۱ نفر
۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۶:۳۸

مهر نوشت:

پس از آنکه خبر تجاوز به زنان در باغی خصوصی در خمینی شهر اصفهان رسانه ای شد این بار پرونده ای روی میز دادستانی شهر کاشمر در خراسان رضوی گشوده شده که در آن حدود 50 مرد به یک زن در روستای قوژد حمله کرده و او را مورد تجاوز قرار دادند.

پنجم اردیبهشت امسال زنی به نام "م.ق" با طرح شکایتی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کاشمر از حادثه هولناکی خبر داده که در آن به حمله 50 مرد به وی در روستای قوژد اشاره شده است. حادثه ساعت 20 روز دوم اردیبهشت ماه امسال در یک زمین کشاورزی و با تهدید چاقو و کتک کاری رخ داده و سپس عوامل آن اقدام به ربودن زن و فرار از منطقه کرده اند.

طبق آنچه در شکایتنامه این قربانی تجاوز آمده نیروهای امنیتی پس از حضور در منطقه و ردیابی این افراد دو نفر از آنها را دستگیر کرده و از این طریق افراد باقیمانده را نیز شناسایی می کنند.

به گفته خانم "م.ق" چند موتورسوار بعد از اینکه او و همراهش را از ماشینی در حومه شهر کاشمر پایین کشیده اند کلید ماشین را برداشته و همراهش را به شدت کتک زده و قربانی را به داخل گندم زار برده و با تهدید چاقو و کتک کاری به او تجاوز کرده اند.

این زن در نامه اش به دادستان آورده که "آنها به دوستشان زنگ زدند و آدرس محل را دادند و مرا تهدید به قتل کردند و گفتند ما همیشه این کار را می کنیم. من دیدم موتور سوار هست که از طرف روستا می آید و حدود پنجاه نفر دور من حلقه زده بودند و عد ای مست بودند و صورتهای خود را پوشیده بودند."

با اینکه پرونده این جنایت اکنون در دادستانی کاشمر مفتوح است و 13 نفر از متجاوزان از سوی نیروهای نظامی و امنیتی شناسایی و دستگیر شده اند اما سایر عاملان این جنایت دستگیر نشده و این پرونده هولناک به نتیجه نهایی نرسیده است.

دادستان کاشمر پاسخگو نیست

یکی از بسیجیان منطقه که موضوع را پیگیری و برخی از عاملان را مجبور به نشان دادن محل جرم و معرفی آن زن کرده است در این باره به خبرنگار مهر گفت: " پیرو گزارش رسیده از سوی مردم قوژد در ساعت 21:15 روز شنبه سوم اردیبهشت امسال ضمن اطلاع به پلیس 110 به محل حادثه رفتیم که متوجه شدیم اراذل و اوباش زن مزبور را قبل از رسیدن ماموران از محل مزبور با یک دستگاه نیسان برده اند. مراتب به اطلاع دادستان کاشمر رسید که وی دستور داد تا زمانی که این خانم طرح شکایت کند اقدامی صورت نگیرد.

وی ادامه داد: گشت 110 با این دستور دادستان محل را ترک کرد اما ما بسیجیان بی تفاوت از کنار ماجرا رد نشدیم و پس از شناسایی راننده خودرویی که این زن را از محل جنایت برده بود از وی و دوستانش سئوالاتی کردیم و در نهایت این زن را در بیمارستان یافتیم.

وی افزود: در اول وقت اداری رئیس کلانتری گزارش افسر بیمارستان را به همراه گزارش افسر کشیک کلانتری مبنی بر اینکه بنده به عنوان بسیجی به همراه سه نفر به کلانتری مراجعه کرده و تحقیقاتی داشته ایم را به دادستانی ارسال می کند.

این نیروی بسیج گفت: اما دادستان شهرستان به جای پیگیری اصل گزارش و صدور دستورات لازم به عنوان مدعی العموم به فرع گزارش چسبیده و بسیج منطقه را مورد پرس وجو و بازرسی قرار دادند که چرا موضوع را علیرغم دستور دادستان پیگیری کرده اید.

نامه طلاب و روحانیون بسیجی کاشمر

جمعی از روحانیون و طلاب بسیجی شهرستان کاشمر نیز در نامه ای به دادستان این شهرستان آورده اند: " از آنجا که اجرای احکام دین از اولویتهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است و جامعه دینی و خانواده شهدا به شدت خواهان اجرای احکام الهی هستند خواستار پیگیری و اشد مجازات عاملان این فاجعه هستیم".

متجاوزین به نوامیس مردم مفسد فی‌الارض هستند

روز جمعه 28 خرداد ماه نیز امام جمعه کاشمر در سخنانی نسبت به این واقعه واکنش نشان داده و عنوان کرده است: «دستگاه قضایی و نیروی انتظامی باید به موقع وارد عمل شوند زیرا اگر مردم ببینند دستگاه قضا و نیروی انتظامی توان و فرصت این کار را ندارند خود وارد عمل خواهند شد.»

وی با اشاره به اینکه اگر مردم ببینند در روز روشن به ناموسشان تجاوز می‌شود و کسی نیست که برخورد کند افزود: «در این شرایط هرج و مرج به وجود می‌آید که اثرات آن بدتر است.»

یعقوبی گفته است: «کسانی که به صورت گروهی، سازماندهی شده و با سلاح به نوامیس مردم تجاوز می‌کنند مصداق روشن مفسد فی‌الارض هستند.»

امکان انصراف از شکایت

با گذشت نزدیک یکماه از این فاجعه و شناسایی برخی از عوامل آن هنوز هیچ حکمی برای این افراد صادر نشده و مابقی جنایتکاران نیز دستگیر نشده اند.

همچنین عنوان می شود که این زن به دلایل نامعلومی شکایت خود را پیگیری نکرده و امکان انصراف وی نیز می رود.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 158095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 38
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
    0 0
    واقعا که توی کشور اسلامی و این همه بی دینی؟؟؟ بهتر مسولان کمتر از بی دینی ونداشتن امنیت در کشور های اروپائی و غرب حرف بزنند.بفکر مملکت اسلامی خودمان باشیم
  • مهدی IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
    4 1
    اگر حکومت اسلامی است و ادعای مسلمانی داریم نباید منتظر شکایت باشیم.کسی که مسئول پرونده است و پیگیری را به شدت انجام نمیدهد.آیا اگر این فاجعه برای همسر وی اتفاق افتاده بود،دست روی دست می گذاشت؟؟؟
  • بدون نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
    3 0
    با تشكر از نيروي انتظامي و قوه قضاييه ...كه به نحو احسن كارشان را انجام مي دهند ...بگذاريد هرج ومرج شود بعد مي گويندخودشان بد حجاب بودند...اگر عرضه و توان كار نداريد ميز را به ديگران بسپاريد چگونه ميخواهيد جوابگو باشيد .... خدا به فريادمان برسد ....و خدا صاحب اصلي اش (‌امام زمان ) را زودتر به ظهورش را نزديك فرمايد
  • بدون نام US ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
    1 0
    10 نفر شد 50 نفر؟!
  • بدون نام US ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
    1 0
    طبق قوانين بايد 50 نفر را به اين خاطر اعدام كرد.شايد به اين خاطر اين خانم مجبور شده از پيگيري شكايت صرف نظر كند. وظيفه شما رسانه هاست كه پيگير موضوع باشيد
  • كمال CH ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
    2 1
    همه چي بر پنهان كاري و انكار ميگردد. ميخواهند وانمود كنند مملكت مدينه فاضله است و لذا در ان خلافي روي نميدهد. اگر خبري از جايي درز كرد و مردم جسته گريخته فهميدند آنوقت با اشارات مبهم و بي سر و ته سعي مكينند در ماجرا را گل بگيرند و از ياد مردم ببرند. اين رياكاري و ندانم كاري و بحران مديريت را بگذاريد كنار بي اخلاقي اجتماعي و عصيان زدگي جوانان سركوب شده!
  • مهدی IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
    0 0
    به خدا وقتی ابن من ایت مطلب رو خوندم گریم گرفت .من پسر دانشجو رو به گریه انداخت.به ذهن خودم خطور میکنه که شاید نفری بعدی نوامیس خودمون...جلوی چشمامون...واقعا هذ روز از خواب پا میشم به امید روزهای بهتر اما ...تیتر روز ما شده قتل تجاوز دزدی. تا کی اخه توروخ خدا شما مسئولین خبرانلاین پیگیری کنیم هر جور شده با هم با امضا بیانیه از طرف سایت خواش می کنم تورو فاطمه زهرا(س)
  • بردیا IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
    0 0
    جمله آخر . تخیلات نویسنده است. دروغ گویی در تیتر هم جرم دارد.نویسنده محترم
  • سعید IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
    2 0
    طبیعیه حتما ترسوندنش که دنبالش نمیره
  • بدون نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
    1 0
    آقايان مسوولين كلاهشان را بالاتر بگذارند .
  • کاظم IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
    1 1
    عجب مملکت امن و گل و بلبلی . همه چی آرومه ما چه قدر خوشبختیم !!
  • بدون نام IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
    0 0
    به نظر من اول اون دادستان بی کفایت یا بهتر بگوییم دادنستان رو محاکمه کنین و از جایگاه مولای متقیان بیرونش کنین به خدا قسم اول اون مستحق مجازاته
  • بدون نام GB ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
    2 0
    این جور موارد نیاز به شاکی خصوصی نیست.. این فساد فی الارض هست .. همه مردم ایران شاکی هستند
  • بدون نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
    2 0
    هیچ کجای دنیا ... حتی در بی دین ترین آنها چنین فاجعه ای رخ نمی دهد یا اگر چیز ی هم بشود بلا فاصله و باشدت پی گیری می کنند و عاملان را مجازات می کنند ... چه شده که در کشور ما که ادعای دینی بودن دارد چنین اتفاقی می افتد ... این افراد کجا تربیت شده اند ... در کدام مدرسه درس خوانده اند... چگونه اینچنین به حیوان تبدیل شده اند ؟
  • بدون نام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
    2 0
    يعني چي كه پيگير نيست؟!مگه متجاوزا مسخره اونن؟!حالا يك كاري مي كنه كه متجاوزا از دستش شكايت كنن.در اون صورت در اسرع وقت محكوم ميشه!
  • بدون نام CA ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
    2 0
    اصلا چی کار دارن که زن شاکی هست یا نه. این جرم جنبه عمومی داره.چون امنیت جامعه رو به خطر انداخته. با این حرفا می خوان مسئولیت رو از گردن خودشون باز کنن.
  • بدون نام IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
    0 0
    وقتی در کشور بین بزرگان اختلاف و تفرقه ایجاد شود و از مسایل اصلی غافل می شوند اراذل به فکر جنایت می افتند امار بگیرید به شما ثابت می شود که در اختلاف بزرگان جنایت زیاد می شود
  • آرش IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
    1 0
    متاسفم برای خودم ومردم ایران که در روز روشن به نوامیس مردم حمله میشود و دادستان نباید جوابگوی این سوالات باشد .کجاستند آن همه شهید که سنگشان به سینه میزنیم که به خاطر مملکت و ناموسشان کشته شدند؟ مگر این خانم ویا خانمهای دیگر نوامیس ایران زمین نیستند؟حالا که پس از جندروز یا هفته که امام جمعه کاشمر فریاد هیهات سر داد ترسیدند واقدام نمودند
  • پیمان IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
    3 0
    بنده جوانی 20 ساله هستم واقعا از خواندن این گزارش شرم دارم اخر بر این مردم چه پیش امده که دست به این کار های زشت و حیوانی می زنند . خدایا تو به داد مردم برس .
  • سامان IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
    1 0
    اقا توغرب وامریکا که برهنگی و بی بند وباری بیداد میکنه هم تجاور جرم محسوب میشه من نمیدونم ایا کسی به داد مردم میرسه؟
  • علی US ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
    2 0
    اینگونه جرایم ، مشمول خد هستند و غیر قابل گذشت محسوب می شوند یعنی حتی اگر شاکی رضایت دهد بازهم مجرمین مجازات می شوند .
  • بدون نام IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
    2 1
    بنظرم بايد قانون تكميل بشه واگر براي پليس تجاوز به عنف اثبات شد بدون نياز به شاكي حقوقي پرونده تشكيل بده وبه ان رسيدگي كنه كه اينهمه به پليس انگ كم كاري نزنند.
  • حسین قره داغی IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
    2 0
    صاحب الزمان کجایی..........
  • بدون نام IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    1 1
    حتماً پای گردن کلفت ها درمیان است که هیچ اقدام تا کنون صورت نگرفته و آن 50 نفر هم حتماً از یک جایی ساپورت میشدند که با خیال راحت کار کثیفشان را انجام دادند آخر مسئولان تا کجا می خواهند بی خیال باشند
  • xanoos IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    2 0
    فرض کنید زنه خودش ریگی به کفشش بوده که از ترس حاضر نیست شکایت رو پیگیری کنه. جنبه عمومی جرم چی می‌شه؟ وقتی 13 نفر ببینن به راحتی به یه نفر تجاوز می‌کنن و با تهدید خانواده طرف، شکایت هم نمی‌کنه؛ هیچکسی امنیت نخواهد داشت.
  • بدون نام IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    2 0
    با تاسف به عملکرد دادستان اینگونه عمل مجرمانه وبر خورد محکم قانونی وشرعی بااین مجرمان مفسد فی الارض وحد اقل مجازات اعدام جامعه اسلامی را منزه می کند
  • بدون نام IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    0 0
    با تاسف به عملکرد دادستان اینگونه عمل مجرمانه وبر خورد محکم قانونی وشرعی بااین مجرمان مفسد فی الارض وحد اقل مجازات اعدام جامعه اسلامی را منزه می کند وضمنا دادستان هم مجازات شود
  • بدون نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    1 0
    ضربه هایی که نظام اسلامی از ناحیه بعضی از مسئولین و کوتاهی ها ی آنها متحمل می شود کمتر از آسیب از ناحیه دشمن نیست .منتظر چه هستید اگر نمی توانید قاطعانه برخورد کنید کنار بروید.
  • پريا IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    1 0
    سلام ببخشيدا ولي برين ببين کی اون پارتي رو تو باغاي خميني شهر راه انداخت. چه مهمونيه که فقط توش دو تا زن و شوهرن و ما بقي رفيق و..... واسه همينه که اونا رو آزاد کردن ديگه!!!!! من يکي نمي گذرم مي دونم خدا هم نمي گذره!
  • اميدوار IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    1 0
    نبايد به خاطر عدهاي اوباش نظام روبرد زير سوال از اين مسائل همه جاي دنياهست
  • بدون نام IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    2 0
    باز هم به غیرت بسیجی ها که پیگیر هستند
  • محمد IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    1 0
    به عنوان یک جوان اهل این روستا در مرحله اول اعلام انزجار می نمایم ودر ثانی به اطلاع میرساند اهالی این روستا مردمانی پاک وزحمتکش بوده ووجهه این روستا رانباید بخاطر عمل تعدادمحدودی اراذل واوباش زیر سوال برد در این روستا فعالیتهای بزرگ فرهنگی ومذهبی انجام می گیردکه باید به این نکته اشاره کرد که اولین روستایی است که مراسم معنوی اعتکاف به مدت 5 سال وبا حضور تعداد بیش از 100 نفر آنهم قشر جوان ونوجوان برگزار می شود ونیز محافل ومجالس قرانی عزاداری و.....
  • اهالي قوژد IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
    0 0
    ايول قوژد ما هم رف جز ليست سياه خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • ناشناس از شیراز IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
    1 0
    جای بسی تأمل داره که قربانی تجاوز شکایتش رو پس بگیره ؟؟؟ امیدوارم مسئولین محترم نسبت به اعمال اشد مجازات (اعدام) برای تمام متهمین در کلیه ردیفها بدون نیاز به شکایت قربانی اقدام نمایند.
  • بدون نام IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۲
    0 0
    تو كل مطلب با اخبار موثق ضد و نقيض زياده ولي كلا قضيه بايد خيلي خيلي زودتر از اينا پيگيري مي شد
  • بنده عاصی حضرت حق(جل جلاله) IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
    1 0
    باسلام-ازهمه عدالت خواهان ودلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی تقاضامندم کسانیکه مرتکب این چنین جنایتهای وحشیانه می شوندراعین قانون اسلام باقطع اعضای بدن وقطع قسمتی که جرم به وسیله آن انجام شده اجراکنیدچون با حکم اعدام مجرم بدون کوچکترین مشکل وخیلی راحت به جهنم واصل می شودولی وقتی دست یا پا وقسمت مربوط به جرم نداشته باشدوزجر بکشدمتوجه جمله معروف -خودکردهراتدبیرنیست میشود
  • بدون نام IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
    0 0
    دادستان.به کجا چنین شتابان....
  • ازراعیل IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    2 0
    باید طوری مجازات شوند که جهنم زود رس را تجربه کنند