۰ نفر
۱۵ آذر ۱۳۸۹ - ۰۴:۴۲

واحد مرکزی خبر: بر اساس یکی از اسنادی که پایگاه اینترنتی ویکیلیکس روز یکشنبه منتشر کرده است، نخست وزیر سابق استرالیا رهبران چینی را افرادی دچار بیماری روانی پارانویا (بدگمانی بیمارگونه) توصیف کرده است.

این سند دیپلماتیک نشان می دهد کوین راد (Kevin Rudd)، در زمانی که هنوز نخست وزیری استرالیا را عهده دار بوده است، در برابر هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، رهبران چینی را دچار پارانویا خوانده است.

 بر اساس تلکسی که روزنامه استرالیایی سیدنی مورنینگ هرالد (Sydney Morning Herald)، روز دوشنبه آن را نقل کرده است، راد در ماه مارس سال دو هزار و نه، در زمان صرف ناهار با کلینتون از آمریکا درخواست کرده است در صورتی که اوضاع بد پیش برود، برای توسل به زور در چین آماده باشد.

 این منبع در ادامه می افزاید هم زمان با این گفتگوها، نخست وزیر سابق استرالیا رهبران چین را در خصوص موضوعات مربوط به تبت و تایوان دچار پارانویا خوانده است.

 این منبع خاطر نشان می کند راد همچنین الحاق واقعی چین را به جامعه جهانی و اجازه دادن به این کشور برای نشان دادن مسئولیت پذیری بیشتر از خود، همراه با آماده شدن برای استقرار نیرو در صورتی که اوضاع همچنان بد پیش رود، خواستار شده بود. به گزارش خبرگزاری فرانسه از سیدنی، دولت استرالیا از هرگونه اظهار نظر در خصوص این افشاگری ها خود داری کرده است.

161/ن

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 113804

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =