنان برای طرح موضوع اسلام منهای روحانیت و تعیین نقشه راه، دقت کافی به کار برند تا در زمین دشمن بازی نکنند و در کنار آن باید با حفظ نقش اساسی و اصلی روحانیت و به طور مشخص مرجعیت در انقلاب اسلامی، اجازه تضعیف این جایگاه را نداد.

* عمدتا موضوع اسلام منهای روحانیت در داخل کشور از سوی افراد مطرح می‌شود که اساسا نگاه‌شان به نقش مرجعیت و روحانیت، نقش تزیینی است و نقش واقعی و جلودار بودن را مطرح نمی‌کنند و به آن معتقد نیستند. اسلام منهای سیاست، توسط برخی از شبکه‌های خارجی دنبال می‌شود. ابتدا شبکه‌های خارجی با دامن زدن به بداخلاقی‌ها و مسائل مختلف، برای جذب بیننده‌شان تلاش کردند که به دلیل موفق نشدن در این زمینه، سعی کردند با مطرح کردن برخی از مسائل دینی فردی، مخاطبان را به سوی خود جذب کنند که باز هم موفق نشدند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 102447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =