پس از آنکه رئیس​مجلس از نمایندگان خواست تا در زمانی کوتاهتر از آنچه در آیین​نامه مجلس آمده لایحه بودجه 90 را بررسی کنند، توکلی درخواست لاریجانی را فراقانونی خواند.

به گزارش خبرآنلاین، احمد توکلی در تذکری خطاب به رئیس مجلس گفت: از شما تعجب می​کنم که چنین توقعات غیرعملی از نمایندگان دارید!

وی به استناد ماده 216 آیین​نامه داخلی مجلس گفت: این ماده می​گوید لایحه بودجه باید توزیع و تکثیر و بعد کمیسیون ها به بررسی آن بپردازند. این لایحه امروز آمده که تکثیر و توزیع آن میان نمایندگان به پس فردا می​کشد.

توکلی همچنین با اعتقاد بر اینکه نمی​توان کمیسیون تلفیق را زودتر از موعد تشکیل داد، گفت: کمیسیون تلفیق 50 نفر عضو دارد و 24 نفر آن عضو کمیسیون برنامه هستند که نمی​تواند جلساتش را تعطیل کند.

وی خطاب به لاریجانی تاکید کرد: توقع شما از نمایندگان فراقانونی و غیرقانونی است. دولت وظیفه داشت 15 آذر لایحه را بیاورد. بهانه عدم تصویب قانون برنامه پنجم در مجلس نیز جایز نیست چون لایحه برنامه 18 آذر ماه تصویب شد.

توکلی افزود: مردم بدانند طبق ماده 216 آیین​نامه داخلی مجلس از روز سه شنبه، 30 روز نمایندگان برای بررسی این لایحه فرصت دارند و عملا بررسی لایحه بودجه 90 به سال 90 موکول می​شود. تلاش برای سرعت در این کار نیز در گرو تصویب بودجه چند دوازدهم است.

رئیس مجلس در پاسخ به وی گفت: اگرچه لایحه بودجه 90 با تاخیر به مجلس آمده، ما هم نمی​خواهیم که فرصت نمایندگان محدود شود و حقشان ضایع شود. ما تا جایی که جا دارد باید سعی کنیم سریعتر این کار انجام شود.

علی لاریجانی به توکلی گفت که بر اساس ماده 213 آیین​نامه داخلی مجلس، کمیسیون تلفیق می​تواند همین امروز تشکیل شود و کمیسیون برنامه نیز موازی آن جلسه داشته باشد.

وی با بیان اینکه مساعی مشترکی را از کمیسیون​ها طلب می​کند، ادامه داد: اگر لازم دیدید که وقت بیشتری داشته باشید و کار عمیق است، وقت بیشتری به نمایندگان خواهیم داد اما از ابتدای کار سعی کنید سریعتر این لایحه را بررسی کنید.

لاریجانی نهایتا سخنان توکلی را تایید کرد و با بیان اینکه بررسی لایحه بودجه حدود 45 روز زمان می​برد، ادامه داد: با این حال از نمایندگان می​خواهیم که با سرعت بیشتری پیش روند.

/30111

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 131605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۱
    0 0
    انفعال مجلس در مقابل دولت!
  • بدون نام IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۱
    0 0
    دست اقای توکلی درد نکند که این همه انتقاد میکند فکر می کنم اگر کسی را برای انتقاد پیدا نکند بخودش گیر بدهد