انتقاد حمیدرضا نعیمی از نصب عکس فیلسوفِ نامدار بر در سرویس بهداشتی

حمیدرضا نعیمی، نویسنده و کارگردان شناخته‌شده تئاتر و مدرس دانشگاه با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش از نصب عکس فردریش نیچه، فیلسوفِ نامدار آلمانی بر در سرویس بهداشتی مردانه رستورانی در تهران انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حمیدرضا نعیمی، نویسنده و کارگردان شناخته‌شده تئاتر و مدرس دانشگاه، با انتشار تصویری از قاب عکس فردریش نیچه بر در سرویس بهداشتی مردانه رستورانی در خیابان زعفرانیه تهران در صفحه اینستاگرامش چنین نوشت: 

«فردریش نیچه، فیلسوفِ نامدار آلمانی یکی از کسانی است که با اندیشه و نگاهِ خود، بشرِ قرنِ بیستم را از خوابِ هزاران ساله بیدار کرد. آیا حقیقتاً چنین است؟ آیا می‌توانیم باور کنیم که عکسِ این انسانِ بزرگ را در یکی از رستوران‌های خیابانِ زعفرانیه‌ تهران، بر روی درِ سرویس بهداشتی آقایان زده باشند؟ اگر در یک‌ کشورِ خارجی شمایلِ فردوسی و حافظ و سعدی و خیام و شیخ اشراق و هدایت و شاملو را بر در یک مستراح ببینیم، چه حالی به ما دست می‌دهد؟ آیا این‌جا کشورِ ما ایران است؟» 

انتقاد حمیدرضا نعیمی از نصب عکس فیلسوفِ نامدار بر در سرویس بهداشتی


۵۸۲۵۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1561438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    35 7
    شرم‌آوره!
    • ایلیا IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      4 6
      جناب معین وقتی نظر همه محترمه که طرف احترام نگه داره
  • انسانم آرزوست IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    27 4
    در پاسخ به آقا یا خانم معین الرعایا:مخالف کسی بودن یا نظر کسی را نپسندیدن حق هر کسی است اما توهین کردن ضمن آن که مجرمانه است در هیچ مرامی پسندیده نیست.
  • Majid IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    10 22
    رستوران در زعفرانیه غذاش پرسی چنده؟ من که یادم نمیاد کی آخرین بار در رستوران غذا خوردم. آها شاه عبدالعظیم کباب خوردم. خوب آقای نعیمی از معیشت تأتری ها ناراحت بود، خدا را شکر اوضاع خوبه میردن زعفرانیه رستوران.
  • ناشناس IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    14 22
    این پرتره . قیافه غالب مردم پروس در قرن 18 و19 میلادی است و لزوما چهره نیچه نیست . آروغ ردن بعد از خوردن یک غذای چرب و چیلی و پرداخت یک صورتحساب گرانقیمت در زعفرانیه تهران و ژست فلسفی گرفتن هنگام رفتن به توالت خودش از آن طنزهای روزگار است که معلوم نیست پارادوکس است یا پارادایم !!! خداوند قسمت کند همه اهالی سرپل ذهاب وضعشان خوب بشود . مثل شما بیایند زعفرانیه غذای توپ بخورند به سر در توالت عمومی آنها ایراد بگیرند !!!
  • امیر ولیزاده US ۰۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    11 9
    ملتی که عکس نیچه را به در توالت میزنند لایق همین ۴۵ هزار تومان یارانه میشود.
  • بی نام IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    8 3
    اولا این فرهنگ همون نوادگان نیچه است که میشود با همه چی شوخی کرد و کتاب شامگاه بتان را خود نیچه نوشته. شما اگر خیلی بت پرستی از نیچه طرفداری نکن. بچسب به شاملوت!
  • ف IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    باید با عوامل این کار بر خورد شود ۷