واکنش کاخ سفید به درخواست رئیسی برای محاکمه ترامپ

ایسنا نوشت: سخنگوی کاخ سفید در یک کنفرانس خبری به سوالی درباره تاثیر اظهارات رئیس جمهور ایران درباره ضرورت محاکمه دونالد ترامپ به خاطر ترور و به شهادت رساندن سردار شهید سلیمانی بر مذاکرات وین پاسخ داد.

به گزارش پایگاه اینترنتی کاخ سفید، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در یک کنفرانس خبری در پاسخ به این سوال که با توجه به این که هم‌زمان با از سرگیری دور جدید مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین، رئیس جمهور ایران گفته است دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا باید به خاطر ترور و به شهادت رساندن سردار شهید قاسم سلیمانی محاکمه شود، آیا این موضوع مذاکرات درباره آینده هسته‌ای ایران را به تعویق خواهد انداخت، گفت: من توضیح مستقیمی درباره اظهارات او[رئیس جمهور ایران] ندارم که بدهم. می‌توانم بگویم که او سیاست‌های خودش و مخاطبان خودش را دارد که به او گوش می‌دهند، مثل بسیاری از کشورها و رهبران دیگر کشورها.

ساکی ادامه  داد: اما در حال حاضر، رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هیاتی دیپلماتیک را در دور هشتم مذاکرات وین که سوم ژانویه از سر گرفته شد، سرپرستی می‌کند. پیش‌رفت نسبتا کمی هفته گذشته انجام شده است و ما امیدواریم این هفته بر اساس آن پیش برویم.

او در این راستا افزود: روشن است اگر ما نتوانیم به زودی به تفاهمی در زمینه بازگشت دوجانبه به پایبندی دست پیدا کنیم، اقدامات هسته‌ای ایران که بر سرعتشان افزوده می‌شود، برجام را بی‌استفاده خواهد کرد. بنابراین، اولویت ما دست یابی و اجرایی کردن بازگشت دوجانبه‌ای سریع[به توافف هسته‌ای] است. و من انتظار دارم این مذاکرات بر چنین موضوعاتی متمرکز باشند، نه سخنان هیچ یک از رهبران جهان.

به گزارش ایسنا، اظهارات سخنگوی کاخ سفید در پی این مطرح می‌شود که هشتمین دور گفت‌وگوهای رفع تحریم در وین هفته گذشته با برگزاری نشست کمیسیون مشترک به ریاست علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا ازسرگرفته شده است.

در این نشست که با شرکت هیأت‌های ایران، گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ برگزار شد، روند مذاکرات مورد ارزیابی قرار گرفته و در خصوص نحوه ادامه گفت‌وگوها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در این نشست با اشاره به پیشرفت‌های صورت‌گرفته در دور پیشین، بر لزوم رفع تحریم‌ها و ارائه تضمین‌های عینی و کافی از سوی طرف مقابل و راستی‌آزمایی این اقدامات تأکید و تصریح نمود که هیأت ایرانی مانند دور قبل برای تعامل جدی و پیشبرد گفت‌وگوها آمادگی کامل دارد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1589484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    15 8
    البته ما محاکمه و غرامت عراق در جنگ تحمیلی و کلیه شهیدان را از انقلاب تا الان را از دولت بایدن قاتل و کثیف و محاکمه آل سعود در قتل عام حجاج برائت از مشرکان سال 1366 و ...را از جهان میخواهیم و فقط به خون خواهی سلیمانی انتقام نمی‌گیریم بلکه برای کلیه شهدا ایران اسلامی محاکمه و مجازات دولت بایدن و همدستانش میخواهیم
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    22 5
    رئیس جمهور عزیز، ما تو محاکمه و جلوگیری مفسدان ودزدان داخلی موندیم، شما به آمریکا دستور میدید چنین کاری کنند
    • IR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      0 0
      چون به قول تو توی محاکمه داخلی ها موندیم بذاریم قهرمانای ما رو ترور کنن؟! دقیقا فازت چیه؟!
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    8 11
    مرگ برشیطان بزرگ آمریکا
  • خرم IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    15 7
    این درخواست رییسی رو کجای دلمون بگذاریم؟؟؟
  • ایمان IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    15 3
    خدا کنه هر کسی که نسبت به جان مردم اقدام به ترور و جنایتی کرده به بدترین شکل ممکن مجازات بشه تا همه مردم و آیندگان ببینن سرنوشت این موجودات به ظاهر انسان رو.
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    16 9
    حکم اعدام بر ترامپ جاری هر کس توانایی دارد موظف به اجرای حکم است
  • رسول IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    11 4
    بنظر می‌رسد این هیئت مذاکره کننده توانایی و کارایی لازم را برای این سطح از گفتگوها را ندارد.
    • علی IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      0 0
      حالا گیریم توانایی هم داشته باشند آیا واقعا آمریکایی ها قابل اعتمادند؟ اصلا معلوم نیست چطوری میشه با آمریکا کنار آوند و به چه اصولی پای بندند گویا فقط زور می فهمند . بهشون پ نزدیک بشی و وابستگی داشته باشی پشتت رو خالی می کنند .نمونه اش محمدرضاپهلوی و دولت افغانستان و قذافی که اواخر حکومتش داشت کاملا باهاشون کنار می اومد و تسلیم شد و خیلی موارد دیگه . باهاشون مذاکره میکنی و یگ امتیازاتی میدی و امتیازاتی می،یری بدون اینکه رابطه نزدیک بر قرار کنی اون هم باز بهش پای بند نیستند و زیرش می زنند . جلوشون مقاومت میکنی خم تحریم می کنند . این ادبیات یک زورگوی قلدر هست.
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    18 7
    لعنت خدابرترامپ جنایتکارتاقیامت
  • سعید IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    6 19
    غرب به شدت «غیرقابل اعتماد» است.
  • ناصر IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    0 0
    آقای رئیسی فعلا مسببان وضعیت موجود را مجازات کن تا بعد بریم سر وقت کشورهای دیگه
  • اناری IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    0 1
    یقین بدانیدخداوند خودش ترامپ کثیف رابه سزای اعمالش میرساند.