نام علی مطهری بار دیگر به عنوان بانی طرح سوال از رئیس جمهور بر سر زبان‎ها افتاد و تا مرز شکایت از وی به هیات داوری فراکسیون اصولگرایان نیز پیش رفت.

به گزارش خبرآنلاین، در طول عمر دو نیم ساله مجلس هشتم، این چندمین بار است که مطهری تدوین طرح سوال از رئیس جمهور را در دستور کار خود قرار می‎دهد. نخستین بار پس از اعلام دستی با مردم اسرائیل بود که وی مقدمات طرح سوال از رئیس جمهور را فراهم کرد و پس از آن هنگامی که احمدی‎نژاد به ابقای مشایی در معاون اولی خود، علی‎رغم دستور مقام معظم رهبری اصرار ورزید بر طرح این سوال اصرار ورزید.

پس از آنکه موضع دولت در قبال اجرای طرح عفاف و حجاب مورد انتقاد علما و مراجع قرار گرفت و برخی مواضع اطرافیان رئیس جمهور، بار دیگر این موضوع رسانه‎ای شد. تا آنجا که هفته گذشته رسانه ها از مطهری به عنوان طراح سوال از رئیس جمهور یاد کردند و از نمایندگانی همچون حسن غفوری‎فرد، حمیدرضا فولادگر و موسی‎الرضا ثروتی به عنوان امضا کنندگان آن نام بردند.

نماینده تهران در گفت‏وگوی کوتاهی با خبرآنلاین، طرح سوال از رئیس جمهور را تایید کرده اما زمان اجرای آن را به بعد از ثبات نسبی در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‎ها واگذار کرده است.       

خبرهایی در بعضی رسانه‎ها مبنی بر امضا گرفتن از نمایندگان برای سوال از رئیس جمهور توسط جناب عالی، منتشر شده است آیا این خبرها صحت دارد؟                                                                             
اصل خبر صحت دارد اما اسامی امضا کنندگان که در برخی سایتها منتشر شده صحت ندارد وبا هدف فضاسازی صورت می گیرد. اسامی امضا کنندگان را فقط من می دانم و محفوظ خواهد ماند. 

 طرح سوال از رئیس جمهور تا کنون به امضای چند تن از نمایندگان رسیده است؟
تعداد امضا کنندگان نزدیک به حد نصاب است و اکثر آنها را اصول گراها تشکیل می‎دهند.

اما برخی معتقدند شرایط اجتماعی و سیاسی برای این کار مناسب نیست، نظر شما چیست؟
ما به خاطر پایبندی به آرمان‎های انقلاب اسلامی همیشه در شرایط ویژه قرار داریم. به علاوه مگر قرار است چه اتفاقی بیفتد؟ نمایندگان چند سئوال از رئیس جمهور دارند و ایشان به مجلس می آیند و پاسخ می دهند و به امید خدا رفع سوء تفاهم خواهد شد و راه‎های حل مشکلات باز می‎شود. در عین حال ما برای رفع نگرانی‌ها این سئوال را زمانی به جریان می‌اندازیم که اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها به ثبات نسبی رسیده باشد. فعلا در مرحله جمع کردن امضا هستیم. ما این کار را به مصلحت نظام و موجب تفاهم و دوستی بیشتر دولت و مجلس می‌دانیم. کسانی که این مساله را بزرگ جلوه می دهند و به شکل تابو درآورده‎اند حسن نیت ندارند و دلسوز انقلاب اسلامی نیستند.

ما از خدمات بزرگ دولت و شخص رئیس جمهور همواره تقدیر کرده‌ایم، مثلا سفر رئیس جمهور به سازمان ملل و لبنان را مایه افتخار و دارای برکات زیاد و مصداق صدور انقلاب اسلامی دانستیم و از پیشبرد مساله انرژی هسته‌ای که بخشی از آن مدیون اعتماد به نفس آقای احمدی‌نژاد است همواره تمجید کرده‌ایم اما به برخی کاستی‌ها نیز انتقاد داریم و اکنون به خاطرآینده انقلاب اسلامی و برای آنکه برخی کارها تبدیل به رویه نشود، صلاح دیده‌ایم که این بار انتقادمان را در قالب سوال از رئیس‎جمهور مطرح کنیم. بنابراین هیچ اتفاق ویژه‌ای نیفتاده است. شاید خود ایشان هم مایل به این کار باشند. امیدوارم رسانه‌ها با این موضوع، عادی برخورد کنند. 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 111051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Abdullah GB ۱۱:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۵
    0 0
    یعنی‌ پشیمون شد؟
  • Abdullah GB ۱۱:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۵
    0 0
    یعنی‌ کلا پشیمون شد؟
  • بدون نام IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۵
    0 0
    گیریم اون موقع تو نماینده نبودی.
  • علی IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۵
    0 0
    پسر نوح .... از رای خودم به ایشان به شدت پشیمان هستم.
  • بدون نام IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۵
    0 0
    آقای نسبتا محترم اگر سئوال کردن اشکالی ندارد و ضرری ندارد لطف کنید بگویید کنار رفتن لاریجانی از فراکسیون اصولگ رایان چه اشکالی ایجاد می کند؟؟ چرا در مجلس هیچ کس جرات سئوال و مخالفت با لاریجانی را ندارد ؟؟ یک بام و د م هواسن بام سیاست آقای مطهری و به اصطلاح اصولگرایان منتقد
  • بدون نام IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۶
    0 0
    واقعا این مسئولین نخبه هستند دلیلش هم این گونه حرف زدن واستدلال کردن است.
  • بدون نام IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۱
    0 0
    اینا وقتي ديدند در دولت سهمي ندارند دس به تخريب احمدينزاد زدن