این حق قانونی سازمان نظام پزشکی بود ولی نظر دولت و نمایندگان مجلس این بود که تعرفه های بخش دولتی و غیردولتی در وزارت بهداشت تعیین شود.

مهر نوشت:

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با اشاره به واگذاری حق تعیین تعرفه های پزشکی بخش خصوصی به وزارت بهداشت گفت: این حق قانونی نظام پزشکی بود که از ما گرفتند.

دکتر شهاب الدین صدر افزود: این حق قانونی سازمان نظام پزشکی بود ولی نظر دولت و نمایندگان مجلس این بود که تعرفه های بخش دولتی و غیردولتی در وزارت بهداشت تعیین شود.

وی در ارتباط با سلب اختیار تعرفه گذاری بخش خصوصی توسط سازمان نظام پزشکی که در قانون برنامه پنجم توسعه کشور مصوب شده است، گفت: این سلب اختیار فرصت خوبی است برای اینکه اشکالات و انتقاداتی که به جامعه پزشکی وارد بود اصلاح شود و همچنین سازمان نظام پزشکی حوزه‌های تازه‌ای برای فعالیت و ارائه نظرات کارشناسی طراحی و ایجاد کند.

صدر، این موضوع را که گفته می شود سلب اختیار تعرفه گذاری می‌‍‌تواند فرصت مناسبی باشد تا جلوی تخلفات برخی از اعضای جامعه پزشکی گرفته شود، رد کرد و افزود: من چنین چیزی نگفتم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران تاکید کرد: در بحث تعرفه‌ ها تعامل بسیار خوبی با دولت و دستگاههای متولی تعیین و اعلام تعرفه‌ها داریم و نظرات کارشناسی و تخصصی خود را به آنها ارائه کرده‌ایم.

134

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 145703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =