۰ نفر
۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۲

وزارت بهداشت و بیمه مسئول هستند به بیماران کمک کنند.

سخت گیری برخی از بیمارستان ها در مسائل مادی و مالی به دور از اخلاق پزشکی است.

حسن حسنی بافرانی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این مطلب در مورد اخبار منتشر شده  در مورد دو بیماری که از یکی از بیمارستان‌های دولتی در کشتزار‌های اطراف تهران رها شده بودند  به خبرنگار ما گفت: نباید هیچ بیماری را بهخاطرنن مسائلی، مانند زباله از بیمارستان خارج کرد. این پدیده بسیار غیر اخلاقی است. در کشور ما نباید هیچ کس به خاطر نداشتن پول کافی به چنین وضعیت اسفناکی گرفتار شود.

وی با بیان اینکه در برنامه پنجم و در بودجه ۲ سال اخیر، اعتبار خوبی برای حمایت از بیمارستان های مناطق محروم و بیماران خاص به وزارت بهداشت اختصاص داده شده است.اعلام کرد: اما وزارت بهداشت نباید در این خصوص هیچ گونه کوتاهی انجام دهد. باید به شدت باچنین بیمارستانهایی از سوی قوه قضاییه و قانون برخورد شود. البته بیمارستان ها باید در چنین مواردی از سوی وزارت بهداشت، مراکز بیمه و مراکز خیریه حمایت شوند تا چنین اتفاقاتی جلوگیری شود.

بافرانی ادامه داد: وزارت بهداشت و بیمه مسئول هستند به بیماران کمک کنند. همچنین در بیمارستانها بخش مددکاری هم وجود دارد. البته گرچه برخی از پزشکان متخصص و سرشناس با دریافت پول‌های زیرمیزی حیثیت جامعه پزشکی را خدشه‌دار می‌کنند اما هنوز پزشکانی هستند که از بیماران نیازمند پول نمی‌گیرند و من تعدادی از آنان را می‌شناسم.

متن کامل ا ین گفت و گو را می توانید اینجا بخوانید:

232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 146253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
    0 0
    من خودم پزشک هستم ولی وقتی این خبر را خواندم تنم لرزید. چگونه ممکن است که یک انسان را به دلیل نداشتن پول اینگونه به خیابان پرتاب نمود! به واقع که وجدان پزشکی از بین رفته و من به جای همه پزشکان خجالت کشیدم. از وزیر بهداشت درخواست می کنم که خاطیان را به اشد مجازات محکوم نماید که اگر اعتماد میان بیمار و پزشک مخدوش شود باید فاتحه سلامت را خواند. گذشته از آن اینکار کاملا ضدبشری است.
  • حسن IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
    0 0
    مرگ بر آمریکا