اشتغال مهمترین درخواست مراجعان به فرمانداری است/ جامعه کارگری ۸۰ هزار نفری فعال در ماهشهر

سرپرست فرمانداری ماهشهر از اشتغال به عنوان مهمترین درخواست مراجعان به فرمانداری و دفتر نماینده مردم این شهر در مجلس نام برد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از ماهشهر، فریدون بندری پیش از ظهر امروز در دیدار مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان با وی، ضمن اشاره به اینکه بیشترین مراجعات به فرمانداری برای اشتغال است، اظهار کرد: بیشتر افراد جویای کار فاقد مهارت‌های فنی لازم هستند.

وی با تاکید بر اینکه طبق فرموده رهبر معظم انقلاب در آخرین بیانات خود در روز نوزدهم رمضان، مهارت و مهارت‌آموزی امری مهم است که به کار کیفیت و ارزش می‌دهد، افزود: تاکید مقام معظم رهبری  بر مهارت آموزی نشان از اهمیت و جایگاه ویژه ی فنی و حرفه‌ای در آموزش جوانان دارد.

وی تصریح کرد: پایش‌ها نشان از آن دارند که اکثر افراد جویای کار که به فرمانداری مراجعه می کنند فاقد مهارت‌های فنی و حرفه‌ای هستند و همین مسئله عامل و مانع مهمی برای اشتغال به کار جوانان منطقه است.

سرپرست فرمانداری ماهشهر یادآور شد: وجود منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) و تأسیسات بندری آمار جامعه کارگری شهرستان را به رقم ۸۰ هزار نفر رسانده است.

بندری؛ گفت: وجود این تعداد از جامعه کارگری حلقه اتصالی به نام مهارت را می‌طلبد تا کارها کیفیت بیشتری پیدا کند.

وی افزود: متأسفانه در ماهشهر آموزش مهارت و رغبت به مهارت‌آموزی از حد مطلوبی برخوردار نیست و پدیده مهارت‌گریزی در میان جوانان رواج فراوانی دارد.

وی اظهار کرد: همین مسئله به مانع بسیار مهمی برای حل مشکل اشتغال و بیکاری تبدیل شده و لذا بایستی برای ترغیب جوانان به مهارت‌آموزی تدابیر و اقدامات ویژه‌ای اندیشیده و اتخاذ شود ضمن اینکه بایستی نیازسنجی لازم انجام و رشته‌ها و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس نیازهای منطقه ارائه شود.

*لزوم توسعه مهارت آموزی در ماهشهر

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان نیز در ادامه ی این نشست؛ بر لزوم توسعه مهارت آموزی برای توسعه کارآفرینی واشتغال پایدار تاکید کرد.

عبدالنبی سواعدی گفت: توسعه آموزش فنی وحرفه ای نیازمند ترویج فرهنگ مهارت آموزی با همکاری وهم افزایی میان بخشی، شرکای اجتماعی و مجموعه ادارات است.

وی افزود: آموزش گریزی یک پدیده غیر کتمان در جامعه  است که عامل آن بروز نبودن شبوه آموزش وانتقال دانش و مهارت است که بایستی با استفاده از ابرازهای مختلف در میان جوانان انگیزه و تمایل لازم برای فراگیری مهارت، ایجاد شود.

وی اظهار کرد: مهارت آموزی در مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و در میان اقشارآسیب پذیر از طرحهای بسیار موفق آموزش فنی وحرفه ای بود که در قالب بسته مهارتی با ارایه آموزش نرم و سخت اجرا شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان با اشاره به اینکه اجرای طرح معین اقتصادی هر صنعت در یک منطقه محروم می تواند سبب توسعه، پیشرفت و کاهش معضل بیکاری بر پایه ی آموزش مهارتی شود، تصریح کرد: صنایع، مسئولیت اجتماعی خود را طبق قانون انجام دهند این امر علاوه بر فراگیری آموزش مهارتی از سوی افراد و به ویژه جوانان سبب می شود تا آنان با  توانمندی وارد بازار کار شوند و معیشت مردم و خانواده هایشان نیز تامین شود.

سواعدی با اشاره به عدم پشتیبانی از طرح های پذیرفته شده فنی و حرفه ای در شورای راهبردی پتروشیمی، یادآور شد: در نشست شورای راهبردی پتروشیمی شهرستان ۱۰ طرح ارائه کردیم که تنها ۵ طرح آن پذیرفته شد لذا به منظور ایجاد تحول در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی، انتظارمان انجام این پشتیبانی ها است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، درپایان این دیدار مقرر شد تا به زودی جلسه شورای راهبری و توسعه متوازن شهرستان ماهشهر برای اجرای طرحهای مهارتی برگزارشود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1515977

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =