روز دوشنبه آرژانتین اخبار پیشنهادش به ایران را برای افزایش مبادلات تجاری، انکار کرد.

به گزارش خبرآنلاین، هفتم فروردین ماه 1390 روزنامۀ آراژانتینی «پرفیل» مدعی شد به سندی دیپلماتیک دستیافته که نشان می‌دهد آرژانتین حاضر است در مقابل افزایش روابط تجاری با ایران، پروندۀ انفجارهای دهۀ 1990 را فراموش کند. پرونده ای که در دادگاههای آرژانتین مختومه شده است.

پس از انتشار این خبر وزارت خارجۀ رژیم صهیونیستی از آرژانتین توضیح خواست. در رسانه‌های صهیونیستی هم اخباری منتشر شد که در صورت تأیید این خبر سفر اوائل آوریل وزیر خارجۀ آراژانتین به سرزمین‌های اشغالی لغو خواهد شد. 

سفر «تیمورمن» انجام شد و روز دوشنبه خبرگزاری «آسوشییتدپرس» نوشت: وزیر خارجۀ آرژانتین منکر گزارش‌هایی شد که مدعی هستند دولت این کشور پیشنهاد داده در مقابل افزایش روابط تجاری با ایران، حاضر است تحقیقات در مورد دو بمب‌گذاری‌ دهۀ 1990 را متوقف سازد.  

نشست خبر مشترک وزرای خارجۀ رژیم صهیونیستی و آرژانتین

بنا بر ادعای روزنامۀ «پرفیل»، «هکتور تیمورمن» شخصاً در ارسال این پیام به ایران دخالت داشته است. البه وزارت خارجۀ آرژانتین از هر گونه اظهار نظر در این‌باره تا کنون خودداری کرده است. 

روز دوشنبه «تیمورمن» در بیت المقدّس این گزارش‌ها را تکذیب کرده و اظهار داشت: تا کنون آرژانتین در کمال آزادی با ایران روابط تجاری داشته است، بنابراین من قصد داشتم با فراموش کردن تحقیقات به چه چیزی برسم؟ چه نوع منافع تجاری؟  

پرفیل، مدعی شده بود، «تیمورمن» این پیشنهاد را از طرق رییس‌جمهور و وزیر خارجۀ سوریه به ایران ارسال کرده است.  

سفر وزیر ارجۀ آرژانتین به سرزمین‌های اشغالی

«تیمورمن» نخستین وزیر خارجۀ یهودی آرژانتین، برای شرکت در مراسم سالگرد بمب‌گذاری سفارت رژیم صهیونیستی در آرژانتین به فلسطین اشغالی سفر کرده بود. 
/30117

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 140821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =