۰ نفر
۱۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۹

پس از استعفای محمد الغنوشی نخست وزیر دولت موقت تونس نخست وزیر دولت انتقالی مصر هم روز پنجشنبه استعفا کرد .

به گزارش الجزیره شورای عالی نظامی مصر با صدور بیانیه ای ضمن اعلام استعفای احمد شفیق عصام شرف را مامور تشکیل کابینه کرد.

شورای عالی نظامی مصر که از زمان سرنگونی حسنی مبارک، رئیس جمهور مخلوع مصر، در یازدهم فوریه ( 22 بهمن ) قدرت را در مصر برعهده دارد در بیانیه خود آورده است: شورا با استعفای احمد شفیق موافقت کرد و عصام شرف وزیر سابق را مامور تشکیل دولت جدید مصر کرد.

عصام شرف در 2002 مسئولیت وزارت حمل و نقل مصر را برعهده گرفت و در دسامبر 2005 درپی اختلاف با احمد نظیف، نخست وزیر سابق مصر، از این سمت برکنار شد؛ شرف از محبوبیت در محافل سیاسی مصر برخوردار است؛ وی در انتفاضه مصر که در 25 ژانویه آغاز شد، شرکت کرد و به همراه جوانان مصر در میدان تحریر بود.

برکناری شفیق از خواسته های " ائتلاف جوانان انقلاب 25 ژانویه " از شورای عالی نظامی مصر بود؛ این جوانان قصد داشتند در تاکید بر خواسته خود مبنی بر سرنگونی شفیق که وی را یکی از نمادهای نظام مبارک می دانند، روز جمعه در میدان تحریر مصر تظاهرات گسترده ای برپا کنند.

این جوانان سرنگونی سه وزیر دیگر در دولت شفیق که آنان را نیز از نمادهای نظام سابق مصر می دانند خواستارند؛ این سه وزیر احمد ابوالغیط، وزیر امور خارجه، ممدوح مرعی وزیر دادگستری و محمود وجدی، وزیر کشور مصر هستند.

محمد البرادعی در باره برکناری شفیق، در شبکه توئیتر نوشت: نظام کهنه با سقوط مبارک و دولتش سقوط کرد و ما در راه درست هستیم و از شورای عالی نظامی به سبب موافقت با خواسته ملت تشکر می کنیم. 16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 134426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =