۳۶تعاونی با ۱۳۳۳ نفر عضو در لرستان تشکیل شد

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان از تشکیل ۳۶ تعاونی تولیدی ، صنعتی ، کشاورزی و خدماتی در لرستان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، علی آشتاب از تشکیل ۳۶ تعاونی در شش ماهه اول سالجاری در لرستان خبر داد و اظهار کرد :تعاونی ها یکی از بنگاههای اقتصادی هستند که با استفاده از خرد جمعی و کار گروهی و تجمیع سرمایه های اعضا می توانند در رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار نقشی اساسی در توسعه کشور و استان داشته باشند .

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی تعداد اعضای این تعاونی را یک هزار ۳۳۳ نفر عنوان کرد و گفت :با ثبت این تعاونی ها در استان و شروع فعالیت آنها به تولید و ارائه خدمات در قالبهای تعاونی های تولیدی ، توزیعی و دانش بنیان ۳۱۸ فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد .

وی به صادرات تعاونی های لرستانی در شش ماهه جاری به کشورهای همجوار اشاره کرد و افزود : طی شش ماه نخست امسال میزان صادرات انجام‌شده توسط شرکت‌های تعاونی لرستان بالغ ‌بر ۱۸ هزار و ۸۵۲ دلار بوده که محصولات متنوع تعاونیهای استان به خارج از کشور صادر شده است.

آشتاب آموزش و توانمندی مهارتی تعاونگران را یکی از راهکارهای بهره وری و افزایش دانش تولید در عرصه اقتصادی دانست و گفت : با هدف توانمندسازی بخش تعاون استان آموزش‌های تخصصی در حوزه های حقوقی و مدیریت حرفه‌ای توسط کارشناسان مجرب ارائه ‌شده به‌طوری‌که طی شش ماهه سالجاری بیش از ۷ هزار نفر ساعت آموزش برای تعاوگران لرستانی انجام شده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1570589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =