سید جلال یحیی زاده فوتبال ایران را به دلیل شکست سعیدلو در انتخابات کنفدراسیون یک تیم i پیش باخته معرفی می کند

 

یحیی‌زاده اتفاقات رخ داده در مورد انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا را دلیلی دیگر بر اثبات فشارهای بیش از حد دولتی در ورزش می‌داند. اتفاقی که سبب شده تا نمایندگان مجلس در پی تاسیس وزارتخانه ورزش باشند . وزارتخانه ای که تصویب قانونش از سوی مجلس با این واکنش از فدراسیون های ورزشی مواجه شد که وزارتخانه ، ورزش را دولتی می کند.

جلال یحیی‌زاده نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون تربیت بدنی مجلس در مورد شکست علی سعیدلو در انتخابات نایب رئیسی کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌گوید: «از همان روز اولی که سعیدلو نامزد این انتخابات شد من گفتم آقایان باید حواسشان باشد و اگر نامزد شدند باید مطمئن باشند که می‌توانند رای بیاورند یا نه. برای ورزش ما خیلی بد است که معاون رئیس جمهورمان برود و رای نیاورد. اتفاق تلخی افتاده. هم ایشان رای نیاورده، هم علی کفاشیان انصراف داده.»

او ادامه می‌دهد: «نمی‌دانم چرا کفاشیان انصراف داد. به هر حال بحث‌هایی در مورد این موضوع مطرح است. ما کل کرسی‌های اجرایی را از دست داده‌ایم و این اتفاقی دردناک برای ورزش کشورمان است. استدلال من این است که ما قبل از جام ملت‌ها، بازی‌ها را پیش باخته آغاز کرده‌ایم و این برای ایرانی که ادعای بزرگی فوتبال در آسیا را دارد خیلی بد است. حالا امیدوارم حداقل در مسابقات نتایج بدی نگیریم تا ناکامی‌هایمان بیشتر از این شود. معتقدم فدراسیون دارد یک روند بد با ناهماهنگی و بی‌برنامگی را ادامه می‌دهد. این شکستی که در انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا خوردیم بزرگتر از ناکامی تیم‌های پایه ما بود و این روندی است که همچنان ادامه دارد.»

یحیی‌زاده در مورد این‌که چه مسئله‌ای باعث شده فوتبال ایران در انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا شکست بخورد می‌گوید: «این حاصل بی‌برنامگی و احساسی تصمیم گرفتن در فدراسیون فوتبال است. تلخ‌ترین بخش این قضیه این است که معاون رئیس جمهور ما از نماینده کشور نپال شکست خورده؛ کشور نپالی که در مقایسه با ایران، از همه نظر جایگاه پایین‌تری دارد.»

او در پاسخ به این سوال که آیا اطلاعاتی در مورد مجبور شدن کفاشیان برای انصراف از حضور در انتخابات کرسی هیات اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا دارد یا نه می‌گوید: «به هر حال این نکته‌ای است که وجود دارد. همین اتفاق نشان می‌دهد ورزش ما چقدر تحت تاثیر اجبارهای دولتی است. وقتی من در مورد نامه‌ای که روسای فدراسیون‌ها در اعتراض به تشکیل وزارت ورزش نوشتند حرف زدم، از خودم حرف نزدم. خیلی از روسای فدراسیون‌ها با من تماس گرفتند و گفتند برای امضا کردن آن نامه اجبار داشته‌اند. حتی بعد از آن هم آمدند و گفتند دوباره آمده‌اند سراغ ما و گفته‌اند یک نامه دیگر بزنید مبنی بر این‌که هیچ اجباری در کار نبوده و در اصل این‌طوری حرف‌هایی که من زده بودم را تکذیب کنند.»

یحیی‌زاده ادامه می‌دهد: «من در مورد این موضوع با دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی هم صحبت کردم. آقای دکتر فرمودند که در مورد این موضوع در صحن مجلس تذکر ندهید ولی ایشان هم به شدت ناراحت شدند از این اتفاقات و از فشارهای وارد شده به روسای فدراسیون‌ها. به همین خاطر بود که من این موضوع را در قلب مصاحبه مطرح کردم. بسیاری ناگفته‌های دیگر هم بود که من به این نتیجه رسیدم فعلا در مورد آن‌ها صحبت نکنم. ولی در روزهایی که علی سعیدلو خارج از ایران بود به آقای حمید سجادی معاون سازمان تربیت بدنی زنگ زدم و گفتم شما خودت ورزشی هستی و یک کاری نکنید که جایگاه ورزش ایران خراب شود. از ایشان گلایه کردم. به هر حال در این 6 سالی که مجلس هستم ندیده بودم در هیچ نهاد یا ارگانی ، مجلس تصمیمی بگیرد و نهادی که قانون تصویب شده را به سود خود نمی داند نیروهایش را اینگونه علیه مصوبه مجلس بسیج کند. حتی من از نامه نگاری هایی که با هیات های استانی در این زمینه شده هم مطلع هستم که فعلا قصد ندارم درباره آنها حرفی بزنم.»

یحیی‌زاده این اتفاقات را دلیلی می‌داند برای این‌که با جدیت بیشتری پیگیر تشکیل وزارت ورزش باشد: «متاسفانه وقتی این برخوردها را می‌بینیم متوجه می‌شویم آن دلایلی که برای تشکیل وزارت ورزش آورده‌ایم، همگی درست بوده‌اند و به ما ثابت می‌شود چقدر ورزش ما تحت تاثیر اجبارهای دولت است. ما فکر می کنیم درست حدس زده‌ایم و تصمیم درستی در مورد تشکیل وزارت ورزش گرفته‌ایم. خیلی از نمایندگان مجلس در این مدت با ما حرف زده‌اند و تاکید کرده‌اند که حتی اگر شورای نگهبان هم طرح تشکیل وزارت ورزش را رد کرد، سعی می کیم با ایجاد اصلاحات ، طرح را به تائید برسانیم اما اگر باز هم به نتیجه ای نرسیدیم ،  آن را تا رسیدن به مجمع تشخیص مصلحت هم ادامه بدهیم. این کار برای این اهمیت دارد که ورزش از سیاست خلاص شود.»

38

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 121564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =