ایسنا نوشت:

مدیر بودجه و اعتبارات معاونت درمان وزارت بهداشت از بدهی بیش از 155 میلیارد تومانی بیمه‌های تجاری بویژه بیمه‌های خصوصی به وزارت بهداشت بابت درمان رایگان بیماران تصادفی خبر داد.

رضا رضایی با اشاره به ماده 92 قانون برنامه چهارم توسعه و بند ب ماده 37 قانون برنامه پنجم توسعه مبنی بر درمان رایگان مصدومان سوانح و حوادث ترافیکی گفت: وزارت بهداشت بنا به رسالت قانونی خود و الزام به رعایت قانون از سال 1384 اقدام به درمان رایگان بیماران تصادفی کرده است.

وی مواد قانونی مربوط به درمان رایگان بیماران سوانح و حوادث ترافیکی را از مترقی‌ترین قوانینی عنوان کرد که با قطع ارتباط مالی میان بیمار و بیمارستان، رضایتمندی صد در صد بیماران را به دنبال داشته است و گفت: طبق قانون منابع درمان رایگان بیماران تصادفی باید از 10 درصد حق بیمه شخص ثالث، سرنشین و مازاد توسط بیمه‌های تجاری تامین شود. اما متاسفانه بیمه‌های تجاری به ویژه بیمه‌های خصوصی مانند بیمه‌های پارسیان، ملت، دانا، آسیا، توسعه، سینا، معلم و رازی علیرغم آن که 10 درصد بیمه شخص ثالث را بلافاصله از مردم دریافت کرده‌اند، اما هنوز به حساب درآمدهای اختصاصی وزارت بهداشت واریز نکرده‌اند.

به گفته مدیر بودجه و اعتبارات معاونت درمان وزارت بهداشت، عمده مطالبات وزارت بهداشت از بیمه‌های تجاری مربوط به بیمه پارسیان با بیش از 44 میلیارد تومان، بیمه معلم بیش از 16 میلیارد تومان، بیمه آسیا بیش از 45 میلیارد تومان و بیمه ملت بیش از 29 میلیارد تومان است.


وی در پایان گفت: با وجود آن که بیمه‌های تجاری بیش از 155 میلیارد تومان بابت درمان رایگان مصدومان سوانح و حوادث ترافیکی به وزارت بهداشت بدهکارند اما خوشبختانه در روند درمانی این بیماران اختلالی ایجاد نشده؛ هر چند که وزارتخانه بابت این تاخیرها، بدهی دارد. در مجموع هیچ بیمارستانی نباید بابت درمان مصدومان ترافیکی هزینه‌ای از مردم دریافت کند.

47

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 146340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ... IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
    0 0
    اين وظيفه اونهاست نگنه ميخواهيد 1000تومن بابت يارانه درمان بهمون بديد و هزينه تمام اونها رو از ما بگيريد؟! آخه از شما هيچ چيز بعيد نيست.
  • ..... IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۶
    0 0
    بدهی سازمانهای بیمه گر خصوصا سازمان تامین اجتماعی به موسسات پزشکی وداروخانه هااز چند ماه قبل تا حال بدهی سازمانهای بیمه گر را فراتر از ارقام فوق مینماید.