رییس دفتر تبلیغات اسلامی در دومین نشست مبلغان نخبه و برتر کشور که با حضور آیت‌الله جوادی‌آملی در قم برگزار شد، از وضعیت فرهنگی موجود در کشور انتقاد کرد.

 به گزارش خبرآنلاین،حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به این که امروز یکی از رسالت‌های مهم در حوزه تبلیغ دین است، ادامه داد: متاسفانه علی رغم تلاش‌های روحانیت و دستگاه‌های فرهنگی، وضع فرهنگ عمومی خوب نیست، بخصوص در شهرهای بزرگ مشکلاتی وجود دارد که این مسائل وظیفه نهاد روحانیت و مراکز تبلیغی را سنگین تر می‌کند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی افزود: مشکلات مالی مزید بر علت شده تا دفتر تبلیغات اسلامی برای اعزام مبلغان در ماه محرم با مشکلاتی مواجه گردیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی خاطرنشان کرد: مناطق محروم نیاز به حمایت دارند و با همه مشکلاتی که دفتر تبلیغات دارد و در ایام محرم نیز بیش از 6 هزار نفر از مبلغان به سراسر کشور اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به درخواست خطبا برای تشکیل جامعه وعاظ از سوی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: مقام معظم رهبری نظر ندارند که در جامعه مدرسین تشکل سیاسی دیگری از روحانیون شکل بگیرد و این جلسات عنوان هیچ گونه تشکلی ندارد و صرفاً برای استفاده از ‌نظرات یکدیگر است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی در خصوص یکپارچگی مراکز اعزام مبلغ گفت: دفتر تبلیغات نهادی است که به فرمان حضرت امام در سال 58 تشکیل شده و امروز نیز همان راه را ادامه می‌دهد؛ ما نمی‌توانیم به نهادی مانند سازمان اوقاف که اعتبار مالی دارد، بگوییم اعزام نکنید.

وی خاطرنشان کرد: شورای سیاستگذاری تبلیغ در حوزه به وجود آمده و قدم‌های خوبی در این عرصه برداشته شده که باید تقویت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی با اشاره به لزوم به روز رسانی مبلغین بیان داشت: برای برگزاری دوره‌های تبلیغی و تربیت خطبا از ظرفیت خطبایی که در تهران و قم هستند، استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان این که 25 هزار پرونده تبلیغی در دفتر تبلیغات اسلامی وجود دارد، گفت: 400 نفر از مبلغان نخبه و برتر دارای پرونده هستند که 100 نفر از آنها در کمیته تخصصی بررسی شده‌اند و همچنین در حال حاضر 20 نفر از خطبای نخبه در سطح یک تبلیغی، 60 نفر در سطح دو و 80 نفر به عنوان مبلغ برتر شناسایی شده‌اند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: نشست قبلی مبلغان نخبه و برتر بسیار ارزشمند و نکته‌آموز بود و این نشست هم که در محضر آیت‌الله  جوادی‌آملی برگزار می‌شود، بسیار راهگشا خواهد بود.

/30362

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 257223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =