۰ نفر
۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
پیامدهای یک توافق ننگین

در یک دهه اخیر شاهد رفتارهایی در میان کشورهای عربی در نزدیکی با اسرائیل و شکستن قبح این مسئله به صورت پنهان و آشکار بوده ایم.

امروز نیز شاهد آشکار شدن و علنی شدن این روابط و رسمیت بخشیدن به آن و احتمالا ایجاد سفارتخانه و مبادله سفیر خواهیم بود. آثار و تبعات این گونه حرکات را می توان به شرح ذیل فهرست وار بیان کرد.

۱. ایجاد مانع در حل مسئله فلسطین به طوری که ایجاد تزلزل در اردوگاه مخالفین اشغال سرزمین قدس و بر هم زدن وحدت، انسجام و یکپارچگی در این زمینه را به دنبال خواهد داشت.

۲. احتمال تبعیت سایر کشورهای سست عنصر و وابسته عرب از این حرکت و نهایتا تقویت و توسعه پایگاه ها و حوزه نفوذ آمریکا و اسرائیل در منطقه در جهت تضعیف حرکت مقاومت در منطقه.

۳.بر هم زدن ثبات سیاسی خاورمیانه و خلیج فارس و تهدید منافع اقتصادی کشورها.

۴. تلاش آمریکا در جهت بهره برداری های سیاسی و انتخاباتی و جبران شکست طرح معامله قرن و بهره برداری های انتخاباتی نتانیاهو و ترامپ در انتخابات پیش رو.

۵. وابستگی روزافزون امارات به آمریکا و اسرائیل.

۶. بازکردن بیشتر پای آمریکا و اسرائیل به منطقه و وابستگی گسترده کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به آمریکا  و تجارت منافع مردم این منطقه از سوی آمریکا.

۷. فروش گسترده سلاح و تسلیحات نظامی به کشورهای منطقه به دلیل نا امن جلوه دادن این منطقه.

۸. افزایش حساسیت های گروه های مقاومت و لزوم تقویت بیشتر آنان جهت تقابل با توطئه های اسرائیل.

این موراد بخشی از آثار و پیامدهای توافق ننگین عادی سازی روابط امارات و اسرائیل تلقی می گردد اما باید تلاش کرد که با ایستادن در کنار محور مقاومت از تبعات این اقدام کاسته شود.

* عضو حزب موتلفه اسلامی

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1423701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =