دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری، اظهار داشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در نزد مقام معظم رهبری موقعیت خاصی دارند.

حبیب‌الله عسگراولادی که پیش از سخنان رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان سخن می گفت افزود: من پیش‌بینی می‌کنم که مقام معظم رهبری امروز در دیداری که با اعضای خبرگان دارند، صحبت‌هایی در مورد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و این‌که ما چگونه از وجود ایشان استفاده کنیم، داشته باشند. 

به گزارش ایسنا حبیب‌الله عسگراولادی صبح امروز در حاشیه‌ی اجلاس سراسری دبیران استان‌های حزب موتلفه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره‌ی ارزیابی‌اش از سال 89 گفت: سال 89 در ادامه‌ی فتنه در کشور، رنجش‌هایی را پدید آورد و بحمدالله مردم ما و نسل جوان به تدریج متوجه شدند که آهنگ فتنه از خارج از کشور بوده و در داخل کشور اگر کسانی کاری انجام دادند، عوامل آگاه و یا ناآگاه بودند. 

وی با بیان این‌که حوادث پس از انتخابات در کنار ریزش‌هایی که بیگانگان به دنبال آن بودند همراه با رویش‌هایی بود و حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن نمونه‌ای از این رویش‌ها بود، به حوادث منطقه و کشورهای آفریقایی اشاره کرد و گفت: در صحنه‌ی منطقه و بین‌الملل می‌بینیم که گرایش به اسلام شکل جدی‌تری به خود گرفته و می‌بینیم که در مصر که در همسایگی اسراییل قرار گرفته چنین اتفاقاتی می‌افتد و مردم می‌آیند و نماز جمعه یک میلیونی برپا می‌کنند و دختران خداجوی تونسی که در آن‌جا حجاب ممنوع بود با حجاب می‌آیند و در میدان مبارزه شرکت می‌کنند. 

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: از طرف دیگر در دنیای استکبار نیز وضع به صورتی پیش می‌رود که زندان‌های غرب از اسلام‌خواهان آکنده شده است و اگر در گذشته در زندان‌های غرب، کمونیست‌ها و سوسیالیست‌ها اکثریت را داشتند، اکنون این اسلام‌خواهان هستند که در زندان‌های آنها هستند و دختران و پسران دانشجوی اسلام‌خواه نیز در آمریکا و اروپا زندانی سیاسی هستند و من سال 90 را در این زمینه‌ها سال مبارکی می‌دانم. 

وی در مورد کمیته‌ی سه نفره‌ی اصولگرایان و همکاری آنها با جامعتین و این‌که گفته می‌شود بین این دو تفرقه وجود دارد، گفت: ما تابع جامعتین هستیم. تابع آیت‌الله مهدوی کنی و یزدی هستیم و فاصله‌ای وجود ندارد و همه تلاش می‌کنیم برای این‌که مجموعه‌ی اصولگرایان وحدت داشته باشند. 

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر این‌که با توجه به انتخابات هیات رییسه‌ی مجلس خبرگان رهبری برخی این تحلیل را مطرح می‌کنند که با این انتخابات عده‌ای درصدد هستند که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را از صحنه‌ی سیاسی کشور حذف کنند، گفت: اصلا کار انقلاب اسلامی این نیست که رجال ثابت و دائمی داشته باشد. من در موتلفه مدتی دبیرکل بودم و در دوره‌ی قبل این سمت را نپذیرفتم و به هیچ وجه حاضر نشدم که دبیرکل بشوم. من معتقدم نسل جوان در کشور هست، آنها رشد کرده‌اند و جا باید برای آنها باز شود و اگر کسی سمت دائم داشته باشد جا برای نسل جوان باقی نمی‌ماند. در مورد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز در دوره‌ی قبل ایشان نامزد نبودند و قرار بود که رقابت بین آیت‌الله جنتی و آیت‌الله یزدی صورت بگیرد که در لحظه‌ی آخر و موقع رای‌گیری آیت‌الله جنتی در انتخابات کاندیدا نشدند و به آقای هاشمی پیشنهاد شد که کاندیدا شوند که ایشان نیز نامزد شدند و رای آوردند.

/30

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 136207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =