صبح امروز سه بولدوزر بخشی از یک هتل را که زمانی محل سکونت مفتی حاج امین الحسینی یک رهبر مسلمان بیت المقدس بود منهدم کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل ، کاترین آشتون مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در بیانیه ای گفت :' من انهدام صبح امروز هتل شیپرد و احداث پیش بینی شده یک شهرک غیر قانونی جدید را به شدت محکوم می کنم . '

وی افزود :' من بر این نکته صحه می گذارم که شهرک سازی طبق قوانین بین المللی نامشروع بوده و اعتماد طرفین را تضعیف کرده و به منزله مانعی بر سر راه صلح خواهد بود. '

آشتون گفت :' علاوه بر این ، ما یادآوری می کنیم که بیت المقدس شرقی بخشی از اراضی اشغالی فلسطین بوده و اتحادیه اروپا منضم شدن آن به رژیم اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد. '

هرچند که ساکنان بین المقدس شرقی عمدتا فلسطینی هستند ولی ورود شمار زیادی از شهرک نشینان صهیونیست به منطقه موجب درگیری با ساکنان عرب شد.

آشتون همچنین در بیانیه خود از تشدید خشونتهای اخیر در اراضی اشغالی فلسطینی به شدت ابراز نگرانی و از ضایعات انسانی این خشونتها ابراز تاسف کرده است .
وی گفت :' ما از تمام طرفها می خواهیم ضمن خویشتن داری هرنوع خشونت را متوقف سازند. '

حسام زکی سخنگوی وزارت امور خارجه مصر یکشنبه شب با ابراز نگرانی شدید از تداوم حرکت خزنده رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک های صهیونیست نشین در شرق بیت المقدس، اقدام تل آویو در تخریب هتل قدیمی شیبرد در محله شیخ جراح در شرق بیت المقدس را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه مصر در مصاحبه با خبرنگاران هشدار داد اصرار دولت راست گرای رژیم صهیونیستی بر پیشبرد سیاستهای توسعه شهرک سازی در کرانه باختری رود اردن تنها منجر به تشدید تنش و بحران در اراضی اشغالی فلسطین و تحریک احساسات ملت فلسطین خواهد شد.

حسام زکی اظهار داشت: اقدامات توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی همچنین موجب تحریک احساسات جهان عرب و کشورهای اسلامی خواهد شد و پیامدهای ناخوشایندی به همراه خواهد داشت.

وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد اقدام رژیم صهیونیستی در تخریب هتل قدیمی در شرق بیت القمدس تلاشها برای پیشبرد مذاکرات صلح را تخریب می کند .

هیلاری کلینتون پس از ورود به ابوظبی در بیانیه ای با ابراز نگرانی از اقدام تل آویو در تخریب هتل قدیمی شفرد در محله شیخ جراج در شرق بیت المقدس ، تصریح کرد این اقدام رژیم صهیونیستی روند تلاشهای فعلی برای حل مناقشه خاورمیانه و تشکیل دو کشور مستقل اسرائیل و فلسطینیان را تخریب خواهد کرد .

 به گزارش خبرگزاری رویترز از ابوظبی ؛ هیلاری کلینتون در آغاز سفر دوره ای خود به برخی کشورهای حوزه خلیج فارس ، دیشب وارد ابوظبی شد و در گفتگو با خبرنگاران از اقدام اسراییل در تخریب هتل قدیمی شرق بیت المقدس با هدف توسعه شهرکهای یهودی نشین در این منطقه انتقاد کرد .16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 122174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =