آخرین اخبار پرونده های خمینی شهر و کاشمر از زبان ایرنا و مهر:

دستگیری عضو بسیج برای پیگیری پرونده تجاوز در کاشمر

خبرگزاری مهر نوشت:
یک عضو بسیج سپاه منطقه کاشمر در خراسان رضوی به دلیل پیگیری پرونده تجاوز گروهی به زنی در روستای قوژد به دستور مقام قضایی این منطقه دستگیر شده است.

پنجم اردیبهشت امسال زنی به نام "م.ق" با طرح شکایتی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کاشمر از حادثه هولناکی خبر داده که در آن به حمله 50 مرد به وی در روستای قوژد اشاره شده است. حادثه ساعت 20 روز دوم اردیبهشت ماه امسال در یک زمین کشاورزی و با تهدید چاقو و کتک کاری رخ داده و سپس عوامل آن اقدام به ربودن زن و فرار از منطقه کرده اند.

براساس اظهارات مردم روستا، نیروهای بسیجی پس از حضور در منطقه اقدام به شناسایی این افراد و دستگیری تعدادی از آنها کرده و موضوع را پیگیری می کنند اما پس از چند روز یکی از این نیروهای بسیجی به نام سید مصطفی قرشی یزدی به علت پیگیری ماجرا و دستگیری برخی از متجاوزین، به دستور مقام قضایی شهرستان کاشمر و بازپرس علی اصغر مرادزاده دستگیر شده و ضمن صدور قرار زندان مقرر شد وی به زندان منتقل شود که با حضور مدیر اطلاعات سپاه کاشمر قرار زندان به قرار کفالت تبدیل و وی با قرار وثیقه آزاد می شود.

سید مصطفی قرشی یزدی ضابط ویژه قضایی سپاه کاشمر در این باره گفت: بنده به عنوان ضابط ویژه قضایی پس از مطلع شدن از این فاجعه از طریق مردم منطقه، موضوع را به مدیریت اطلاعات سپاه ناحیه کاشمر رساندم و برابر دستور وی به همراه برخی دیگر از نیروهای بسیج عازم منطقه شدیم. زمانی که به روستا رسیدم با پلیس 110 تماس گرفته و با آنها به سمت محل حادثه رفتیم که مردم روستا گزارش دادند که اراذل و اوباش زن مورد نظر را با خود به محل دیگری برده اند. مراتب را به دادستان کاشمر رساندم که وی دستور داد اقدامی لازم نیست و در صورتی که این زن در روزهای آینده شکایت کرد موضوع را پیگیری می کنیم. به همین دلیل پلیس 110 محل فاجعه را ترک کرد ولی ما بی تفاوت از کنار آن رد نشدیم و پس از شناسایی راننده خودرویی که این زن را از محل جنایت برده بود، با آنها صحبت کردیم که حاضر به همکاری شدند و در نهایت این زن را در بیمارستان پیدا کردیم.

این نیروی بسیجی با بیان اینکه با تلاش ما این زن توانست مراتب شکایت را همان شب به نیروی انتظامی برساند، گفت: این زن عنوان کرد که از همه افراد شکایت دارم و خواهان مجازات آنها هستم.

قرشی افزود: در اول وقت اداری رئیس کلانتری گزارش افسر بیمارستان را به همراه گزارش افسر کشیک کلانتری مبنی بر اینکه در ساعت 2 بامداد بنده به همراه سه نفر دیگر به کلانتری رفته و اعلام شکایت کردیم به دادستان ارسال می کند. به همین علت بنده تاکنون چند بار به کلانتری و دادسرا احضار و مورد بازجویی قرار گرفته ام و حتی به بنده دستبند زده شد. این در حالی است که بنده 13 سال ضابط فعال، دو سال ضابط ویژه قضایی و سه سال مدیر امر به معروف و نهی از منکر حوزه نبی اکرم سپاه ناحیه کاشمر، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج حضرت آیت الله خامنه ای هستم و طبق وظیفه شرعی و دینی خود این امر فحشا که یک فاجعه است را پیگیری کرده ام.

 

نهمین متجاوز به عنف حادثه خمینی شهر دستگیر شد

ایرنا نوشت:

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: نهمین متجاوز به زنان و دختران در حادثه اخیر شهرستان خمینی شهر، شب گذشته در شهرستان مبارکه دستگیر شد.

سرهنگ'حسین حسین زاده' افزود: 'م.پ' که خود را در یک گاوداری در منطقه 'زیباشهر' شهرستان مبارکه مخفی کرده بود، یکشنبه شب توسط ماموران آگاهی آن شهرستان دستگیر شد.

وی با بیان اینکه ماموران آگاهی شهرستان مبارکه بلافاصله با محاصره منطقه، این فرد شرور را دستگیر کردند، افزود: متهم در بازجویی های اولیه به جرم خود اعتراف کرد. علاوه بر این فرد، شخصی که به این متهم پناه داده بود نیز دستگیر شد. براساس قانون، افرادی که به متهمان پناه دهند و یا هنگام فرار به آنها یاری رسانند، مجرم شناخته و به دستگاه قضایی معرفی می شوند.
پیش از این هشت نفر از عوامل دخیل در تجاوز به زنان ودختران در یک محفل خانوادگی در باغی در شهرستان خمینی شهر، توسط ماموران آگاهی نیروی انتظامی دستگیر شده بودند. سه نفر از این افراد هنگام خروج از کشور در استان سیستان و بلوچستان دستگیر شدند.

'غلامرضا انصاری'رییس دادگستری استان اصفهان،چهارشنبه گذشته اعلام کرده بود: از 14 عامل شناسایی شده این حادثه، هشت نفر دارای سوابق کیفری هستند و شش نفر دیگر پرونده ای در دادگاه های استان اصفهان ندارند.

وی با اشاره به تحقیقات انجام شده درباره سوابق کیفری عاملان تجاوز به عنف در خمینی شهر افزود: از این هشت نفر، سه نفر در زمینه های شرب خمر، ایراد ضرب و جرح،‌ قمه کشی، آدم ربایی، سه نفر دیگر در زمینه های آدم ربایی، رابطه نامشروع، نزاع دسته جمعی و چاقو کشی و دو نفر هم در زمینه شرب خمر و سرقت، سابقه کیفری در دادگاه های استان اصفهان دارند.

به گفته انصاری،پرونده این جنایت پس از دستگیری همه متهمان این حادثه به صورت فوری و خارج نوبت توسط دستگاه قضایی استان اصفهان رسیدگی می شود.

 

56282

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 158389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 36
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    6 3
    چرا اسامی و عکس این افراد رسوا و بی آبرو و بیشرف را منتشر نمیکنند که این چنین با آبرو و ناموس مردم بازی میکنند میدانم شما هم این مطلب را چاپ نمیکنید اما خودتان حداقل نظر مردم را در این رابطه متوجه میشوید با تشکر
  • حسین IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    10 5
    پناه به خدا اون مسئولین بی غیرت که آن بسیجی را گرفته اند باید بی آبرو و ....شوند.
  • فاطمه IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    4 8
    بی غیرتی هم حدی داره. بی وجدانها فکر کردند اینجا انگلیسه. بابا اینجا ایرانه.اینجا حکومت اسلامی برقراره.
  • دایی مسعود DE ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    5 4
    مملکته داریم؟!
  • هم وطن IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    6 4
    جالبه حتما دادستان دیده دستش به اون حیوونای آدم نما نمی رسه گفته بذار این هم وطن وظیفه شناس که ناموس سرش شده و حکم خدا رو اجرا کرده را به خاطر فضولی در کار خودم دستگیر کنم تا کسی دیگه مزاحم خواب دادستان نشه
  • حسین IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    4 5
    باز به غیرت بسیجی ها!!دمشون گرم!
  • مهران IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    1 6
    بهر حال نباید تداخل قوا باشد .
    • بی نام A1 ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
      1 0
      با ناموس خودت هم اين كار را مي كردند از تفكيك قواي مونتسكيو دفاع مي كردي ؟؟؟
  • مجيد شريعت IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    8 4
    آخر اين داستان را براتون تعريف كنم !متجاوزين دركمال احترام آزاد ميشن !بسيجي كه دنبال اين چنين موضوعاتي را بگيره سر از زندان در مياره !مملكت صاحب داره توچه كاره هستي !!! من براي شما متاسفم .ميدونم اين مطالب هرگز چاپ نخواهد شد .
  • بدون نام IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    3 2
    به به .... چه مملكت گل و بلبلي داريما
  • پیپی IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    3 1
    دوستان این داستان پت و مت رو پیگیری کنید خوبه!
  • ناشناس IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    6 3
    مملکت ایران بسیجیانی با غیرت وولائی دارد که همانند هشت دفاع مقدس از کیان وآبرو وناموس مردم دفاع می کنند اما چرا جناب دادستان به پر قبایش بر خورده واین بسیجی وظیفه شناس را دستگیر کرده ،جای تامل دارد
  • فرزند شهید A1 ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    4 3
    باسلام افرین بربسیجیان باغیرت درضمن دستگیری فرد بسیجی که از ناموس مردم دفاع کرده مایه تاسف است به امید عذر خواهی ریس دادگستری کاشمر در غیر این صورت صلاهیت انها زیر سوال خواهد رفت یاحق
  • شهروندكاشمري IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    0 3
    اقاي قريشي درسته شمابسيجيه فعال وضابط قضائي هستيد وبايد هم اين فاجعه كه فعلن تيتر خبرشبكه هاي ماهواره اي شده به شدت پيگري كنيدولي با شناختي كه من از شما دارم جنابعالي دركارتان خيلي تندوبيرحمانه عمل ميكنيد.وفكر ميكنم دليل بازخواستتان بدليل دخالت وشدت عملهاي بي موردتان بوده.
  • بدون نام IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    4 1
    به خدا توی انگلیس هم به زور به کسی تجاوز نمی کنن.حالا اینجا یا 50 نفری این حرکت رو انجام می دن یا توی ملک خصوصی کسی.
  • اليزا US ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    6 1
    گردن همه را بزنيد تا وضع از اين بدتر نشده اعدام براي اينها كم است به خدا فردا نوبت خواهر و مادر خودتان است كاري كنيد تا اين شغالها به سزاي اعمالشون برسن
  • mari IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    5 0
    حيف حيوون گفتن به اين رذلهاي كثيف بي ناموس واسه اينا اعدام كمه بايد زنده آتيششون زد.آقايون مسئول به جاي حاشيه بازي حواسشون جمع مسئوليتشون باشه.شما كاري نمي كنيد بزاريد حداقل 1آدم باغيرت كه به سختي پيدا شده كارشو بكنه
  • عبداله IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    5 3
    آفرین بر بسیجی باغیرت وتاسف برای دستور دهنده دستگیری بسیجی و ناجا.بدانید بسیجی با این برخوردهای بی مسئولانه شما دست از دفاع ناموس مردم برنخواهد داشت.
  • استابول IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    2 2
    این گونه افراد بایستی در ملا عام به اشد مجازات برسند.
  • بدون نام IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    1 1
    اینها رو باید در ملا عام و در یک مکان بزرگ مثل استادیوم با اعلام قبلی اعدام بکنند تا مردم ببینند و عبرت بگیرند نه اینکه ساعت 5صبح در تاریکی هوا در یک زندان خاموش اعدام بکنن و بگن اعدام کردیم. اینجور اعدامها بیخودترین و بی ثمر ترین نوع اعدامه. اثر گذاری اعدام بر جامعه اهمیتش بیشتر از مجازات خود فرده. کی مسئولین میخوان اینو بفهمن
  • نگین IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    1 1
    این بی شرم هاراباید درملاعام سنگسار کنند تادرس عبرتی بشه برای بقیه بی ناموسها که اگه به اینها رحم کنی فردابدترازاینو سرمردم می آورند. به خدامابعدازشنیدن این خبرباهزارنذرونیاز میریم سرکاروبرمیگردیم.
  • بدون نام IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
    1 1
    دادستان مي خواسته گندش در نياد كه بد جور در آمده آخر چرا مي خوايد كسي متوجه اين همه بي بندباري نشه و با خيال راحت زن وبچه خود را به خيابان بفرستند بگذاريد مردم بدانند و خودشان چهار چنگولي مواظب زن و بچه خود باشند از جناب دادستان و امثالهم كه بخاري بلند نمي شود و پول تشويقي امنيت كذايي را مي گيرند و پرونده هاي بظاهر مختومه
  • بدون نام IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
    1 2
    درود بر بسیجی با غیرت درود-
  • شاهرخ IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
    3 1
    50 نفر شرور و رذل!!! چطور ممکنه اینهمه ادم شرور یکجا جمع بشه ؟ یعنی یک ادم با وجدان هم توشون پیدا نشده؟ مملکتو ببینید.
  • فرزند شهید اسماعیل پور IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
    1 1
    باسلام ما بسیجیان حامی ولایت فرمانده بسیجی را که بخاطر دفاع از ناموس مردم دستگیر شده است را به شدت محکوم می کنیم یاحق روابط عمومی حوزه مقاومت شهید اشرفی اصفهانی شنداباد
  • احمد از مکزیک CZ ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۲
    1 3
    درود بر شرف آن بسیجی که مرد بود و ناجوانمردانه به دست های پاکش دستبند زدند ....
  • نگران عدالت IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۲
    1 1
    باید بدون توجه به یاوه گوئیهای به اصطلاح مدعیان حقوق بشر این مفسدان را به فجیع ترین وجه ممکن در ملإعام زجر کش کنندتا دیگر متجاوزان جرأت فکر کردن در موردچننین جنایاتی را نداشته باشندا
  • vahid IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۲
    1 4
    dame hame bache heye basiiij garm masolin bdonan mamlekato ma darim micharkhonim
  • عباس IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۲
    3 2
    تابسیجی هست انقلاب زنده است
  • آقلعه حسنخانی IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
    1 1
    علاوه بر مجازات این اراذل و اوباش بایدعملکرد نیروهای مسئول تأمین امنیت منطقه نیزمورد بازرسی و برسی دقیق قرار گیرد تا نقاط صعف پلیس مشخص شودسهل انگاران و مقصرین نیز مجازات شوند.
  • پیمان IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
    2 1
    خیلی از دوستان میگن باید به شدیدترین شکلی اینها اعدام بشن تا چی تا اینکه درس عبرتی بشن برای بقیه....یعنی این اعدام اولین اعدام تو این مملکته اگر نه چرا برای خود این اشخاص اعدامهای قبلی درس عبرت نبوده... راه درست این نیست باید ریشه ای تر عمل کرد وگرنه این اعدامها در اینگونه افراد تاثیری نداره و بر عکس سبب ایجاد مشکل در بفیه مردم میشه مگر اینکه بخوایین همه را با یک چوب بزنین...
  • حسن IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
    3 1
    اجازه داده شود كه مردم خود اوباش راشناسايي و به حسابشان برسند.دفاع از خود در تمام دنيا آزاد است
  • رامین IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
    2 1
    حتما یه موردی بوده.پلیس بی خود یک بسیجی رو دستگیر نمی کنه.
  • ارمان IR ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    0 2
    اعدام براایناکمه بایدعذاب بکشن قاضی اگه این بلاروسردخترش بیارن چیکارمیکنه
  • بسیجی IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۳
    2 3
    من خود 10 سال عضو شورای فرماندهی بسیج هستم .اما مخالف بی قانونی و خود سری در بسیج هستم و این آقا حق نداشت بدون حکم و سر خود این اقدام را انجام دهد. وکارش قانون شکنی بوده و باید محاکمه شود.
  • م.ص IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 3
    اگر این بسیجی تندی کرده در مقابل متجاوز کرده که این نوع متجاوزین از کفار هم بدترند مگر خداوند متعال نمی گوید اشداه علی الکفار بسیجی خدا قوت