همه چیز درباره‌ی نسل جدید نرم افزارهای حضور و غیاب

بهترین نرم افزار حضور و غیاب به همراه معرفی کارت حضور و غیاب پرسنل متادیسکریپشن: برای خرید دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی و آشنایی با انواع مختلف کارت حضور و غیاب، می‌توانید این مقاله را بخوانید! [ نرم افزار حضور و غیاب رایگان]

نرم افزار حضور و غیاب یکی از کارآمدترین روش‌های ثبت حضور و غیاب پرسنل است که این روزها در بسیاری از سازمان‌های داخلی مورد اتفاده قرار می‌گیرد.
این نرم‌افزارها، با گرفتن داده‌های مورد نیاز خود از دستگاه‌های حضور و غیاب کارتی  و اثرانگشتی، حقوق و دستمزد کارکنان را محاسبه می‌کنند و در پایان ماه به مدیر اعلام می‌کنند که دقیقا چقدر باید به کارمندان خود دستمزد بدهد.
در این مقاله تصمیم داریم بهترین نرم افزار حضور و غیاب را بشناسیم؛ یاد بگیریم با کارت حضور و غیاب چگونه باید کار کنیم و بدانیم که برای خرید دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی، باید به کجا سر بزنیم!
اگر به هر کدام از موضوعات بالا علاقه دارید؛ تا انتهای این مقاله همراه ما بمانید!

بهترین نرم افزار حضور و غیاب

نرم افزارهای حضور و غیابی که ین روزها در بیشتر سازمان‌ها قرار می‌گیرند معمولا یا نرم افزار حضور و غیاب تحت وب هستند، یا نرم افزار حضور و غیاب تحت ویندوز.
البته نرم افزارهای بسیار دیگری هم از انواع مختلف وجود دارند اما این دو از بهترین نرم افزار حضور و غیاب به سبب کاربری آسانی که دارند و گزینه‌های پیشرفته و جذابی که به شرکت‌ها ارائه می‌دهند؛ بیش از سایر انواع آن طرفدار دارند!
نرم افزارهای حضور و غیاب به تنهایی نمی‌توانند هیچ کاری از پیش ببرن و حتما برای استفاده از امکانات نرم افزار، سازمان باید یک دستگاه حضور و غیاب نیز خریداری کند.
پس اگر شما هم در این فکر هستید که با نخریدن دستگاه حضور و غیاب و تنها تهیه‌ی نرم افزار در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، باید خدمتتان عرض کنم که سخت در اشتباهید!
حال اگر به دنبال خرید بهترین نرم افزار حضور و غیاب هستید و نمی‌دانید که باید نرم افزار حضور و غیاب تحت ویندوز بخرید یا از گونه‌ی تحت وب آن استفاه کنید؛ در ادامه همراه ما بمانید تا یک معرفی کوتاه درباره‌ی این دو نوع نرم افزر خدمتتان عرض کنیم!

نرم افزار حضور و غیاب تحت وب

اگر بخواهم به زبان ساده نرم افزار حضور و غیاب تحت وب را به شا معرفی کنم؛ باید بگویم که: نرم افزار حضور و غیاب تحت وب، نرم افزاری است که کاربران برای استفاده از آن نیاز به یک ارتباط شبکه و یک مرورگر مطمئن مانند کروم، فایر فاکس یا هر مرورگر دیگری دارند!
البته این که می‌گوییم این نرم‌افزار تحت وب است؛ لزوما به این معنا نیست که تمامی عملکرد نرم افزار به اینترنت وابسته است و بدون اینترنت برای آن مشکلی پیش خواهد آمد.
جالب است بدانید قطع یا وصل بودن اینترنت، مشکلی را در اجرای نرم‌افزار ایجاد نمی‌کند و بدون اتصال اینترنتی هم نرم‌افزار بدون مشکل اجرا می‌شود.

نرم افزار حضور و غیاب تحت وب نسبت به نرم افزار های تحت ویندوز، مزایایی هم به همراه دارد.
مثلا برای به روزرسانی نرم افزرهای تحت ویندوز نیاز به CD داریم ولی به روزرسانی نرم افزارهای حضور و غیاب تحت وب به صورت خودکار و با اتصال به شبکه صورت می‌پذیرد و لازم نیست که ما خودمان به صورت دستی نرم فزار را به روز رسانی کنیم!

نرم افزار حضور و غیاب تحت ویندوز

نرم افزار حضور و غیاب تحت ویندوز هم، یکی دیگر از انواع پرطرفدار نرم افزارهای حضور و غیاب است.
نرم افزار تحت ویندوز رادن شرکت جهان گستر که با نام IO control شناخته می شود؛ کامل ترین نسخه ی نرم افزار حضور و غیاب تحت ویندوز است.

این نرم افزار با تنظیمات پیشرفته و امکانات گسترده‌ای که در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد؛ امروزه توسط بسیاری از مشتریان محترم جهان گستر استفاده می شود و توانسته به خوبی به نیازهای این مشتریان عزیز پاسخ بگوید.
نرم‌افزار حضور غیاب تحت ویندوزجهان گستر پارس با زبان برنامه نویسی دلفی طراحی شده است.

کارت حضور و غیاب

گفتیم که نرم افزار حضور و غیاب، بدون دستگاه مانند آش نخورده و دهن سوخته است و بودن نرم افزار به تنهایی در شرکت شما لطفی ندارد و نمی‌تواند کاری برایتان از پیش ببرد.
لذا خرید یک دستگاه حضور و غیاب کارآمد ولو ارزان قیمت، می‌تواند عملکرد نرم افزارتان را بارها و بارها بهبود ببخشد.
یکی از پرطرفدارترین و ارزان‌ترین دستگاه‌ها حضور و غیاب، دستگاه کارتزنی حضور و غیاب است که تا کنون پیش شرکت‌های زیادی امتحان خود را پس داده است.
شما با دادن یک کارت حضور و غیاب به کارمندانتان، می‌توانید اطلاعات آن‌ها را در دستگاه وارد کنید و ساعت ورود و خروج آن‌ها را به شرکت ثبت کنید تا برای محاسبه‌ی حقوق و دستمزد آن‌ها در انتهای ماه، کرتان هزاران برابر راحت‌تر شود.
البته دستگاه‌های حضور و غیاب کارتی، در کنار مزایایی که دارند؛ معایب بسیاری هم به همراه دارند و بی‌انصافی است که اگر ما بخواهیم فقط درباره‌ی مزایای آن با شما صحبت کنیم و معایب را نگوییم!
تا شما بتوانید راحت‌تر تصمیم بگیرید و چشمانتان در هنگام خرید دستگاه حضور و غیاب باز باشد.

معایب کارت حضور و غیاب

یکی از مهم‌ترین معایبی که از گذشته تاکنون برای کارت‌های حضور و غیاب و دستگاه کارتزنی حضور و غیاب وجود داشته است؛ این است که هر کارمند به راحتی می‌تواند با گرفتن کارت حضور و غیاب همکار خود، حضورش را ثبت کند حتتی اگر آن فرد در شرکت حضور نداشته باشد!
اما خب راه حل این موضوع هم برای بسیاری از شرکت‌ها پیدا شده است: آن‌ها تصمیم گرفتند دوربینی در قسمت بالایی دستگاه حضور و غیاب نصب کنند تا اگر کارمند تخلف کرد و می‌خواست کارت فرد دیگری را به جای کارت خود بزند؛ شرکت مچش را بگیرد و از تقلب‌های این چنینی جلوگیری کند!
علاوه بر این دستگاه کارتزنی حضور و غیاب، مزایای بیشماری به همراه دارد که ارزان‌تر بودن آن، سرعت پردازش بالا و کاربرد چند منظوره برای کارت تغذیه و... می‌تواند برگ برنده‌ی این دستگاه برای کار در شرکت‌های شلوغ باشد!

خرید دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی

یکی دیگر از دستگاه‌های پرطرفدار و پیشرفته‌ای که در اکثر شرکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد دستگاه‌های حضور و غیاب اثرانگشتی است.
این دستگاه‌ها از تکنولوژی پیشرفته‌تری برای شناسایی افراد استفاده می‌کنند و احتمال تقلب کدن کارمندان در آن کمتر است زیرا اثر انگشت یک ویژگی بیومتریک و مختص به هر فرد است و کسی نمی‌تواند اثر انگشت خود را به کس دیگری قرض بدهد تا به جای او حضورش را ثبت کند.
شما می‌توانید برای مشاهده‌ی مدل‌های مختلف و خرید دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی به سایت جهان گستر پارس به نشانی https://www.jahangostarpars.com/ مراجعه کنید و لیست انواع دستگاه‌ها را به همراه قیمت آن‌ها ببینید تا بتوانید تصمیم بگیرید!

کلام پایانی 

در این مقاله ما تلاش کردیم که سه مورد از ارکان اصلی حضور و غیاب را خدمت شما معرفی کنیم و این گونه آغاز کردیم که بهترین نوع نرم افزار حضور و غیاب دقیقا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد.
سپس شما را با دستگاه‌های حضور و غیاب تحت وب و تحت ویندوز آشنایتان کردیم و مزایا و معایب هرکدام را نسبت به سایر نرم افزارها خدمتتان گفتیم.
بعد هم به سراغ کارت‌های حضور و غیاب رفتیم و در آخر هم به خرید دستگاه انگشت‌زنی حضور و غیاب رسیدیم.
امیدوارم که خواندن این مقاله توانسته باشد کمکی هرچند اندک در زمینه‌ی خرید دستگاه حضور و غیاب به شما کرده باشد!

منبع: جهان گستر پارس

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1434431

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =