یک انتخابات و هزار و یک ماجرا !

با وجود ثبت نام از داوطلبان ریاست فدراسیون پرورش اندام و بدنسازی،وزارت ورزش هم‌چنان زمان دقیق برگزاری انتخابات این رشته را مشخص نمی‌کند.

سپهر ستاری: یکی از ابهامات این روزهای ورزش ایران عدم برگزاری انتخابات فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام است که شائبه‌های زیادی را درباره این رشته به وجود آورده است.با وجود آن که نام‌نویسی از کاندیداهای ریاست فدراسیون این رشته انجام شده، وزارت ورزش و جوانان هنوز تاریخ دقیق برگزاری انتخابات را اعلام نکرده است. این درحالی که نام‌نویسی کاندیداهای فدراسیون دوومیدانی یک روز قبل از پرورش اندام انجام شده بود و تاریخ برگزاری انتخابات هم اعلام شده اما فدراسیون پرورش اندام هم‌چنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

البته همه چیز فقط برگزاری انتخابات نیست.نگرانی اهالی این ورزش از سوءاستفاده هایی است که قطعا تر و خشک را با هم می سوزاند.مثلا در چنین روزهایی که فدراسیون شرایط مشخصی ندارد، بسیاری از افراد از این نا بسامانی سواستفاده کرده و اقدام به برگزاری دوره‌های غیرمجاز می‌کنند.دوره هایی که مبالغ زیادی را به جیب آنها واریز می کند. موضوعی که حتی واکنش امیری خراسانی، سرپرست فعلی این فدراسیون را به همراه داشته است.

 اتفاقات از این دست و هم‌چنین بلاتکلیفی این رشته باعث شده هیات‌های پرورش اندام استان‌های مختلف و هم‌چنین اعضای مجمع و حتی ورزشکاران این رشته خواهان برگزاری هرچه سریع‌تر انتخابات و مشخص شدن تکلیف این رشته پرطرفدار باشند.

حسین اخلاقی، کمال جوانمرد، یزدان‌راد،کاوه درودی،منصور عبدی، محمدرضا کاظمی‌آشتیانی، سیدرضا میرابوطالبی، عبدالمهدی نصیرزاده، حسین یارمحمدیان هشت داوطلب انتخابات ریاست فدراسیون هستند که توسط کمسیون تطبیق و شورای تجدید نظرخواهی وزارت صلاحیتشان از میان شانزده داوطلب تایید شده است.حال سوال این است که چرا انتخابات این فدراسیون برگزار نمی شود و چرا  وزارت ورزش و جوانان عجله چندانی برای برگزاری انتخابات ندارد؟این سوالی است که خانواده فعال در این فدراسیون از خودشان می پرسند و برای شان عجیب است که چرا انتخابات فدراسیون شان تا این اندازه طولانی شده است!

از طرفی این تعلل در کنار اتفاقات دیگر باعث شده شائبه‌هایی مبنی بر دادن فرصت به یک کاندیدای خاص برای جمع‌آوری رای به وجود بیاید.در فضای مجازی که به صورت تخصصی پرورش اندام را پوشش می دهند هر روز شایعه جدیدی به گوش می رسد.شایعاتی که ممکن است سلامت انتخابات را زیر سوال ببرد.

 وزارت ورزش حتی به صورت رسمی ادعاهای یکی از کاندیداها مبنی بر این‌که او گزینه وزارت ورزش و جوانان است و با اصرار وزیر به انتخابات آمده را هم در حد یک خبر خشک و خالی تکذیب نکرده تا همین حالا حواشی بسیاری درباره انتخابات فدراسیون به وجود بیاید البته این موضوع فقط در رشته پرورش اندام نبوده و در بسیاری از رشته‌های ورزشی هم تعلل برای برگزاری انتخابات زیاد بوده که همین اتفاق باعث به وجود آمدن افکار منفی شده است.افکاری که ذهن را به سمت مهندسی شدن انتخابات و واژه هایی از این قبیل می کشاند.

حال باید دید وزارت ورزش و جوانان چه زمانی تصمیم به برگزاری انتخابات این رشته پر طرفدار خواهد گرفت و در نهایت چه کسی به عنوان رییس فدراسیون انتخاب خواهد شد؟

258 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1437889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =