۰ نفر
۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
قطب جهانی هنر خیابانی در آفریقا

فارس نوشت: فراخوان جشنواره بین المللی هنر عمومی ۲۰۲۱ درآفریقای جنوبی منتشر شده است و در «کیپ‌تاون» قطب جهانی هنر خیابانی در قاره آفریقا اجرا می‌شود.

جشنواره بین‌المللی هنر عمومی (IPAF) درآفریقای جنوبی خواستار پیشنهادهایی برای برگزاری دوره بعدی خود است که سازمان باز-آرت از ۶ تا ۱۴ فوریه ۲۰۲۱ (۱۸ تا ۲۸ بهمن ۹۹) در خیابان‌های سالت‌ریور کیپ‌تاون (دومین شهر پرجمعیت آفریقای جنوبی) نمایش خواهد داد.

به گفته احمدعلی محسن‌زاده رایزن فرهنگی کشورمان در آفریقای جنوبی، باز-آرت (Baz-Art) سازمانی است که فضاها را از طریق هنرهای شهری سفارش داده تغییر شکل می‌دهد و از طریق ایجاد، آموزش، ادغام و توسعه هنر در همه زمینه‌های زندگی آفریقای جنوبی به اهداف خود می‌رسد.

باز-آرت در فراخوان خود آورده است: با شیوع بیماری کووید-۱۹، اکنون باید بیش از هر زمان دیگری به این مسئله فکر کنیم که چگونه جوامع خود را از طریق پایداری زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی برای آینده آماده سازیم.

هنر خیابانی شکل معمول بیان احساسات و افکار در سراسر شهر کیپ‌تاون است؛ جایی‌ که انواع گرافیتی با جزئیات بسیار وجود دارد. در کیپ‌تاون، هنر خیابانی تنها به‌شکل گرافیتی و دیوارنگاری وجود ندارد، بلکه می‌توان آن را در همه جا مشاهده کرد. به بیان دیگر فرهنگ نقاشی دیواری (گرافیتی) تبدیل به ابزاری تاثیرگذار و کاربردی در دست افرادی از نسل جدید اهالی آفریقای جنوبی شده است تا با روشی خلاقانه، ایده‌ها و دیدگاه‌های خود را بیان کنند. این فرهنگ به حدی در تاروپود جامعه تنیده شده که در قالب جشنواره بین‌المللی هنر عمومی در آمده است.

در نهایت، این رویداد می‌خواهد نشان دهد که چگونه هنر عمومی می‌تواند تحول و انسجام اجتماعی را فعال کند. آخرین مهلت برای ارسال پیشنهادات ۲۵ آبان ۱۳۹۹ است. جشنواره بین‌المللی هنر عمومی علاوه بر آفریقای جنوبی، تاکنون در مکزیک و فرانسه هم اجرا شده است.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1448871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =