کوپنی شدن نفت سفید موجب دردسر برای فعالان عرصه دوگانه سوز کردن خودروها (بنزین-نفت سفید) شد.

مجری طرح دوگانه سوزکردن خودروها به نفت سفید و بنزین ، در شرایطی که از این پس نفت سفید نیز به دایره سهمیه بندی و در قالب کوپن عرضه خواهد شد خواستار موافقت دولت برای تخصیص این سوخت به حمل و نقل عمومی و یا ارائه مجوز واردات نفت سفید برای تامین نیاز این بخش شد.

فرید اکبرزاده تاکید کرد:چنانچه دولت با اختصاص سهمیه ای برای سوخت خودروهای تبدیلی موافقت و یا اجازه واردات سوخت مورد نیاز را صادر کنند سرمایه گذاری در دیگر بخش های اقتصادی نیز از سوی این شرکت آغاز می شود.

براساس اظهارات وی ، چنانچه دولت از طرح دوگانه سوز کردن خودروها به نفت سفید و بنزین با اختصاص سهمیه نفت سفید حمایت کند حاضریم با نفت سفید لیتری 900 تومان این طرح را در سراسر کشور آغاز کنیم.

به گفته اکبرزاده دارندگان خودروهای پراید، پژو405، پژو پارس، سمند، روآ، آر.دی و وانت پیکان می توانند برای نفت سوز کردن خودرو خود اقدام کنند.براساس اظهارات وی ، این طرح حاصل نبوغ ایرانی بوده و رئیس جمهوری نیز بارها تاکید کرده است که باید از نخبگان کشور حمایت شود. مجریان طرح دوگانه سوز کردن خودروها به نفت سفید و بنزین خواهان حمایت مالی دولت نیستند و معتقدند که تعامل دو سویه می تواند موجب تامین منافع ملی شود.به گفته وی تمام قطعات سیستم APK(دوگانه سوز کردن خودروها به نفت سفید و بنزین) تولید داخل بوده و هیچ قطعه ای از خارج کشور وارد نمی شود.

اکبرزاده برخی مزایای این طرح را "افزایش طول عمر مفید موتور به مدت یکسال در مقایسه با بنزین"، "کاهش 30 درصدی میزان مصرف سوخت"، "کاهش آلایندگی خروجی به مقدار 25 درصد نسبت به بنزین"، "تنظیم افزایش یا کاهش سرعت، قدرت و شتاب خودرو به صورت دلخواه یا توسط اتوماتیک پردازشگرAPK"، "کاهش هزینه سوخت برای مصرف کننده" و "ایجاد تنوع در سبد سوختی کشور" و ... اعلام کرد.

وی در پاسخ به اینکه متوسط مصرف سوخت خودرو با استفاده از نفت سفید چقدر می شود، گفت: به عنوان نمونه مصرف ترکیبی خودرو پراید در شرایط استفاده از نفت سفید برای هر 100 کیلومتر پنج لیتر است./121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 122021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسيني IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۹
    0 0
    بنده خدا نفت سفيد كالاي بسيار با ارزشي است و سوزاندن آن چه در چراغ و چه در خودرو مقرون به صرفه نيست.مثل اين است كه شما براي گرم كردن منزل خود از چوب صندل استفاده كنيد.اگر اشتباه مي كنم يكي ما را توجيه كند!