۰ نفر
۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۵

فارس خبرداد:

بانک مرکزی نرخ سکه یک بهار و ربع بهار آزادی را در پنجمین روز عرضه گسترده در شعب منتخب بانک ملی به ترتیب 407 و 108 هزار تومان اعلام کرد.

پنجمین روز عرضه سکه در شعب منتخب بانک ملی همچنان با استقبال مردم و تشکیل صف‌های طولانی مقابل شعب تشکیل شد. البته صف امروز خرید سکه نسبت به روزهای قبل کمتر شده است.
بانک مرکزی نرخ فروش سکه یک بهار آزادی را 407 هزار تومان، نیم سکه را 203 هزار و 500 تومان و ربع بهار آزادی را 108 هزار تومان اعلام کرد.

با ادامه تقاضا برای خرید سکه محمود بهمنی از احتمال افزایش شعب عرضه کننده سکه در روزهای آتی و البته در صورت نیاز به 300 شعبه خبر داده و گفته است که اگر نیاز باشد بانک مرکزی سوپرمارکت‌ها را هم مسئول توزیع سکه خواهد کرد.

از سوی دیگر امروز هر گرم طلای 18 عیار در بازار داخلی 41 هزار تومان و هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1504 دلار فروخته می‌شود.
همچنین قیمت فروش هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم در بازار امروز تهران 455 هزار تومان، سکه یک بهار (طرح جدید) 416 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 208 هزار تومان، ربع سکه 120 هزار تومان و سکه گرمی 58 هزار تومان قیکت‌گذاری شده است.
بر اساس این گزارش بانک مرکزی بر اساس اطلاعیه‌ای که منتشر کرد، از دیروز عرضه عمده سکه و شمش در دو شیفت صبح و عصر بانک کارگشایی را آغاز کرد و بدین ترتیب موفق شد به مدد سقوط 20 دلاری قیمت اونس جهانی طلا، اختلاف قیمت سکه بهار آزادی در بازار و شعب بانک ملی را به حداقل کاهش دهد.
این گزارش حاکی‌است، سکه تمام بهار آزادی امروز در شعب منتخب بانک ملی با قیمت 409 هزار تومان، نیم بهار آزادی با قیمت 204 و ربع سکه بهار آزادی با قیمت 111 هزار تومان عرضه می‌شد. 
مهمترین دستاورد کاهش اختلاف قیمت‌های رسمی و غیر رسمی سکه حذف انگیزه‌های دلالی در بازار دو نرخی آن است. عرضه خرد سکه توسط بانک‌ها اگرچه مورد استقبال متقاضیان و سرمایه‌گذاران خرد این بخش قرار گرفت، در عین حال حاشیه سودی معادل حدود 20 هزار تومان را به دلیل اختلاف قیمت‌های عرضه در بانک با بازار برای هر قطعه سکه ایجاد ‌کرده بود که می‌توانست برای عده‌ای انگیزه‌های دلالی در این فضا را به وجود آورد، کما اینکه گزارش‌های خبرنگاران حاکی از حضور چهره‌های تکراری در صف‌های هر روزه خرید سکه از بانک‌ها بود.
امید می‌رودبا ادامه عرضه سکه در شعب منتخب، بانک مرکزی مانع از افزایش سفته بازای در این بازار شود.

/33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 147049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =