«سقای آب و ادب» و «کشتی پهلو گرفته» به قلم سیدمهدی شجاعی همراه با دو کتاب طنز شهرام شکیبا در لیست پرفروش‌های انتشارات نیستان در هفته اول نمایشگاه کتاب قرار گرفتند.

به گزارش خبرآنلاین، انتشارات نیستان با ۵۶۰ عنوان کتاب در نمایشگاه بیست و چهارم حضور یافته است که از این تعداد ۶۰ اثر برای نخستین بار منتشر شده‌ است. «رفوزه‌ها، دو تخم مرغ در مه، صفحه آخر، قندپژوهی، رقص بسمل، وحی، تجربه نبوی و خاتمیت، طنز و جهانی شدن و زندگی زیر سبیل گربه‌ها» از تازه‌های نیستان برای عرضه در بیست و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران است.

به گزارش خبرنگار ما، در هفته نخست برپایی نمایشگاه کتاب، «سقای آب و ادب» بیشترین فروش انتشارات نیستان را داشته به طوری که نیمی از چاپ چهارم کتاب به فروش رفته است. این کتاب اثری است متفاوت از سید مهدی شجاعی، رمان و روایتی از زندگی حضرت عباس(ع) که بعد از سال‌ها، اندک اندک جامه خلق پوشیده در رتبه اول پرفروش های انتشارات نیستان در نیمه نخست نمایشگاه کتاب است. «سقای آب و ادب» شامل ده فصل است: عباس علی. عباس ام البنین . عباس عباس. عباس سکینه. عباس مواسات. عباس زینب. عباس ادب. عباس حسین. عباس فرشتگان. عباس فاطمه.

سقای آب و ادب

در هر فصل رفت و برگشت روایی متعدد و متنوعی دیده می‌شود و در حرکتی سیال راویان جای به هم می‌دهند و شکست‌ها به سرعت خوانش می‌افزاید و زوایایی جدید از مفهوم را روشن می‌کند اما آن چه این کتاب را از حیث محتوا با دیگر آثار شجاعی متمایز می کند، بیشتر در فصل عباس فرشتگان به چشم می‌آید. در سایر فصول نویسنده دقیق و کامل بر اساس مستندات تاریخی، به روایت زندگی حضرت عباس (ع) می‌پردازد؛ اما در فصل نهم، شجاعی شیوه‌ای جدید را پیش می‌گیرد، روایتی متفاوت با مضامینی که بیشتر استحسان اوست، مفاهیمی جدید و نگاهی نو به شخصیت حضرت عباس بن علی (ع).

درباره این کتاب اینجا بیشتر مطالعه بفرمایید.

دو کتاب «دو تخم مرغ در مه» و «صفحه آخر» از شهرام شکیبا شامل طنزهای سینمایی و گزیده‌ای از نوشته‌های شکیبا در روزنامه خبر است که رتبه دوم پرفروش های این انتشارات در نمایشگاه بیست و چهارم قرار دارند. مجموعه «دو تخم مرغ در مه» شامل طنزنوشته‌های سینمایی شکیبا و در قالب شوخی با سینماگران مطرح کشور است که این مجموعه در ویژه‌نامه روزانه «خبر» در جشنواره فیلم فجر در سال ۸۷ منتشر شده است؛ شوخی با برخی از سینماگران مطرح ایران مانند مسعود کیمیایی، تهمینه میلانی، عباس کیارستمی و ابراهیم حاتمی کیا در این مجموعه دیده می‌شود. این کتاب دارای یک سوژه کلی با عنوان خرید تخم مرغ از بقالی است و هربار در این سوژه به یکی از فیلمسازان مطرح توجه و به شوخی‌های گوناگونی با آثار این فیلمسازان پرداخته می‌شود.

کشتی پهلو گرفته

بنابراین گزارش کتاب «کشتی پهلو گرفته» اثر سید مهدی شجاعی؛ ماندگارترین اثر این نویسنده در حوزه معارف دینی است که همواره از نسل‌های مختلف، مخاطبان خاص خود را داشته است. این کتاب در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب هم چون سال های گذشته در لیست پرفروش های این انتشارات قرار دارد. این کتاب ضمن بازخوانی تاریخ حیات حضرت فاطمه سلام الله علیها با زبانی شیوا و سوگوار وقایع تلخ دوران حکومت امیرالمومنین(ع) را نیز برای مخاطب روایت می‌کند. کتابخانه اینترنتی تبیان متن کامل این کتاب خواندنی را بر روی صفحات وب قرار داده است تا در این فضای مجازی این امکان برای کاربران انترنتی فراهم باشد که مطالعه کتاب را از دست ندهند.

کتاب‌هایی چون «رقص بسمل» (محمدمهدی رسولی)، «ناله‌های عشق» (نصرالله قادری)، «بار باران» و «ولادت» (سعید تشکری)، «خلوت مدیر» (سعید والایی) و «سکته قبلی» (محمد سهرابی) از آثار منتشر شده این انتشارات در اواخر سال گذشته است که در نمایشگاه کتاب عرضه می شوند.

تجدید چاپ‌های تازه کتاب‌هایی چون «سانتا ماریا»(چاپ یازدهم)، «پدر، عشق، پسر»(چاپ بیست‌و‌نهم)، «از دیار حبیب»(چاپ سیزدهم)، «آفتاب در حجاب»(چاپ بیستم)، «خدا کند تو بیایی»(چاپ بیستم)، «طوفان دیگری در راه است»(چاپ هشتم) از سیدمهدی شجاعی نیز بخش دیگری از آثار نمایشگاهی این ناشرند. «ابر می‌بارید، باران نه»(محمود اسعدی، چاپ دوم)، اثر تجدیدچاپی دیگر این انتشاراتی در نمایشگاه است.

علاقمندان به تهیه این کتاب ها و سایر آثار ارایه شده از سوی انتشارات نیستان می توانند به شبستان اصلی مصلا، راهروی 16، غرفه یک مراجعه کنند.

291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 150132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =