۰ نفر
۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳

همه در کنار ظریف هستیم

جواد آرین‌منش
همه در کنار ظریف هستیم

بطور کلی تحریم های آمریکا اگر چه محدودیت ها و مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرده است لکن هم در عرصه داخلی و هم در عرصه بین المللی پیامدهای مثبتی هم برای ما در برداشته است.

از آثار مثبت تحریم در حوزه اقتصاد می توان به رهایی از اقتصاد تک محصولی و وابستگی به نفت، تلاش برای یافتن جایگزین برای نفت در اقتصاد کشور، توجه عملی به اقتصاد مقاومتی، افزایش بهره وری و صرفه جویی در منابع و امکانات و نیروی انسانی ، توجه به خلاقیت ها و ظرفیت نخبگانی کشور اشاره کرد. 

در عرصه سیاسی نیز تحریم ها باعث ایجاد وحدت و همدلی و کاهش تنشهای سیاسی  و اختلافات جناحی شده است چرا که همه جناح ها و سلایق سیاسی در جهت مقابله با زیاده خواهی‌های آمریکا با یکدیگر متفق القولند و این هدف مشترک باعث نزدیکی و همدلی جریان های سیاسی و کاهش تنش ها در کشور گردیده است. علیرغم تلاش های دشمن در ایجاد نارضایتی ها و اعتراضات مدنی رشد و آگاهی های مردم موجب افزایش تاب آوری مردم در برابر مشکلات و کاستی ها گردیده است.

همچنانکه تحریم سپاه و چهره هایی چون سردار سلیمانی حمایت قاطع دولتمردان و جریان اصلاح طلب و اصولگرا را از سپاه و سردار سلیمانی و فرماندهان سپاه در کنار هم بدنبال داشت امروز هم حرکت مذبوحانه و مضحک تحریم وزیر امور خارجه کشورمان آقای دکتر ظریف از سوی آمریکا  حمایت جریان اصلاح طلب و اصولگرا و سلایق مختلف سیاسی و کلیه  آحاد ملت را از وی  بدنبال دارد که نتیجه این امر وحدت و انسجام ملی  و توجه و تمرکز جریان های سیاسی بر مصالح ملی است. 

این گونه اقدامات از سوی آمریکا بیانگر استیصال و سردر گمی ترامپ و عدم موفقیت وی در رسیدن به اهداف مورد نظر وی از تحریم ها  و نداشتن پاسخ قانع کننده برای مردم و رقبای انتخاباتی خود در زمینه خروج از برجام است.

* عضو حزب موتلفه و نماینده سابق مجلس

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1285861

برچسب‌ها