علی کفاشیان در اولین دیدار با خبرنگاران بعد از انتخابات کنفدراسیون آسیا در تمرین تیم ملی نکات مهمی را در این باره به زبان آورد.

علی کفاشیان در حاشیه تمرین امشب تیم ملی در جمع خبرنگاران گفت: پس از اینکه این بحث مطرح شد که سعیدلو در انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا شرکت کند، این موضوع را در هیات رییسه به بحث گذاشتیم و دیدیم که این یک حسن است که معاون رییس جمهور در این سطح وارد شود. به اعتقاد ما مهم این بود که یک کرسی به فوتبال ایران تعلق گیرد و مهم نبود که این شخص چه فردی است.

او در پاسخ به این سوال که چه شد شما از انتخابات کنار کشیدید گفت: پس از تحقیقات متوجه شدیم که اگر من کماکان می‌ماندم ممکن بود در بخش نایب رییسی به ما رای ندهند. به همین خاطر چنین تصمیمی گرفتیم. البته این اتفاق تنها برای فوتبال ایران نیفتاد. کشورهایی مانند کره جنوبی پس از 16 سال نتوانستند در انتخابات AFC به کرسی برسند. متاسفانه در AFC دو گروه یارکشی کردند و دنبال رای بودند. یکی مخالفان بن همام و دیگری موافقان او. در این شرایط که ما عضو هیچ کدام از این دو گروه نبودیم توانستیم 20 رای بیاوریم. متاسفانه افرادی وارد AFC شدند که تنها گوش به فرمان هستند و فوتبالی ندارند. حتی شاید آن‌ها یک استادیوم درست و حسابی هم نداشته باشند.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که این اتفاق نشان می‌دهد دیپلماسی ورزش ما ضعیف بوده است گفت: دیپلماسی، ثبات مدیریت، ارتباطات و زبان و حتی خرج کردن پول می‌خواهد. شاید نپال پول نداشته باشد، اما بعضی‌ها هستند که برایش خرج کنند اما ما همین را هم نداریم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که به او گفته بود آیا می‌توانیم از توضیحات شما قانع نشویم گفت: من واقعیت‌ها را می‌گویم و شما می‌توانید نپذیرید.

او در پاسخ به این سوال که بالاخره ما در این انتخابات شکست خوردیم،‌گفت: اگر این طور باشد، هر جا که شکستی وجود دارد ما هم آنجا مقصر هستیم.

کفاشیان ادامه داد: من احساس کردم که چون گروه مخالفان بن همام برای رای آوردن ایران خیلی تلاش کردند، موافقان بن همام فکر کردند که ما با آن‌ها گره خورده‌ایم و به همین خاطر به حریف سعیدلو رای دادند. با این حال اگر بن همام حمایت می‌کرد، ما می‌توانستیم در انتخابات موفق شویم.

وی درباره حمایت نکردن بن همام و در پاسخ به این سوال که آیا بن همام به فوتبال ایران خیانت نکرد گفت: نمی‌توانم از کلمه خیانت استفاده کنم اما او تمایل نداشت که از سعیدلو حمایت کند در حالی که او قول حمایت داده بود. اگر او حمایت کرده بود، به نظر من می‌توانستیم رای بیاوریم.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد اگر شما در انتخابات باقی می‌ماندید، بن همام هم از ما حمایت می‌کرد، گفت: شاید نظرش این طور بود.

وی در پاسخ به این ادعا که مشاوره‌های غلط باعث حضور سعیدلو در انتخابات شد، گفت: این را بهتر است از آقای سعیدلو بپرسید که ما چه مشورت‌هایی به ایشان دادیم.

ایسنا: رییس فدراسیون فوتبال همچنین تایید کرد که سعیدلو به خاطر ناراحتی‌اش از رفتار مسوولان کنفدراسیون فوتبال آسیا در افتتاحیه جام ملت‌های آسیا شرکت نکرده است.

رییس فدراسیون فوتبال درباره صحبت‌های محمد دادگان هم گفت: صحبت‌های جدید او با حرف‌های قبلی‌اش تناقض دارد. دادگان قبلا می‌گفت که من کجای این ورزش هستم که بخواهم کاندید شوم. با این حال این اتفاقی نیست که تنها برای ایران بیفتد. قصد توجیه ندارم. AFC با یارکشی‌ای که انجام داد دنبال کسانی بود که گوش به فرمان باشند.

کفاشیان افزود: برخلاف مساله‌ای که عنوان می‌شود که من حق رای نداشتم، من به عنوان رییس فدراسیون فوتبال ایران رای دادم. ضمن اینکه وقتی نمی‌توانیم کرسی‌ای را در فوتبال آسیا بگیریم، نباید این مساله را به گردن سعیدلو بیندازیم. در ورزش ما ثبات مدیریت وجود ندارد و این بزرگ‌ترین مشکل است.

وی افزود: ضمن اینکه باید بگویم که از کجا معلوم بود که اگر من کنار نمی‌رفتم، می‌توانستم رای بیاورم. چه کسی می‌توانست چنین تضمینی بدهد؟

کفاشیان در پاسخ به این سوال که با گفته‌های شما مشخص می‌شود که فوتبال در ایران سیاسی شده است گفت: فوتبال در همه جای دنیا سیاسی است. وقتی پرنس علی برادر پادشاه اردن کاندید می‌شود و سران کشورها برای جمع‌آوری رای مذاکره می‌کنند نشان می‌دهد که فوتبال در همه جای دنیا سیاسی است.

خبرنگاری پرسید می‌گویند پس از مصوبه مجلس و قطعی شدن تشکیل وزارت ورزش، شکست در انتخابات، دومین باخت سعیدلو است که کفاشیان در پاسخ گفت: اگر سعیدلو با تشکیل وزارتخانه ورزش مخالفت کرده این نظر او به تنهایی نیست. دولت و رییس جمهور با این قضیه مخالف هستند و باید این مساله از طریق سعیدلو اعلام شود. ضمن اینکه من باید بگویم طبیعی است که ما باید از حضور سعیدلو در AFC حمایت می‌کردیم همان طور که اگر در هیات فدراسیون فوتبال خودمان یک نفر از سازمان تربیت بدنی وجود داشته باشد، این به نفع فوتبال است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا از افراد شناخته شده‌تر برای نامزدی در انتخابات AFC استفاده نکردید گفت: بر اساس قانون کسانی می‌توانند نامزد شوند که یا عضو هیات رییسه فدراسیون‌ها باشند یا در مجمع حضور داشته باشند. من خودم هم راضی بودم که نفری از اعضای مجمع در این انتخابات شرکت می‌کرد. نمی‌توانستیم بر اساس قانون به دنبال افرادی مانند دادگان و نوآموز برویم. البته من از حضور چنین افرادی در فوتبال و شروع به کار مجددشان حمایت می‌کنم اما با شرایط فعلی آن‌ها نمی‌توانستند کاندید شوند. ضمن اینکه اگر الان صفایی فراهانی می‌توانست در انتخابات شرکت کند، با توجه به اینکه فرد شناخته شده‌ای در فوتبال آسیا بود می‌توانست یکی از پست‌های مهم را در اختیار بگیرد.

کفاشیان درباره وضعیت تیم ملی در آستانه بازی با عراق هم گفت: هر سه بازی برای ما اهمیت دارد و تا جایی که امکان داشته، شرایط برای تیم ملی فراهم شده است. امیدوارم در بازی اول با یک نتیجه روحیه‌بخش از زمین خارج شویم تا بازی‌های دیگر فرا برسد.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود شما سرمربی بعدی تیم ملی را انتخاب کرده‌اید و این سرمربی در قطر حضور دارد گفت: چنین چیزی نیست و هنوز فردی قطعی نشده است. من چند روزی ایران نبودم و باید به ایران بازگردم تا ببینم اوضاع به چه صورت است؟

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 122122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • pouria nobakht IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۹
    0 0
    torokhoda dast az sare in footballe iran bardarin!!!!! in miz ha vafa nadare .ghabul kon aghaye kafashian ke in kare nistiiiiii
  • بدون نام IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۰
    0 0
    آقایان کفاشیان اگر علی دایی کاندید می شد حتما رای می آورد