در آستانه ماه مبارک رمضان با اجرای برنامه‌های مختلف جهت تنظیم بازار و مشارکت گسترده اصناف و حضور هشت اتحادیه سراسری، فروش فوق‌العاده طرح ضیافت از پنجم مرداد آغاز می‌شود.

با توجه به اینکه طرح تنظیم بازار به تشکل‌های صنفی واگذار شده است امسال برای اجرای هرچه مطلوب‌تر طرح ضیافت، هشت اتحادیه در فروش‌های فوق‌العاده شرکت کرده و کالاهای مورد نیاز در این ماه را عرضه می‌کنند.

اتحادیه‌های بنکداران مواد غذایی، گوشت گاوی، اتحادیه گوشت گوسفندی، مرغداران، خواروبارفروشان، سوپرمارکت‌داران، میوه و تره‌بار و قنادان، اتحادیه‌هایی هستند که در طرح ضیافت حضور فعال خواهند داشت.

عرضه کالاهای مورد نیاز با تخفیف 5 تا 15 درصدی از اهم برنامه‌های ویژه آنان در طرح ضیافت است.

 

عرضه گوشت گاوی با 10 درصد تخفیف

علی خندان‌روی جوان رییس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی اعلام کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط امور پشتیبانی دام، شورای اصناف و سازمان بازرگانی، در 100 واحد صنفی، فروش فوق‌العاده مواد پروتئینی و گوشت برگزار شده است.

وی با ذکر اینکه قیمت گوشت در فروش‌های فوق‌العاده طبق مصوبه و با نظارت شورای اصناف تعیین خواهد شد، از تخفیف 10 درصدی نرخ گوشت در مدت برپایی فروش‌های فوق‌العاده خبر داد.

وی زمان برپایی این فروش فوق‌العاده را از‌20 تیر ماه دانست و گفت: این فروش با رعایت ضوابط و نظارت دقیق بازرسان تا 25 مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

 

هر کیلو مرغ 2850 تومان

علی‌اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی نیز گفت: قرار است در آستانه ماه مبارک رمضان، مواد غذایی و به ویژه گوشت و مرغ به حد وفور عرضه می‌شود.

فرهاد باقری رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی تهران نیز جزئیات بیشتری از طرح ارائه داد: به مناسبت ایام ماه رمضان فروشگاه‌های‌عرضه مستقیم گوشت گاو، گوسفند و مرغ در چهار نقطه شهر تهران از ساعت هشت صبح تا 12 شب به منظور توزیع گوشت باز خواهند بود.

او متذکرشد: طی جلساتی که با وزارت بازرگانی و سازمان بازرگانی استان تهران داشتیم، چندین فروشگاه را به منظور توزیع گوشت در ایام ماه مبارک رمضان پیش‌بینی کردیم که در این فروشگاه‌ها صرف‌نظر ازعرضه گوشت گاو و گوسفند، مرغ تازه و منجمد هم توزیع می‌شود و طبق پیش‌بینی‌ها مرغ کیلویی2850 تومان در این واحدها عرضه خواهد شد.

 

فروش ویژه رمضان در 10 درصد از سوپرمارکت‌ها

سعید درخشانی رئیس اتحادیه سوپرمارکت داران استان تهران نیز از آغاز فروش ویژه ماه مبارک رمضان در سوپرمارکت‌های کشور از پنجم مرداد خبر داد و گفت: این اتحادیه 10 درصد از فروشگاه‌های خود را در اختیار طرح ضیافت قرار داده است.

وی افزود: مصرف‌کنندگان می‌توانند فروشگاه‌های مورد اشاره را از روی پلاکاردهای نصب شده شناسایی کنند.

درخشانی خاطرنشان کرد: کالاهای مورد نیاز این ماه با 5 تا 15 درصد تخفیف به مصرف‌کنندگان عرضه خواهد شد.

رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌داران استان تهران همچنین اشاره کرد: این طرح از پنجم مرداد آغاز شده و تا 25 ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

وی در پایان تاکید کرد: بازرسان اتحادیه سوپرمارکت‌داران نیز به همراه بازرسان سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و تعزیرات بر روند اجرای طرح، نظارت خواهند داشت ضمن آنکه مردم می‌توانند شکایات خود را از طریق سامانه 124 به دستگاه‌های ذیربط اطلاع دهند.

 

اتحادیه میوه و تره‌بار با تخفیف به میدان آمد

در ادامه، رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار به اقدامات و هماهنگی‎های انجام شده اشاره کرد و از ارایه تخفیف‎های ویژه در تمامی میادین میوه و تره‎بار استان تهران خبر داد.

حسین مهاجران گفت: برخی از کالاها با تخفیف‎ 20 درصدی عرضه خواهد شد.

رئیس اتحادیه خواروبار فروشان نیز حضور صنف خود در این طرح را مورد تاکید قرار داد و از برپایی فروش‌های فوق‌العاده در 40 نقطه تهران توسط این صنف، به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد.

فرهمند جم ضمن بیان این مطلب که برای فروش کالاهای اساسی تخفیفی معادل پنج تا 10 درصد در نظر گرفته شده است، ادامه داد: اکثر کالاهای مورد نیاز خانوارها از جمله قند، شکر، خرما، چای، حبوبات، تخم مرغ و ... در این طرح در د‌سترس عموم قرار خواهد گرفت.

رئیس اتحادیه خواروبارفروشان تصریح کرد: فروش‌های فوق‌العاده از 30 تیرماه آغاز شده و تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت.

فرهمند جم خاطرنشان کرد: در این ایام بازرسان ویژه اتحادیه علاوه بر بازرسان اصناف و بازرسان سازمان بازرگانی، بر فعالیت فروشندگان نظارت کرده و با هرگونه تخلف به شدت برخورد خواهند کرد.

زولبیا و بامیه کیفی برای ماه رمضان

رییس اتحادیه قنادان نیز در این خصوص گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان این اتحادیه در نظر دارد با اعمال تغییراتی‌، محصولاتی متنوع‌تر و مطلوب‌تر را با کیفیت غذایی بالا به مردم عرضه کند.

محمد نصرتی توضیح داد: در ایام ماه مبارک رمضان بازرسان اتحادیه با نظارت بر تولید و عرضه محصولات، به شکایات مردم درخصوص قیمت و کیفیت آن به صورت مستقیم رسیدگی می‌کنند.

وی درخصوص هماهنگی‌های صورت گرفته برای تهیه زولبیا و بامیه ماه مبارک رمضان گفت: طبق معمول هر ساله قنادان سراسر کشور تلاش خود را برای تولید و عرضه محصول با کیفیت و با قیمت مناسب به روزه‌داران بکار خواهند برد.

 نصرتی با اشاره به شرکت قنادان در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالای ماه مبارک رمضان و همچنین طرح ضیافت، گفت: مشکلی در تأمین مواد اولیه مورد نیاز برای زولبیا و بامیه وجود ندارد.

عرضه کالاها با قیمت مناسب

قاسم علی حسنی رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی نیز، عرضه کافی، نظارت و اطلاع‌رسانی مناسب را ارکان تنظیم بازار ماه مبارک رمضان اعلام کرد و گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در عرضه مناسب مواد غذایی، در ماه رمضان هیچگونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت و کالاها با قیمت مناسب به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 164065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فريد IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۳
    0 0
    باسلام ، خدمت آقاي باقري فكر مي كنيد چهار نكته پخش براي تهران كافيه ، مردم از خير اين خريد مي گذرند چون بايستي دو برابر حجم خريدشان هزينه بدهند تا به گوشت برسند مكر مردم بيكارند كه هم وقت بگذارند وهم هزينه اضافي