منصور ابراهیم‌زاده

گروهی که ایران در آن قرار گرفته، گروهی سخت است که سرنوشت تیم‌های صعود کننده آن واقعا مبهم است. عراق قهرمان دوره قبل جام ملت‌های آسیا، ایران به عنوان یکی از پرافتخارترین تیم‌های آسیایی و کره شمالی به عنوان تیمی که اخیرا جان گرفته و حتی در جام جهانی نیز خودش را نشان داده، در کنار امارات تیم‌های این گروه را تشکیل می‌دهند. شاید در هیچ گروه دیگری سرنوشت تیم‌های صعودکننده این‌قدر مبهم نبود. به هر حال هر گروه دو تیم بزرگ داشت و دو تیم متوسط که برای حذف یکی از آن تیم‌های بزرگ، احتیاج به یک جرقه بود؛ مانند اتفاقی که برای عربستان افتاد. اما در گروه ایران ماجرا فرق می‌کند. ایران در گروهی است که سه تیم خوب در آن حضور دارند.

با این حساب بازی فردای ایران و کره شمالی می‌تواند خیلی از ابهامات را برطرف کند. ایران می‌تواند در این مسابقه صعود خود را قطعی کند یا با شکست مقابل کره شمالی، سرنوشت گروه را به روز آخر بکشاند. البته تیم ملی ایران در مسابقه با عراق یک بار دیگر نشان داد در شرایطی که کسی رویش حساب نمی‌کند، می‌تواند مسابقه‌ای خوب انجام دهد و برنده شود. ایران در مسابقه با عراق گل زودهنگامی را دریافت کرد، اما به موقع آن را جبران کرد و توانست در نهایت با استفاده از فرصت‌ها، گل پیروزی را به ثمر برساند. پس از مدت‌ها یک فوتبال منطقی را از تیم ملی ایران مشاهده کردیم.

فوتبال ایران می‌تواند بهتر از این هم بازی کند تا توقع مردم مبنی بر اینکه تیم ملی بهترین تیم آسیا است را دوباره برآورده کند. قطبی نشان داد به ترکیب دلخواهش پس از چند بازی تدارکاتی رسیده است، ضمن اینکه بازیکنان جوانی که به تیم تزریق شده‌اند نیز نشان دادند که می‌توانند درک خوبی از شرایط داشته باشند. جنگ واقعی بازی با عراق در میانه میدان بود، اما تیم ملی فرصت گلزنی و شوتزنی زیادی را در این مسابقه به دست نیاورد و به زبان آمار فوتبال خوبی را ارایه نکرد و تنها توانست با استفاده از فرصت‌ها، گل‌های مساوی و برتری را به ثمر بر‌ساند. با خودباوری و اعتماد به نفسی که ملی‌پوشان به دست آورده‌اند اگر این بازی منطقی را مقابل سایر حریفانشان هم به نمایش بگذارند، می‌توانند به مقام خوبی برسند. البته ما در مرحله بعد مسابقه‌ای سخت داریم. اگر از سد کره شمالی و امارات بگذریم و خودمان را به مرحله بعد برسانیم، آن وقت باید یکی از سخت‌ترین مسابقه‌های خود را در جام ملت‌های آسیا برگزار کنیم. در آن مرحله حریفمان کره جنوبی یا استرالیا خواهد بود که به هر حال هر دو آن‌ها تیم‌های بسیار خوبی دارند.

البته تیم ملی مشکلات کوچکی هم دارد. به طور حتم مربیان تیم ملی با بازبینی فیلم بازی مقابل عراق مشکلات کوچکی که در تیم وجود دارد را برطرف می کنند. آنها هم می دانند که نباید فریب این پیروزی را بخورند و برای حضوری قوی تر در مسابقات بعدی باید نقاط ضعف تیم برطرف شود. دلیل دریافت گل از عراق در عدم هماهنگی بازیکنان مان در خط دفاع بود. ایران بسیار ساده گل خورد که حاصل اشتباه سه چهار نفر از بازیکنان بود. این اشکالی نیست که قابل رفع نباشد. اگر این گل را در دقیقه 80 به بعد دریافت می کردیم شرایط برای جبران خیلی سخت می شد. باید حواس خود را بیشتر جمع کنیم.

اگر قرار باشد دفاع تیم ملی عملکردی مثل بازی با عراق داشته باشد بعید نیست مقابل کره شمالی که تیمی سرعتی حساب می‌شود به مشکل بخوریم. به هر حال عراق نسبت به کره شمالی کندتر است و ما باید دفاعمان را هماهنگ‌تر کنیم تا مثل بازی با عراق گل نخوریم. فکر می‌کنم اگر این مشکل حل شود تیم ملی می‌تواند خودش را به مراحل نهایی برساند. در کل فکر می کنم ایران مقابل تیم های امارات و کره شمالی مشکل خاصی نداشته باشد چون ما به لحاظ فیزیکی در شرایط بهتری هستیم. رقابت اصلی ایران در مراحل بعدی است.

40

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 123287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =