حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی گفت : اگر امروز شاهد اتفاقات تلخ و شاهد روابط افسارگسیخته هستیم، یک طرف قضیه متوجه ما مبلغان و طلبه‌هاست که باید خودمان را مواخذه کنیم.

ایسنا نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی صبح امروز در همایش بزرگ بشیران جوان با اشاره به شرایط فرهنگی جامعه، این وضع را شرایطی خاص عنوان کرد و افزود: اگر ما رگ و ریشه‌ی اسلامی و انقلابی داشته باشیم باید بسیار احساس وظیفه کنیم. اکنون وضع فرهنگی ما خاص و ویژه است. برخی حوادث تلخ که در این ماه‌های اخیر اتفاق افتاد نشان از علائم یک بیماری فرهنگی و واقعیت تلخ زیر پوست جامعه است. کسی که عمیق به جامعه نگاه کند می‌فهمد اتفاقات تلخی در جامعه‌ی ما می‌افتد که علائم بیماری است.

به انتظارات مقام معظم رهبری از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌ علمیه قم با اشاره به انتظارات مقام معظم رهبری از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، افزود: ایشان فرمودند اگر ما بخواهیم به حوزه‌ای مطلوب برسیم یکی از موتورهای اصلی رسیدن به آن، به حرکت درآمدن دفتر تبلیغات اسلامی است و فرمودند دفتر تبلیغات اسلامی باید نقطه‌ی امید طلاب روشن‌بین و انقلابی شود.
وی درادامه تاکید کرد: مردان الهی نسبت به جامعه و آحاد آن و نسبت به آنچه در جامعه اسلامی اتفاق می‌افتد احساس مسوولیت می‌کنند، زیرا غیرت اسلامی و دینی ما ایجاب می‌کند که نسبت به وضع فرهنگی جامعه احساس مسوولیت کنیم.

هویت روحانیت به امور دیگری است باید حواسمان جمع باشد

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما که در جامعه طلاب مشاهده می‌شود این است که برخی افراد خیال می‌کنند وقتی مسوولیتی را بر عهده گرفتند تکلیف تبلیغ از آنها ساقط می‌شود، گفت: هویت روحانیت به امور دیگری است باید حواسمان جمع باشد، قبل از اینکه کارمند و مسوول باشیم یک طلبه هستیم، روحانی و طلبه‌ هرجا باشد و هر کاری انجام دهد باید هویت خود را حفظ کند.
واعظی خاطرنشان کرد: افزایش علم و دانش به معارف اسلامی، رعایت تقوا و معنویت و مبلغ بودن جزو هویت‌های طلبه هستند و باید بدانیم که آینه زیبایی‌های دینی و انعکاس معارف اسلامی باشیم و مردم را به دین خدا راغب کنیم.

مبلغ بودن کوچک و بزرگ ندارد

وی با بیان اینکه مبلغ بودن کوچک و بزرگ ندارد و از طلبه سال اول تا آیت‌الله العظمی باید مبلغ رسالات الهی باشد، افزود: براساس این ضرورت یکی از فعالیت‌های ما در این ارتباط طرح بشیران جوان است که ایده‌ آن توسط حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی به مقام معظم رهبری ارائه شد و خواستند این مسوولیت در اختیار دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم باشد که به مدد و همکاری و اخلاص شما این کار به خوبی پیش رفته است.

قرار نیست به هر سوالی که در حد توان نیست به هر نحو شده جواب بدهیم

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم همچنین با ذکر چند تذکر در ارتباط با تبلیغ چهره به چهره به مبلغان جوان یادآور شد: ما باید به سوالات در حد توان علمی خود جواب دهیم، قرار نیست به هر سوالی که در حد توان نیست به هر نحو شده جواب بدهیم. همچنین در مراوده با جوانان که روحیه شادی دارند شان طلبه‌گی را حفظ کنیم و شئونات اسلامی را در تبلیغ رعایت کنیم.

واعظی در پایان از تبدیل دفتر نمایندگی دفتر تبلیغات اسلامی تهران به شعبه این دفتر در تهران به خاطر گستره تبلیغ در این شهر و ضرورت آن خبر دا . وی تصریح کرد: ماهیت طرح بشیران جوان، تبلیغ چهره به چهره است که تبلیغ در جبهه‌ها از مصادیق بارز این نوع تبلیغ بود که در آن سال‌ها توسط مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی در جبهه‌های جنگ آزموده شد.

واعظی یادآور شد: بعد از رحلت امام، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌ علمیه قم مورد اهتمام خاص مقام معظم رهبری بود و هیات امنا و رییس دفتر منصوب رهبری هستند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 158717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • روح الله IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    2 0
    ما هم همین را می گوئیم....این جوانان که از مریخ نیامده اند همه متولد انقلابند. شما سن متجاوزان و جانیان را ببینید چند ساله هستند؟همه تا 30 یا حداکثر 35...