حجت الاسلام ناصر سقای بی ریا و حجت الاسلام سید احمد خاتمی سخنران دو مراسم برای سالگرد ارتحال امام در زنجان و کرمان بودند.

به گزارش خبرآنلاین، سقای بی ریا در مراسم بزرگداشت بنیانگذار کبیر انقلاب در زنجان با یادآوری جریانات اخیر ایجاد شده توسط جریان انحرافی، تدبیر مقام معظم رهبری را در جلوگیری از گسترش این فتنه مورد تاکید قرار داد و افزود: جریان انحرافی با اصل ولایت فقیه و روحانیت مخالف بوده و گاهی احساس می شود ملی مذهبی هابی هستند که در چهره جدید وارد شدند.

 وی با بیان اینکه جریان انحرافی اهداف خاص را در کشور دنبال می کند، ادامه داد: برخی تصور می کنند هدف جریان انحرافی انتخابات آینده ریاست جمهوری و مجلس است در حالی که این گروه اهداف خاص و بزرگتر را دنبال می کند.

 گزیده سخنان وی به این شرح است:

  • هوشیاری و بیداری ملت در خصوص جریان فتنه موثر بود و قاطعیت و اقتدار و هوشیاری مقام معظم رهبری موجب شناسایی و جلوگیری از گسترش جریان انحرافی شد. حفظ جایگاه والای ولایت فقیه به عنوان اصلی ترین عامل در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
  • اغلب افرادی که در فتنه 88 علیه نظام اسلامی دست به کار شده بودند در عمل نشان دادند که هیچ اعتقاد و باوری به ولایت فقیه در نظام اسلامی ندارند. این دسته از افراد علیرغم آنکه با ولی فقیه مخالفت اساسی دارند در تلاش برای حذف روحانیت از صفحه سیاست نظام اسلامی نیز تلاش می کنند.
  • ولایت فقیه نقطه مقابل دیکتاتوری است. دیکتاتور در حکومت خود به فکر منافع شخصی خود بوده و این در حالیست که ولی فقیه خودبینی را از بین برده و فقط به فکر منافع ملی و اسلامی است. هر مقام و سمتی در نظام جمهوری اسلامی ایران مشروعیت خود را از تائید ولایت فقیه دارد.

سید احمد خاتمی با اشاره به اینکه اسلام محور اتحاد در انقلاب اسلامی است گفت: برخی با افکار و نغمه های شیطانی به دنبال خیانت به انقلاب هستند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در مراسم گرامیداشت ارتحال امام راحل در حسینه ثارالله کرمان با تاکید بر هوشیاری مردم در مقابل جریانهای انحرافی گفت: برخی جریانها و نغمه های شیطانی سعی دارند با نام دین به اهداف خود برسند و در حقیقت با نام دین به فکر سوداگری و تجارت هستند.

گزیده سخنان وی نیز به این قرار است:

  • لازم است مردم در مقابل این جریانهای انحرافی آگاه باشند.
  • برخی افراد برای رسیدن به اهداف خود به فکر جایگزینی عناصر دیگر از جمله مکتب ایرانی به جای تفکر اسلامی هستند که این امر جز خیانت به انقلاب چیز دیگری نیست. این افراد با این افکار به فکر انزوای انقلاب هستند و با مطرح کردن مسائل مختلف سعی در القای افکار خود دارند.
  • برخی به دنبال مطرح کردن جشنهای نوروزی و تفکرات ایرانی اسلامی هستند اما تا زمانی ما عهدنامه مالک اشتر داریم نیازی به منشور کوروش نداریم.
  • غرب در راستای ضربه به اسلام هر کاری می کنند و در حقیقت شمشیر را از رو بسته اند و فرستادن منشور کوروش به ایران نیز در همین راستا بوده است. شاه نیز در کنار مقبره کوروش جشن می گرفت و ملی گراها نیز همین افکار را داشتند.
  • امام خمینی ولایت فقیه را اصل نظام اسلامی معرفی کردند و این نشان از اندیشه های مترقی امام دارد.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 155248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =