۰ نفر
۱۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۳

مسافرنماهای اخاذی که با استفاده از یک پراید قرمز رنگ سرقتی به زورگیری از شهروندان می پرداختند از سوی ماموران پلیس آگاهی شهرستان شهریار استان تهران دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، «سرهنگ خیرخواهان» فرمانده انتظامی استان تهران در تشریح این خبر گفت: فردی هراسان و سراسیمه به کلانتری 24 وحیدیه شهریار مراجعه و عنوان داشت که زن و مردی تحت عنوان مسافر از شهرک ویره به صورت دربست خودروی وی را که یک پراید قرمز رنگ می باشد کرایه کرده و پس از طی مسافتی در یک فرصت مناسب و با استفاده از خلوتی جاده با تهدید چاقو اقدام به سرقت خودرو کرده و پس از رها کردن وی در کنار خیابان از محل متواری شدند.

وی اظهار داشت: با توجه به حساسیت موضوع، اکیپ ویژه ای از ماموران پلیس آگاهی شهرستان شهریار، دستگیری سارق مسافرنما را در دستور کار خود قرار دادند تا اینکه هنوز ساعاتی از شکایت اول نگذشته بود که یک مورد شکایت سرقت به عنف خودروی پراید از یکی دیگر از شهروندان گزارش شد مبنی بر اینکه این شخص به عنوان مسافر، به یک دستگاه خودروی پراید قرمز رنگ که علاوه بر راننده یک نفر سرنشین زن نیز داشت سوار شده و در بین مسیر سرنشینان خودرو با تهدید چاقو از وی اخاذی کرده و از محل متواری شدند.

سرهنگ خیرخواهان افزود: ماموران پلیس آگاهی شهریار با توجه به مشخصات ارائه شده از سوی مراجعان، حوالی شهرک ویره و صباشهر را تحت کنترل قرار داده تا اینکه با انجام اقدامات اطلاعاتی و مراقبتی یک خودروی پراید قرمز رنگ، حامل دو نفر زن و مرد در محدوده جاده صباشهر را مشاهده کردند که سرنشینان خودرو به محض مشاهده ماموران اقدام به فرار کردند که بلافاصله با تعقیب و گریز ماموران خودرو متوقف و سرنشینان آن دستگیر و جهت بررسی های بیشتر به پلیس آگاهی منتقل شدند.

سرهنگ خیرخواهان در پایان گفت: متهمان در مواجهه با مالباختگان لب به اعتراف گشوده و به چندین فقره زورگیری و سرقت به عنف به همین شیوه در سطح شهرستان شهریار اقرار کردند که از عموم شهروندان دعوت می شود چنانچه تاکنون به این شیوه مورد اخاذی قرار گرفته اند جهت تشکیل پرونده و رسیدگی موضوع به پلیس آگاهی شهریار مراجعه کنند.

گفتنی است، متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

 هشدارهای پلیسی:
فرمانده انتظامی شهرستان شهریار در هشدار به شهروندان تصریح کرد: 

1- هنگام سوار شدن به خودروی مسافربر، با هوشیاری کامل از اموال و کیف دستی تان مراقبت کنید و آنها را به هچ عنوان در مقابل دید دیگران قرار ندهید.

2- در بین راه از پذیرفتن و مصرف مواد غذایی، نوشیدنی و خوشبو کننده از راننده و دیگر مسافران به شدت اجتناب کنید.

3- هنگام سوار شدن به خودروهای مسافربر، شماره پلاک ماشین را به ذهن بسپارید و آن را یادداشت کنید.

4- برای تردد داخل شهر یا بین شهر حتماً از وسایط نقلیه عمومی و مجاز استفاده کنید.
14181

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 135513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =