۰ نفر
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۵:۴۶

یک کارشناس مسائل خاورمیانه اظهار داشت شورای همکاری خلیج فارس با این هم‌پیمانی قصد دارد این پیام را به ایران بدهند که به هر قیمتی با نفوذ شیعیان در منطقه مخالفند.

سلطان القحطانی در یادداشتی برای ایلاف نوشت: در حالی که انقلاب‌های جهان عرب باعث سرنگونی دو نظام عربی شده و سه کشور دیگر را نیز در معرض سرنگونی قرار داده است، نظام‌های پادشاهی برای نجات خود از طوفان‌های عربی خاورمیانه که چند ماهی است کل منطقه را در نوردیده اقدام به تشکیل ائتلافی زده‌اند که شامل کشورهای نفت‌خیز حاشیه خلیج فارس با اردن و مغرب می‌شود.

وی در ادامه افزود نیروهای نظامی شورای همکاری خلیج فارس موسوم به سپر جزیره در نخستین عملیات نظامی‌شان پس از جنگ خلیج فارس دوم، قدرت نظامی خود را به رخ کشیدند و با زیر پا گذاشتن خطوط قرمز و برای این که صرفا پیامی به ایران با این مضمون که نباید در امور داخلی کشورهای شورای همکاری دخالت کند، فرستاده باشند نیروهای نظامی خود را وارد بحرین کردند. در حالی که حقیقت چیز دیگری بود، آنها تلاش می‌کردند با ورود نیروهای سپر جزیره به خاک بحرین خود را از درگیری‌ها، تظاهرات و تقسیم‌بندی‌های سیاسی داخلی‌شان نجات دهند.

القحطانی بر این باور است آنها مدعی‌اند که با این هم‌پیمانی قصد دارند این پیام را به ایران بدهند که به هر قیمتی با نفوذ شیعیان در منطقه مخالفند و برای این که جلوی این نفوذ را بگیرند می‌خواهند اردن و مغرب را که هر کدام برای مهار نفوذ امنیتی ایران در منطقه و کمونیست‌ها در آفریقا تجربه بسیار داشته‌اند، هم‌پیمانی بزرگ پول و امنیت ایجاد کنند.26151

متن کامل این یادداشت را اینجا بخوانید.

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 151382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =