۰ نفر
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۹

ایسنا نوشت:

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه قانون برای همه افراد به صورت یکسان اجرا می‌شود، افزود: برخی از افراد با نشان دادن کارت ارگان یا سازمان خاصی سعی در تردد در خیابان‌ها و مسیرهای ویژه را دارند در حالی که این افراد باید الگوی جامعه باشند؛ به همین دلیل با این افراد به صورت جدی‌تر برخورد خواهد شد.

سردار حسین رحیمی روز سه‌شنبه در حاشیه جلسه توجیه موتورسوران، با بیان اینکه روزانه 500 تا 700 دستگاه موتورسیکلت در تهران ترخیص می‌شوند افزود: به طور میانگین روزانه بیش از 800 دستگاه موتورسیکلت در شهر تهران به دلایل مختلف توقیف می‌شوند.

وی افزود: بیشتر موتورسیکلت‌سواران به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی، حرکت در خطوط ویژه اتوبوس و یا تردد در مسیر مخالف و غیرمجاز و همچنین به همراه نداشتن مدارک و فاقد یا معتبر نبودن پلاک بودن توقیف می‌شود.

رییس پلیس راهور تهران در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 50 هزار دستگاه موتورسیکلت توقیف شده در پارکینگ‌ به سر می‌برند که مالکان آنها برای ترخیصشان مراجعه نکرده‌اند، گفت: تاکنون مراجعه‌ای برای ترخیص این موتورسیکلت‌ها صورت نگرفته است و به عبارتی این موتورسیکلت‌ها فاقد صاحب هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ساماندهی و فرهنگسازی استفاده از موتورسیکلت در دستورکار ماموران راهنمایی و رانندگی قرار دارد، افزود: با هماهنگی شهرداری، اصناف و بازاریان مقرر شده است که بزودی با اصنافی همچون پیک‌های موتوری، ادارات پست، صنف رستوران‌داران که مراکز تجمع موتورسیکلت هستند، جلساتی در خصوص ساماندهی و اطلاع‌رسانی در نحوه استفاده از موتورسیکلت انجام شود.

رییس پلیس راهور تهران در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر تولید برخی کلاه‌های ایمنی غیراستاندارد در کشور گفت: همواره در هنگام تصادف ما به شرکت‌های خودروساز و یا به وضعیت جاده‌ها ایراد می‌گیریم اما باید توجه کرد که هرکسی که در تولید وسایل نقلیه و وسایل جانبی آن نقش دارد باید استانداردهای لازم را رعایت کند در غیر این صورت به عنوان مجرم معرفی می‌شود.

وی افزود: در صورت مشاهده ساخت کلاه‌های ایمنی غیر استاندارد بلافاصله فرد مذکور به عنوان مجرم به دستگاه قضایی معرفی خواهد شد.

وی در مورد روند اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی که از سه هفته پیش به صورت سراسری در کشور به اجرا درآمده است، گفت: خوشبختانه از زمان شروع قانون جدید شاهد کاهش محسوس تخلفات بوده‌ایم.

رییس پلیس راهور تهران با بیان اینکه موتورسیکلت‌سواران نیز از زمان اجرای این قانون، قانونمدارانه‌تر عمل می‌کنند گفت: تاکنون سه سازمانی که از زمان اجرای قانون جدید در تصادفات رانندگی پایتخت نقش داشته و متخلف شناخته شده‌اند به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گاهی برخی افراد با نشان دادن کارت‌های ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف با ماموران راهنمایی و رانندگی برخورد کرده و از محل‌های ویژه عبور می‌کنند، به ایسنا گفت: قانون برای همه افراد به صورت یکسان اجرا می‌شود و تفاوتی ندارد این فرد چه مسوولیتی دارند و در چه سازمانی فعالیت می‌کند.

رییس پلیس راهور تهران افزود: از دید ماموران راهنمایی و رانندگی فردی که پشت فرمان ماشین می‌شیند راننده محسوب می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه قانون برای همه یکسان عمل می‌کند، گفت: نشان دادن کارت دیگر سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و مهم دلیلی بر تخلف نیست.

وی در ادامه با اشاره به تعامل خوب دستگاه قضایی به ویژه دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم راهنمایی و رانندگی با پلیس گفت: در صورت مشاهده چنین حرکتی ماموران موظف هستند، با این فرد به عنوان سوء استفاده کننده از مقام برخورد کرده و وی را به عنوان متخلف به مراجع قضایی معرفی کنند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 151802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
    0 0
    دليل رها كردن موتورها هزينه بالاي پاركينگ و بيمه و ترخيص آن است كه گاه مبلغ آن ار ارزش موتور توقيف شده بيشتر مي شود بنابراين مالك خودرو ترجيح مي دهد موتور قبلي را رها كند و با هزينه اي به مراتب كمتر موتور جديدي بخرد.
  • صفاء FI ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
    0 0
    اين موتورها فاقد مالكيت نيستند بلكه از بس جريمه ان زياد است كه به قول معروف افتابه خرج لحيم ميشود و كارهاي اداري ان ده روز وقت ميخواهد كه از كار بيكار بشي بري دنبال موتور كه صرف نميكند