سید حسین نقوی حسینی

شخصا معتقدم جمهوری اسلامی از قطع رابطه با کشورهای استعماگر سود برده است. هر کشوری که با ما قطع ارتباط کرده، این موضوع موجب عزت کشور ما شده است و ما توانستیم استعدادهای کشورمان را به ظهور و بروز برسانیم.

در تاریخ انقلاب اسلامی، آمریکایی ها که حاکم بر نظام سرمایه داری بوده با ما قطع ارتباط کردند و همیشه هم برعلیه ما قطعنامه تصویب کردند و در این راه حتی در دولت اوباما نیزکوتاه نیامدند. حال باید پرسید در این شریط چه اتفاقی برای کشور ما افتاده است؟

به هر حال در هر قطع رابطه ای هر دو کشور هزینه می پردازند و هر بازیگر دیگر بین المللی هم که با دیگری قطع رابطه کند باید هزینه بپردازد. ولی پاسخ به این سوال که چه به دست می آورد، موضوع مهم تری است. آمریکا و رژیم صهیونیستی قبل از پیروزی انقلاب در حوزه اقتصادی کشور ما نفوذ خیلی زیادی داشتند ولی چه اتفاقی برای ما افتاده است؟

سفرای کشور های اروپایی هم در دو برهه ایران را ترک کردند. بار اول در موضوع سلمان رشدی به صورت دست جمعی کشور را ترک کردند، اما مجددا همه به کشور بازگشتند، موضوعی که در دوران اصلاحات بار دیگر تکرار شد.

معتقدم در برهه فعلی قطع رابطه با کشوری که جز خیانت به کشورما کار دیگری نکرده به سود ما است. دولت انگلستان سابقه ای جز خیانت در کشورما ندارد. کودتای سوم اسفند 1299 نمونه آشکار دخالت این کشور درامور داخلی ایران است.

در زمان فعلی هم سفیر این کشور برخلاف عرف روابط بین الملل، اختیارات یک سفیر و نزاکت دیپلماتیک بر علیه کشور ما اظهار نظرمی کند. ما تا چه زمانی می خواهیم با صبوری با این رفتارهای برخورد نکنیم. بر اساس معتقدم قطع رابطه با انگلستان جهشی برای جمهوری اسلامی است.

یکی از اشتباهات استراتژیک جمهوری اسلامی در رابطه با مدیریت روابط با انگلستان حضور پرشمار فرزندان مسئولان ایران در این کشور است.

بنده از وزارت خارجه انتظار دارم گزارشی در این زمینه به ملت بدهد. ما نمی توانیم منافع کلان نظام جمهوری اسلامی و انقلاب را فدای تحصیل چهار فرد کنیم.

انتظار دارم لیست فرزندان مسئولان را که در انگلستان در حال تحصیل هستند به ملت اعلام کند. ممکن است برای برخی این سوال به وجود بیاید که با قطع رابطه با انگلستان اتباع ما چه کنند؟ مگر ما با کشور های دیگری که قطع ارتباط کردیم چه اتفاقی افتاده است. ما اتباع بیشتری نسبت به انگلستان در آمریکا داریم. چه اتفاقی افتاده است؟ بنابراین معتقدم قطع رابطه با انگلستان به سود جمهوری اسلامی است.

/3028

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 118394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رامین IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۴
    0 0
    از این به بعد بچه هاشون کجا میخوان مثلأ درس بخونن؟؟؟
  • علی FR ۰۰:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۵
    0 0
    با نام ویاد خدا، قطع رابطه با انگلستان غیر ممکن است اینرا خواهید دید.نغوذ انگلیسیها در میان مسئولان و غیر مسئولان اینقدر زیاد است که این امر را محال می کند. از سوی دیگر تنها مسئله تحصیل فرزند چند نفر نیست سری به انگلستان بزنید تا ببنید چه تعداد از اعضای خانواده های مسئولان ما در این کشور زندگی می کنند
  • بدون نام IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۵
    0 0
    فراموش نکنید خیلی از وزیران فعلی از جمله وزیر علوم فارغ التحصیل انگلستان هستند
  • بدون نام IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۵
    0 1
    اين ما و اين شما. امكان ندارد اين رابطه قطع شود. حالا ببينيد. فكر كرديد چند نماينده مي توانند رابطه قديمي ترين كشور استعماري دنيا را باايران قطع كنند. من كه اميدوار نيستم.