ایسنا نوشت:

رزمایش موشکی پیامبر اعظم 6 و استفاده از جدیدترین فن‌آوری‌های بومی در این رزمایش، بار دیگر نگرانی صهیونیست‌ها را برانگیخت.

کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی با پخش تصاویر شبکه العالم از رزمایش پیامبر اعظم 6، در برنامه ویژه‌ای به تحلیل و بررسی این رزمایش پرداخت.

الون بن دیوید ـ تحلیلگر مسائل نظامی کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی ـ در این برنامه گفت: "ایرانی‌ها در این رزمایش از سیلوهای پیچیده زیرزمینی برای شلیک موشک‌های بالستیک دوربرد رونمایی کردند".

وی افزود: "سیلوهای پیچیده زیرزمینی ضریب ایمنی موشک‌های بالستیک را افزایش می‌دهد. البته در صورت شناسایی این سیلوهای پیچیده به آسانی هدف حمله قرار می‌گیرند. بهترین راه برای افزایش ضریب ایمنی این سامانه جابه‌جایی موشک‌ها در ساختار سیلوهای زیرزمینی است".

بن دیوید خاطرنشان کرد: "ایرانی‌ها با برخورداری از دو نوع سوخت جامد و مایع مورد نیاز موشک‌های دور برد قادر هستند از مسافت 2000 کیلومتر هدف مد نظر را مورد حمله قرار دهند. اسراییل و حتی مناطق فراتر از آن در تیررس موشک‌های دوربرد ایران قرار دارد. ایرانی‌ها قادرند پایگاه‌های نظامی آمریکا را در هر نقطه از خاورمیانه هدف قرار دهند".

 ایران می‌تواند موشکهای قاره پیما بسازد

این تحلیلگر صهیونیست با اشاره به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره ایرانی، اظهار کرد: "هر کشوی که قادر باشد ماهواره‌ای را به‌طور موفقیت‌آمیز به فضا پرتاب کند، توانایی ساخت موشک‌های قاره‌پیما را نیز دارد".

بن دیوید افزود: "برنامه موشکی ایران بسیار گسترده است و انواع موشک‌های کوتاه برد، میان برد و دور برد را دربر می‌گیرد. تلاش‌های بی‌وقفه ایرانی‌ها برای ارتقای انواع موشک همواره ادامه دارد و در آینده شاهد انواع ارتقا یافته سامانه‌های موشکی مختلف خواهیم بود".

آلکس فیشمن ـ تحلیلگر سیاسی روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت ـ نیز با نگارش مقاله‌ای تاکید کرد: "ایران می‌تواند با موشک‌های "شهاب 3 " خود که برد آن به 1300 کیلومتر می‌رسد، و هم‌چنین نوع پیشرفته همین موشک که برد آن تا 1900 کیلومتر افزایش یافته، اسراییل را هدف قرار دهد".

هم‌چنین حمزه البشتاوی ـ کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی ـ در بررسی این گزارش در گفت‌وگو با برنامه این هفته "العین الاسراییلیه" (از نگاه رسانه‌های اسراییل) شبکه خبری العالم تصریح کرد: "رزمایش موشکی پیامبر اعظم 6 پیام روشنی را به صهیونیست‌ها ابلاغ کرد. جمهوری اسلامی ایران آخرین فن‌آوری‌های موشکی خود را در این رزمایش به نمایش گذاشت".

وی افزود: "رزمایش موشکی پیامبر اعظم 6 در حالی برگزار شد که صهیونیست‌ها به بی‌نتیجه بودن رزمایش تحول پنجم که یک هفته پیش در راستای تحکیم جبهه داخلی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین برگزار شد، اعتراف کردند".

البشتاوی خاطرنشان کرد: "رزمایش موشکی اخیر مانند اهرم فشار ملت‌های مسلمان منطقه بر رژیم صهیونیستی است. این رزمایش صهیونیست‌ها را به‌شدت نگران کرده است".

 تحرکات صهیونیستها پس از رزمایش پیامبر اعظم6

صهیونیست‌ها هم‌زمان با رزمایش موشکی پیامبر اعظم 6 در بندر "حیفا" در سرزمین‌های اشغالی سامانه موشکی "گنبد آهنین" نصب کردند.

ایلی لیفی ـ گزارشگر کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی ـ در این‌باره گفت: "ارتش اسراییل در منطقه "تلة الکرمل" واقع در حیفا، سامانه گنبد آهنین نصب کرد".

او افزود: "ارتش اسراییل در راستای تدابیر امنیتی ویژه جهت حمایت از این سامانه، یک پایگاه نظامی در مجاورت آن مستقر خواهد کرد".

این گزارشگر صهیونیست اذعان کرد: "اقدام ارتش اسراییل در نصب سامانه گنبد آهنین در این برهه زمانی، ساکنان حیفا را نگران کرد".

گزارشگر کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: "ارتش اسراییل در چارچوب رزمایشی در منطقه تل الکرمل در بندر حیفا عملکرد سامانه گنبد آهنین را مورد آزمایش قرار می‌دهد. این رزمایش حداقل دو هفته طول می‌کشد".

حمزه البشتاوی تصریح کرد: "رزمایش موشکی پیامبر اعظم 6، صهیونیست‌ها را برای افزایش حمایت از مراکز راهبردی خود به فعالیت واداشت".

وی با اشاره به عملکرد سامانه گنبد آهنین که برخی گروه‌های صهیونیستی آن را اسطوره قرن می‌نامند، تصریح کرد: "بسیاری از تحلیلگران مسائل نظامی صهیونیست از توصیف‌های اغراق‌آمیز برخی گروه‌ها درباره این سامانه انتقاد می‌کنند، زیرا آن‌ها این سامانه را برای مقابله با موشک‌های مقاومت کارآمد نمی‌دانند".

البشتاوی افزود: "فعال‌سازی یک سامانه گنبد آهنین فقط جهت مقابله با موشک‌های مقاومت، مستلزم هزینه‌ای بالغ بر 50 ملیون دلار است".

البشتاوی خاطرنشان کرد: "حتی ساکنان سرزمین‌های اشغالی نیز سامانه گنبد آهنین را برای مقابله با موشک‌های مقاومت ناکارآمد می‌دانند، و افزایش مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها از اراضی اشغالی فلسطین، بیانگر فقدان واژه امنیت در قاموس صهیونیست‌هاست".

 

اظهارات جدید وزیر امور خارجه مصر درباره روابط با ایران   

مهر نوشت: 

وزیرامور خارجه دولت موقت مصر در اظهاراتی تامل برانگیز درباره جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد رابطه با ایران مشروط بر آسیب نرسیدن به کشورهای حاشیه خلیج فارس خواهد بود.

محمد العرابی در گفتگو با روزنامه الرای چاپ کویت اعلام کرد که بهبود روابط تهران و قاهره و نزدیک شدن به ایران هرگز در راستای آسیب رساندن به منافع کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نخواهد بود و مصر به این مسئله اهتمام صد درصدی دارد.

/27112

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 160726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مبارز IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
    0 0
    با تشکر از رزمندگان عزیز بخصوص راست قامتان سپاه پاسداران(عزرائیل اسرائیلی ها)به امید ظهور ارباب غریبان و نابودی ظلم و اسرائیل