جدال کاربران‌ خبرآنلاین در مقایسه سریالهای تلویزیون با نمایش‌خانگی

در واکنش به یک نظرخواهی که خبرآنلاین منتشر کرد، تعداد زیادی از کاربران، مخالف سریال‌های تلویزیونی بودند و آن‌ها را عامل اصلی تزریق یاس و ناامیدی به جامعه می‌دانستند. در مقابل، عده‌ای منتقدِ سریال‌های شبکه نمایش خانگی بودند، چرا که باور داشتند چنین آثاری، باعث ترویج سبک زندگی لاکچری میان جوانان می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این روزها و در ایام کرونا که مردم وقت بیشتری را پای تلویزیون می‌گذرانند، بازار رقابت بین سریال‌های صدا و سیما و شبکه نمایش خانگی داغ‌تر از قبل شده است. از آن‌جایی که در یک دهه اخیر با اُفت نسبی کیفیت سریال‌های تلویزیونی و افزایش روز افزون تعداد سریال‌های شبکه نمایش خانگی روبه رو بوده‌ایم، رقابت بین این دو رسانه، روز به روز نفس گیرتر و تنگاتنگ‌تر می‌شود.

علاوه بر این موضوع، ساخت سریال در شبکه نمایش خانگی تا چندی پیش، زیر نظر سازمان سینمایی صورت می‌گرفت، اما  اینک این صدا و سیما است که عهده‌دار صدور مجوز و نظارت بر سریال سازی در شبکه نمایش خانگی شده است.

به همین بهانه، خبرآنلاین پرسشی را با کاربران خود مطرح کرد و از مخاطبان خود خواست تا نظرات‌شان را درباره این‌که میان شبکه نمایش خانگی و تلویزیون، کدام را ترجیح می‌دهند و چرا؟ بگویند.

در ادامه، نظر تعدادی از کاربران را در این زمینه می‌خوانید:

سریال‌های خوبِ دهه ۸۰ تلویزیون کجا هستند؟

تعداد زیادی از کاربران خبرآنلاین معتقدند که در گذشته و به ویژه دهه ۸۰، سریال‌های تلویزیونی، محتوای آموزشی و تربیتی و امید بخشی داشتند، اما متاسفانه در حال حاضر این روند طی نمی‌شود.

کاربر بی نامی در رابطه با همین موضوع نوشت: «به نظر من سریال‌های ماندگار همیشه از تلویزیون پخش شده است. نه به این دلیل که تلویزیون کارش درست است. بلکه به خاطر اینکه بستر مناسب‌تری نسبت به شبکه خانگی داشته است. از گذشته تا کنون سریال خوبِ زیادی به یاد مانده است؛ «هزاردستان»، «سربداران»، «روزی روزگاری»، «خانه سبز»، «همسران»، «تولدی دیگر»، سری‌های اول «ستایش» و «پایتخت»، «شهریار» و «مسافری از هند»،  اما شبکه خانگی پر از مافیا است. بیشتر دنبال پول و پولشویی و روابط مسئله‌دار هستند.»

در مقابل، کاربر ناشناس دیگری با بی‌محتوا دانستن برنامه‌های تلویزیونی گفت: «من از تلویزیون فقط و فقط فوتبال می‌بینم. حیف نیست چشمانم را بابت برنامه‌های بیهوده تلویزیون خسته کنم؟»

مخاطبی با نام روح‌الله هم نظر داد: «من با هر دو موافقم. ولی حقیقتا سریال‌های اخیر تلویزیون به حدی از کم مایگی رسیده است، که حتی صدای بینندگان پر و پاقرص تلویزیون را هم درآورده. سریال «دخترم نرگس» یکی از این مثال‌هاست؛ بازی‌های بسیار سطحی، داستان کم کشش و کارگردانی ضعیف. آ نقدر توی ذوق می‌زند که تحمل آن واقعا سخت است. این تلویزیون کجا و تلویزیون دهه ۷۰ و ۸۰ کجا؟»

کاربر دیگری در انتقاد به اُفت کیفی تمام کارهای صدا و سیما نوشت: «شبکه نمایش خانگی بهتر است. نه فقط سریال‌های صدا و سیما با این همه بودجه‌ای که می‌گیرند جذاب نیستند، بلکه برنامه‌های قشنگی هم نمی‌سازد . البته اگر یک شبکه خصوصی تلوزیونی داشتیم قطعا پرسنل زحمت‌کش صدا و سیما می‌توانستند از شبکه خانگی هم جلو بزنند.»

در همین رابطه، مخاطبی با نام عبدی نوشت: «اصلا قابل مقایسه نیستند. سریال‌های شبکه نمایش خانگی یک سر و گردن بالاتر از سریال‌های تلویزیونی هستند. چه از نظر بازیگر چه فیلمنامه چه ساخت و کیفیت.»

کاربر دیگری با نام پگاه در همین رابطه ادامه داد: «به نظر من نمایش خانگی بهتر از تلویزیون است چون فیلم‌ها بهتر بازی می‌شوند و اتفاقات موجود در فیلم، مقداری واقعی‌تر نشان داده می‌شود.»

شبکه نمایش خانگی، ترویج زندگی لاکچری

طی چند سال اخیر شبکه نمایش خانگی، نسبت به سال‌های قبل‌تر، تعداد بیشتری سریال به بازار ارائه کرده است که البته تعدادی از این سریال‌ها مانند«عاشقانه»، «مانکن» و «دل» با حجم زیادی از انتقادات مبنی بر ترویج تجمل‌گرایی روبه رو شدند.

کاربر بی‌نام دیگری در ارتباط با همین موضوع نوشت: «من خودم از تلویزیون بدم می‌آید ولی سریال‌های شبکه خانگی هم، همه‌اش عقده‌گشایی است؛ برای تجمل‌گرایی که مثلا همه آنها در قصر زندگی می‌کنند و ماشین میلیاردی دارند. تنها سریال «شهرزاد» تا حدی جاذبه داشت. در کل هیچ یک ارزش دیدن ندارند.»

کاربر دیگری با نام تارا که از اوضاع نابسامان شبکه نمایش خانگی ناراضی بود، با تندی نوشت: «دیدن تکرار بعضی از سریال‌های تلویزیون چندسال قبل خیلی خیلی بهتر از سریال‌های افسارگسیخته و حرمت‌شکن شبکه نمایش خانگی است . ظاهر سریال‌های نمایش خانگی گول زننده است؛ خانم‌ها با لباس‌ها و آرایش جیغ و آقایون با کراوات و خانه‌ها و ماشین‌های مجلل، انگار سریال‌های شبکه نمایش خانگی فقط برای یک درصد جامعه، آن هم جماعت پولدار بالاشهرنشین ساخته شده است که حتی دور از واقعیت هم هست.»

در همین راستا، مخاطبی ناشناس نوشت: «ترجیح می‌دهم سریال‌هایی مثل «پایتخت»، «نون .خ»، «زیر خاکی» و «بانوی عمارت» را ببینم تا سریال‌های بی ارزش شبکه نمایش خانگی که فقط لاکچری بازی است.»

در این باره بیشتر بخوانید: 

چرا تلویزیون انحصار سریال‌سازی را می‌خواهد؟

سریال با کیفیت را همه‌جا می‌توان دید

عده‌ای از کاربران با اتکا به عدم تفاوت میان این دو پلتفرم باور داشتند که اگر برنامه یا سریالی جذاب، پر کشش و قوی باشد، دیگر تفاوتی ندارد که در قالب سریال تلویزیونی ارائه می‌شود یا در قالب سریال شبکه نمایش خانگی، بلکه محوریت و محتوای آن اهمیت دارد.

در ارتباط با همین موضوع، کاربری با نام عرشیا نوشت: «فرقی ندارد اگر سریال با کیفیت باشد و هم‌ چیز آن درست پیش رود، تفاوتی ندارد که تلویزیون است یا شبکه نمایش خانگی. مانند سریال «امام علی» و «روزگار قریب» که از تلویزیون پخش شد و سریال «شهرزاد» و «هم‌گناه» که از شبکه نمایش خانگی پخش شد و همه آن‌ها دیدنی است. ولی اگر سریالی مانند «آقازاده»، «دل» و «مانکن» باشد، هیچ فرقی با اراجیف ندارد.» 

کاربر ناشناس دیگری در رابطه با همین موضوع نوشت: «ترجیح می‌دهم بیشتر سریال‌های تلویزیون به خصوص طنزها را ببینم. البته اگه سریال‌های نمایش خانگی خوب باشند هم می‌بینم، مثل «هیولا»، «سال‌های دور از خانه» یا «شهرزاد» کلا قالبش فرقی نمی‌کند هرکجا که سریال با کیفیت نشان دهد آن را می‌بینم.»

مخاطبان از دست‌رفته

تعدادی از کاربران خبرآنلاین که البته تعداد آنها هم خیلی زیاد نبود، معتقد بودند که در سال‌های گذشته، هم شبکه نمایش خانگی و هم تلویزیون در جهت جلب توجه مخاطب بسیاز ضعیف عمل کرده‌اند، تا جایی که هیچ یک از آن‌ها، دیگر ارزش تماشا کردن ندارند.

کاربر ناشناسی در رابطه با همین موضوع نوشت: «من هم مانند بقیه مردم از تلویزیون دل خوشی ندارم. ولی از شبکه خانگی هم هر چیزی که در آمده است، چرت و جلف بازی بوده است.»

مخاطبی با نام جابر هم درباه اُفت کیفی سریال‌ها در هر دو رسانه نوشت: «من سریال‌های طنز قدیمی تلویزیون را ترجیح می‌دهم به سریال‌های جدید صدا و سیما و شبکه خانگی هم که اصلا نگاه نمی‌کنم. تنها یک برنامه «نود» می‌دیدم که متاسفانه دیگر پخش نمی‌شود.»

کاربر دیگری با نام آرمین که مخالف فیلم و موافق کتاب‌خوانی بود، به کنایه نوشت: «تلویزیون ... که دیدن ندارد. سریال‌های شبکه نمایش خانگی هم آبکی است، فقط دنبال پول هستند. کتاب بخوانید تا مشکل حافظه تاریخی‌مان حل شود و تاریخ سرمان تکرار نشود.»

فردی با نام ارسلان اضافه کرد: «عجب سوال عجیبی! مگر تلوزیون داخلی به جز فوتبال که البته بعد رفتن عادل ارزش ندارد و کمی تا قسمتی «دورهمی» چیز دیگری برای دیدن دارد؟؟؟ مگر شبکه نمایش خانگی اصلا چیزی می‌سازد؟»

کاربری با نام سیدمصطفی هم نوشت: «اگر منظور نقطه زمانی حال حاضر است، هیچ کدام از سریال‌های تلویزیونی واقعا ارزش دیدن ندارند و از بین سریال‌های شبکه خانگی هم فعلا فقط «هم‌گناه» فیلمنامه و داستان درست و پرکششی دارد. اما اگر مقایسه در طول یک دوره چند ساله مد نظر است، سریال‌های پربیننده تلویزیون از شبکه خانگی متعددتر است. اما هر دو در جذب مخاطب ضعیف عملکردند.»

۵۷۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1411397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 43
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    58 22
    البته بهتر بود میگفتید جدال خبر انلاین با اینها نه جدال کابران خبرانلاین درمقایسه اینها چون شما خیلی براتون این مهم شده ومیخواهید ثابت کنید که واگذاری صدور مجوز برای نمایش خا نگی از طرف صدا وسیما اشتباه هست
  • IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    75 10
    اکثر فیلمهای سریالهای شبکه خانگی در ویلاها وقصرهای شمال تهران میگذره،منه آدم ۵۵ساله با تحیلات دکترا از دیدن اینهمه تجمل دهنم باز میمونه که با سالها تدریس وتحقیق ونشست وبرخاست با ادمهای تحصیل کرده چنین خانه وزندگیهایی را ندیده ام دیگه جوانها چه برسرشان میاد وقتی توانایی برای خریدحتی یک پراید ندارند؟؟؟؟
    • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
      27 10
      سلام فکر کنم نمایش های خانگی که فقط مال یک عده الکی خوش بیکار و جز تجمل گرایی خودنمایی چیزی نداره واقعا چند درصد مردم اینطور زندگی میکنند من با سی سال سابقه.تحصیلات دانشگاهی به عمرم فقط تو فیلما اینجور زندگیا رو دیدم.سریال های تلویزیونی هم هنرپیشه ها تو فیلم یه جور رفتار و پوشش در بیرون تعهد به هیچی نه ظاهری نه اخلاقی دارند.اینکه به دل نمیشینند
    • امیر IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
      16 10
      میدونم اینجور زندگی مال رویاهاست ، ولی خودت داری میگی فیلم ، فیلمه نه واقعیت ، باید باهاش حال کنی ، نه اینکه خودتو باهاش مقایسه کنی ، الان بهترین فیلم های جهان تخیلی و الکی هستن ، پس نگاه کن لذت ببر ، خودتم با اونا مقایسه نکن
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
      3 0
      در جواب کاربر امیر آقا شما ینی فیلمهای تخیلی با سریالهای ابکی نمایش خانگی مقایسه میکنی؟؟؟؟!!!
  • ابوالفضل IR ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    31 45
    خدایی ابکی تر از سریال تلویزیون این چند وقته ندیدم مثل دوپینگ با دخترم نرگس که فکر کنم فیلمبردارش اماتوره
  • سعید رازدار IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    51 27
    متاسفانه برنامه های تلویزیون بی محتوا وبشدت کسل کننده وتکراری بی سروته است اگر برنامها شاد مفرح باشد کسی ماهواره نگاه نمی کند فقط شبکه خبر خندوانه دورهمی کودک شو بی محتواترین برنامه هستند کلآ متاسفم
  • US ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    33 18
    هنر را باید دست هنرمند سپرد . نه دست سیساستمدارن ساکن تلویزیون، و نه دست مافیای ثروت و رابطه در شبکه خانگی خصوصی. هر دوی اینها یعنی تلویزیون شبکه خانگی خصوصی، بایدد در خدمت هنرمند باشند. نه اینکه هنرمند التماس اینها را کنه
  • Mahsa IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    37 18
    هرکدوم جای خود داره هرکدوم خوبی ها بدیه خودشو داره واقعا
    • سارینا IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
      3 1
      با حرف شما کاملا موافقم نیاز به اینهمه جرو بحث نیست
  • Z IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    32 23
    سریال های تلویزیون واقعا ضعیفه با موضوع های تکراری و خسته کننده.سریال های قدیم که مهران مدیری و عطاران و...بودن خیلی خوب بود.یا مثلا من کارای منوچهر هادی رو دوس دارم ولی مثه دلدادگان ولی خوب تلویزیون انقدر سخت گیری کرد که اونم رفت نمایش خانگی و الان دل سریال جذابیه و واقعا اولش نمیشد آخرشو حدس زد.امیدوارم تلویزیون با کارگردان ها و بازیگرا رابطشو بهتر کنه که فرار نکنن.
    • متین IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
      28 3
      شما واقعا میگی دل خوب بود؟ سریال کاملا روند داستانی کندی داشت کل فیلم دنبال قاتل میگردی سه قسمت توی عروسی میمونی اخه مگ وقت ادم مفته این سریال کل روند داستانیشو میشه توی ۲ قسمت جمع کرد میشه گفت ساره بیا رو یکی دزدید کی بود پیداش کنید
    • سارینا IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
      7 8
      اصلااااااااا شما اول یه زره فکر کن بعد نظر بده اتفاقا تلوزیون اصلا سریال هاش تکراری نیست هر کدوم ژانر متفاوت داره
    • GB ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
      12 3
      خانم سارینا اولا زره نه و ذره بعدش سریال های صدا و سیما سناریو های کپی کاری شده دارند
  • ریحانه IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    29 32
    به نظرم هم گناه از همشون قشنگ تره
    • امیر IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
      10 9
      موافقم ، البته کمی کاستی داره ولی از همه سریال ها سرتره و تو این چند سال اول هست
  • محمد IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    42 7
    آثار شبکه خانگی بشدت سخیفن در اینکه تلویزیون نابود شده شکی نیست اما دوران خوش سینما و سریال تلویزیونی در ایران گویا به سر اومده
  • arb IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    42 8
    نمایش خانگی شده یه فضای بی صاحب و بی در و پیکر برای خالی کردن جیب مردم و پایین آوردن سلیقه مردم در حد فیلمهای ضعیف بی محتوای ترکی،با برخی جذابیت های اروتیک و عشقهای مثلثی و جدیدا مربعی. نه سودی برای فرهنگ داره،نه سودی برای صنعت فیلمسازی. معنی نداره،چیزی که در تلویزیون ممنوعه،در شبکه خانگی آزاد باشه!مخاطب هر دو یکیست،چرا محدودیت ها فرق می کنه؟
    • .... IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
      10 3
      احسنت
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    22 18
    سریال آخر خط جزءمزخرفترین سریالهای دنیاست،البته توایران همچین سریالهایی کم نیست ولی این فوق العاده آبکیه،وبدتر از همه سانسوریهاشه،اینقدر سانسور داره که ضایع معلومه.من موندم ما میدونیم چرا فیلمهای خارجی سانسور میشه،ولی واقعا چرا فیلمها وسریالهای ایرانی سانسور میشه؟اگه چیزی مخالف نظام باشه ۲حالت داره،چرا ساخته میشه که حذف بشه،واگه طنزه چرا حذف میشه،طنز یعنی غیر واقعی.پس چرا حذف میشه، سریالهای ایرانی داره افتضاح میشه.به اینا صداسیما پول چرا میده،من فکر میکنم تلویزیون باید موقعی به سریالها پول بده که خوب بسازن.با توجع به شرایط ایران بسازن تا سانسور نشه،سیاسی شدن ایرانی دیدن نداره،بد حجابیه خارجی دیدن نداره،اگه نویسندگان نمیدونن بگیم!!!@
  • هلیا IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    23 17
    من بخشی از سریال همگناه رو نگاه کردم و به این نتیجه رسیدم که دارم وقتم رو تلف می کنم صرفاً اگر داستانی پر کشش باشه دلیل بر خوب بودنش نیست
  • محمود IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    34 4
    ولی واقعا سریالای چند سال پیش خیلی قشنگتر و بهتر از الان بودن یه چی مث لیسانسه ها یا شمعدونی خیلی بهتر بودن تا برنامه های الان
    • علی IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
      0 0
      شمعدون فوق العاده بود واقعا
  • حالا IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    15 14
    نمایش خانگی بهتره سریالهایی مثله دخترم نرگس واقعا افتضاحه ولی توی سریالهای نمایش خانگی سریال های قشنگی مثل هم گناه و کرگدن هست
  • Sajjadfatemi IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    9 8
    به نـــظر من هم گنــــاه از همشون بهتره ولی ما خودمون با وضـــــــــعیت گرونـــــــی فیلم ســــــینمــــایی داریم
  • شهروند IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    19 17
    تو تلویزیون فیلم آخرخط و شمعدونی و برنامه دور همی و عصر جدید و کودک شو خوبه تو شبکه خانگی هم آقازاده
  • هلیا IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    8 10
    همگناه خیلی کلیشه ای هست حتی دیالوگ هاشم مسخره ست و فقط داستانش پر کششه من نمی گم تجملاتی که نشون می ده برای ترویج اون هست و غیره چون موقع دیدن سریال این حس به من دست داد که تهیه کننده جز پول دراوردن هیچ هدفی نداره این سریال حتی واقعیت های جامعه رو هم بیان نمی کنه و به قول آقای فراستی توهین به شعور مخاطبه سریال شهرزاد خیلی قشنگ بود و این سریال های جدید شبکه خانگی اصلا به پای اون نمی رسن
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    13 11
    سریال های جدید تلویزیون درسته قشنگ نیست ولی نمایش خانگی موضوعش ن جز تجمل گرایی و رفتن به سوی سریال های ماهواره، پوشش نامتعارف بازیگران و... چیز دیگه ای نداره.
  • مهرداد IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    23 10
    خانم های بازیگر سریالها انگار عروسی میرن آخه اینهمه آرایش واسه چیه ؟
  • Z.s IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    13 6
    چقدر آدم بیکار داریم که وفتشونو پای تلویزیون هدر میدن
  • GR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    7 3
    به نظر من نمی خوادتلوزیون اینهمه سریال الکی بسازه پولاش رو بزاره روهم یه سریال دهن پرکن درست کنه سربال های نمایش خانگی هم بعضی هاش چرت وپرته اما بعضی هاش مثنل آقازاده خوبه
  • پریسا RU ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    5 4
    تو ایران هیچی بهتر از چیز دیگه نیست واین تو سریالا هم صدق میکنه،،یکی از یکی بدترررر چه تلویزیون چه پخش خانگی هرکدوم از یه طرف بوم افتادن...فقط بودجه و سرمایه هدر میدن
  • ممدم IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    6 1
    نمایش خانگی جوریه که یه سریالشو ببینی همشو دیدی...
  • جم IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    20 4
    الان چند سال سریال های شبکه جم را نگاه می‌کنم واقعا سریال ایرانی ارزش دیدن ندارد
    • ساری IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
      13 3
      منم تک و توک نگاه میکنم
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    10 1
    سریالهای تلویزیون واقعا در سطح خیلی پایینی هستن
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    9 2
    سریالهای نمایش خانگی از همه نظر خوب نیست شاید بتواند راحت تر بعضی مسائل خانوادگی را بیان کند ولی از لحاظ پوشش در بعضی از این سریالها اصلا مطابق فرهنگ ما نیست باتوجه به اینکه بعضی افراد الگو برداری میکنند
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    0 0
    ای بابا مردم تو.کرونا و وضع بد اقتصاد دارندجون میدن بعد شما به فکر چه چیزهای هستین
  • پارمیدا IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    0 0
    فقط کمدی و عاشقانه کره ای و آمریکایی(البته نه همشون) من فیلمای ایرانو توی کمدی هم قبول دارم و لذت میبرم
  • بینام IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    0 2
    ب نظره من هردوشون مسخره شدن نمایش خانگی ک همش فسادو ترویج میده این میره با اون اون میره با این تلوزیون هم ک انقد مسخرس مجبوریم فیلم های ۱۰ قرن پیشو ببینیم از ای فیلم ی زمانی تلوزیون پیشرو بود با پایتخت پژمان شمعدونی و...ولی الان مفت نمی ارزه مثلا بچه مهندس اصلا ارزش بزنی اون شبکه هم نداشت چه برسه ب اینکه ببینیش یا دوپینگ و..
  • هلیا IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    2 0
    هم تلوزیون و هم شبکه خانگی کیفیت مناسبی ندارند هم کدوم یک جور حتی اگر فیلم برای سرگرمی باشه هم باید محتوای جذاب و مفیدی رو نشون بده
  • مهران IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    0 0
    الان دارن دقیقا چی رو با چی مقایسه می کنن؟ براساس آمار خودشون ۸۰ درصد مردم پای ماهواره هستند
  • هلنا AE ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    2 1
    فقط ابروهای تاتو شده ، پلکهای کاشتی ، گونه های مصنوعی ، دماغهای عمل کرده دیده والسلام