سرپرست تیم ملی می گوید امیر قلعه نویی و علی دایی از حامیان تصمیمات کارلوس کروش هستند.

عباس ترابیان ، سرپرست تیم ملی در گفت و گویی با خبرآنلاین درباره موج  انتقادات از کارلوس کروش که پس از اعلام کادر ایرانی تیم های ملی اتفاق افتاد ، می گوید:«فکر می کنم باید درباره انتخاب های جدید کروش توضیحی بدهم. او برای اینکه بتواند جمع دستیارانش را انتخاب کند ، از اول گفت فدراسیون ایران هر پیشنهادی که دارد را اعلام کند. فدراسیون هم گزینه هایی داشت که تعدادی از آنها سرمربیان تیم های لیگ برتری بودند. این گزینه ها اعلام کردند که می خواهند مربیگری در لیگ را ادامه بدهند و فعلا درگیر تیم های شان هستند. تعدادی دیگر هم بهانه های دیگری برای نیامدن داشتند. بر همین اساس کروش مجبور شد برای از دست ندادن زمان ، تصمیمی مقطعی بگیرد و کار را آغاز کند.»

ترابیان ادامه داد:« بر همین اساس محمدی و آذرپور را که در تیم 17 ساله ها بودند برای شروع کار تیم 19 سال انتخاب کرد و گفت این یک شروع است برای راه اندازی تیم. این ها کادر قطعی نیستند و فعلا کار را پیش می برند. برای تیم امید هم دلیل منطقی زیادی داشت. علی منصوریان نه فقط دستیار مربی قبلی تیم ملی بوده که در بازی حساس با روسیه ، افتخار سرمربیگری تیم را داشته ، می تواند با کروش ارتباط کلامی داشته باشد چون زبان می داند و یکی از آن جوانان با استعدادی است که در بلند مدت می تواند برای فوتبال ما یک سرمایه باشد. با جمیع جهات بود که کروش او را انتخاب کرد و علیرضا نه فقط با تیم امید است که پس از این هم در کنار تیم ملی می ماند و تا برزیل ، یکی از دستیاران اصلی کروش خواهد بود. البته این پایان کار نیست و کروش تقریبا می خواهد در پایان لیگ با بسیاری از مربیان جوانی که در تیم های مختلف کار می کنند ، حرف بزند و از جمع آنها دستیاران دیگری را هم انتخاب کند تا در گروه مربیان ملی باشند و بتوانند توانایی های فنی شان را افزایش دهند تا در آینده از سرمایه های مربیگری ایران باشند.»

سرپرست کمیته بین الملل که نقش کلیدی در آوردن کروش به ایران داشته ، در پاسخ به این پرسش که موج انتقادات از سرمربی به این دلیل است که او ترس داشته یک مربی ایرانی زیر پایش را خالی کند ، گفت:« این اصلا بر اساس یک برداشت غلط است. آخر او چرا باید چنین ترسی داشته باشد؟ کروش یک حرفه ای است که رزومه کاری اش نسبت به دیگران تفاوت های بسیاری دارد. تازه اکثر مربیان بزرگ ما با او خیلی خوب هستند. مثلا این را برای تان از امیر قلعه نویی می گویم که تا به حال جایی طرح نشده بود. ما در سفر به اصفهان به رختکن سپاهان رفتیم و قلعه نویی به محض اینکه کروش را دید به او گفت؛ حضور شما یک برکت برای فوتبال ما است و من همه گونه کمکی به تیم ملی خواهم کرد یا آقای ویسی گفت که می خواهد اولین مربی ایرانی باشد که در تمرینات تیم ملی حاضر می شود و یادداشت بر می دارد. علی دایی هم که در چند دیدارش با کروش ، همیشه به او ابراز لطف داشته است.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 147559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =