مهر نوشت:

رامین مهمانپرست تاکید کرد: توصیه ایران به تمامی کشورهای منطقه تکیه بر توان مردم و اجازه مشارکت مردم در بخشهای مختلف است.

وی با بیان اینکه مباحث اتفاق افتاده در سوریه درخواست​های مردم عادی نیست، تصریح کرد: در بحث کشور سوریه از ابتدا نیز اعلام شد که برای رفع مشکلات داخلی سوریه باید راه حل های داخلی پیدا شود ولی اتفاقات صورت گرفته در این کشور بیانگر این مسئله است که اعتراضات مشکلات مردمی نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: زمانیکه در یک اعتراض بیش از یک هزار پلیس کشته و یا اینکه گورهای دسته جمعی پلیس سوریه کشف می شود دیگر نمی توان این اعتراضات را در خواستهای مردمی دانست.

مهمانپرست تصریح کرد: امروز در کشور سوریه حضور نیروهای مسلح سازمان یافته احساس می شود.

وی ادامه داد: در اظهار نظرهای مقامات رسمی کشور در خصوص سوریه شاهد دوگانگی نیستیم زیرا اصول سیاست خارجی ایران در بحث تحولات منطقه شاخص خاصی دارد که در مرحله اول توجه به خواسته های بر حق مردم است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از هرکشوری که در مقابل استکبار ایستادگی کند حمایت می کنیم، گفت: امروز در لبنان دولتی تشکیل شده که در مقابل استکبار ایستاده در فلسطین مقابل آمریکا و اسرائیل مقاومت شده و سوریه نیز خط مقدم مقابله با رژیم صهیونیستی است ولی برخی خواهان این هستند که در مقابل رژیم صهیونیستی و آمریکا مقاومتی نشود.

مهمانپرست تاکید کرد: در مباحث داخلی هیچ کشوری دخالت نمی کنیم ولی از مقاومت حمایت می کنیم و به طور کلی از هر جریان بیداری منطقه که بخواهد در مقابل جریان رژیم صهیونیستی و استکبار مقاومت کند حمایت می کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به رابطه ایران و عربستان نیز تصریح کرد: زمان مشخصی را برای انجام گفتگو با مقامات عربستان اعلام نکردیم ضمن اینکه رابطه میان کشورهای منطقه می تواند باعث ثبات منطقه باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد: اتفاقات منطقه باعث شد اختلاف نظری میان ایران و عربستان ایجاد شود زیرا حضور عربستان در کشور بحرین اشتباه بود و از عربستان نیز درخواست شد که سیاستهای خود را تغییر کند.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 161559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =