اسناد ویکی لیکس تاکید دارد عربستان سعودی منبع اصلی حمایت مالی از شبه نظامیان سنی است.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، اسناد فاش شده پایگاه اینترنتی ویکی لیکس درباره مکاتبات دیپلماتیک سفارتخانه های آمریکا نشان دهنده آنست که به نظر هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، اتباع عربستان سعودی اصلی ترین منبع مالی حمایت کننده از تروریستهای سنی در سراسرجهان هستند.
این اسناد فاش شده حاکی از آنست که به نظر واشنگتن، مراسم سالانه حج پوششی برای پولشویی و انتقال این منابع مالی به شبه نظامیان است.

براساس این اسناد محرمانه ، عربستان سعودی عملا ماشین تامین پول برای تروریستهاست.این اسناد حاوی امضای هیلاری کلینتون است.در این اسناد محرمانه تاکید شده است باید اقدامات بیشتری در این زمینه صورت پذیرد زیرا عربستان سعودی پایگاه مهمی برای القاعده و طالبان و دیگر گروههای تروریستی به شمار می رود.
مراسم سالانه حج پوششی فوق العاده برای شبه نظامیانی است که می خواهند در داخل پادشاهی سعودی منابع مالی برای فعالیتهایشان به دست بیاورند.
به استناد این اسناد، شبه نظامیان با ورود به عربستان سعودی در پوشش مراسم حج، شرکتهای صوری به وجود می آورند تا پولشویی کنند و از سازمانهای دارای مجوز دولتی در عربستان سعودی پول بگیرند.
از آنجا که زائران با مبالغ زیادی پول به سفر حج می روند، دولت عربستان نمی‌تواند مانع از ورود آنها به همراه پولهایشان به این کشور شود.به گفته کارشناسان، تروریستها با این کار برضد حکومت سعودی عمل می‌کنند و نه تنها برای این کشور بلکه برای کشورهای دیگر مشکل افرینی می کنند.

گفته می‌شود از منابع مالی جمع آوری شده در عربستان سعودی برای حمایت مالی از گروه لشکر طیبه استفاده شده است که عامل حملات سال دو هزار و هشت در بمبئی هند است.در این حملات تروریستی بیش از یکصد و پنجاه نفر کشته شدند.در افغانستان نیز ، طالبان بخشی از منابع مالی اش را از منابع مالی عربستان سعودی تامین می کند.
باانکه طالبان از طریق قاچاق مواد مخدر در افغانستان، منابع مالی عظیمی به دست می‌آورد به گفته کارشناسان، کمکهای مالی که از عربستان سعودی و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس به طالبان می رسد صدها برابر منابع مالی است که طالبان از کشت و قاچاق مواد مخدر در افغانستان به دست می‌آورد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 113852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =